کاهش قیمت EPVC

در بورس کالا شاهد کاهش قیمت EPVC به میزان ده هزار تومان هستیم. چندی قبل با افزایش قیمت ناگهانی EPVC تولیدکننندگان و فعالان در این بخش نسبت به این افزایش قیمت اعتراض کردند و نامه ای جهت اعلام خواسته خود به انجمن ملی پلیمر ایران ارسال نموده و خواهان اصلاح قیمت و اصلاح نحوه قیمت گذاری در این موضوع شدند. این نامه علاوه بر ارسال به انجمن ملی پلیمر ایران به پتروشیمی اروند و صنایع پایین دستی نیز ارجاع داده شده است.

با توجه به شرایط گفته شده جلسه ای جهت تعیین تکلیف درخواست تولیدکنندگان ترتیب داده شد که مدیران و نمایندگان پتروشیمی اروند نیز در این جلسه حضور داشتند و تصمیم گرفته شد جلسه دیگری نیز با حضور اعضای اتحادیه تولید کنندگان و صادرگنندگان  چرم مصنوعی ، دفتر توسعه صنایع تکمیلی و مدیران پتروشیمی اروند برگزار شود. پس از برگزاری این جلسه تصمیم بر آن شد که در نهایت به میزان 10 هزار تومان کاهش قیمت EPVC در بازاره زمانی اواخر خرداد ماه و هفته نخست تیر ماه شد.

در این جلسه فرمول نامتناسب برای قیمت گذاری اصلاح شد که به این ترتیب در روند قیمت گذاری نیز شاهد کاهش قیمت شدیم. بزرگ ترین و مهم ترین مصرف کننده مواد EPVC بخش صنعت چرم مصنوعی است البته لازم به ذکر است که این مواد کاربردهای دیگری را نیز دارد اما این کاربرد مهم ترین آن هاست که پایه مواد اولیه بخش صنعت کیف و کفش نیز محسوب می شود.

Rate this post