سقوط آزاد قیمت پلی پروپیلن در ترکیه

سقوط آزاد قیمت پلی پروپیلن در ترکیه

قیمت پلی پروپیلن از ابتدای ماه ژوئن روند کاهشی داشته است و عوامل مختلفی مثل کاهش هزینه مواد خام و تقاضای پایین بر تولید کنندگان فشار همه جانبه وارد می کند.تولید کنندگان سعودی نسبت به دیگر تولید کنندگان سیاست تهاجمی تری را اتخاذ نموده و علت اتخاذ چنین استراتژی دسترسی کم از چین و اروپا و عرضه فراوان بوده است. این سیاست تهاجمی که توسط سعودی ها پیش گرفته شده است حتی از روس ها نیز پیشی گرفته است.

پلی پروپیلن تولید عربستان در طی 14 روز بین 8 تا 10 درصد کاهش قیمت داشته است به عبارتی روند نزولی قیمت ها را در پیش گرفته است. اتخاذ سیاست تهاجمی مبتنی بر انباشت ذخایر در محور عدم توقف برنامه ریزی شده در تامین کنندگان مذکور است ، دیگر علت نیز تقاضای ضعیف برای واردات در بازارهای فعال در آسیا بوده است.

فعالان بازار در ترکیه نیز معتقدند با وجود رکود رسمی که در اروپا اعلام شده و سراسر این قاره را فرا گرفته است و از طرفی روند بسیار آهسته در بهبود اقتصاد در بخش چین و آسایی جنوب شرقی میزان فشار وارد شده به بازارها در حال هر چه بیشتر شدن است.روس ها و سعودی ها هر دو به دنبال افزایش فروش خود در این برهه از زمان هستند اما سعودی ها در حال تلاش و کوشش بیشتر برای افزایش فروش خود هستند.

 

Rate this post