افزایش ظرفیت دو برابری تولید PVC پتروشیمی غدیر

معامله گران و فعالان در بازار بورس کالا معتقدند به دلیل پیش بینی های صورت گرفته نسبت به افزایش قیمت دلار میزان تقاضا برای خرید با LC ، 6 ماهه و به مدت 4 ماه افزایش چشمگیری داشته است و در این شرایط قیمت PVC در داخل کشور در حدود 47 هزار تومان قرار گرفته است. با رصد وضعیت قیمت PVC در بورس کالا قیمت تمام شده برای این مواد در 41 هزار تومان قرار گرفته است و خریدهای اعتباری با LC از سمت دیگر محدوده ی قیمتی 50 هزار تومان را نشان می دهد و با این شرایط افزایش قیمت ها را در سال جدید شاهد خواهیم بود.

تولید PVC

 وضعیت PVC در بازارهای جهانی و با در نظر گرفتن تحویل های فورموسا در ماه مارس در محدوده قیمتی 900 دلار در هر تن با LC اعلام می شود. نرخ های بالا در بخش فروش موجب شده است تا صادرات در این بخش بسیار پایین باشد. با این وجود ظرفیت تولید PVC در ایران به میزان دو برابر افزایش خواهد داشت چرا که ظرفیت بندر امام و اروند افزایش یافته است و خرید خط مستقل کلر آلکالی، VCMو EDC توسط پتروشیمی غدیر انجام شده است.

بازار داخلی ایران تحت سیطره قیمت ارز قرار خواهد داشت ولی در بخش بازارهای جهانی پس از باران های موسمی و بازار پی وی سی در ماه می قیمت ها به 1000 دلار در هر تن ورود خواهد کرد.

Rate this post