عدم کاهش مازاد عرضه در بازار پلی اتیلن چین

طی گزارش های رسیده از بازار پلی اتیلن چین میزان عرضه مواد در بازار از میزان تقاضا بیشتر شده و این در حالی است که نرخ تولید کاهش یافته و انتظار بر آن است که وضعیت بهبود یابد اما این گونه نشد. میزان نیاز برای خرید به دلیل نوسانات بالا در معاملات آینده نفت خاک و کاهش قیمت هفتکی اتیلن نقدی کاهش یافت و در بخش کشاورزی نیز با فرا رسیدن پایان فصل اوج میزان تقاضا کاهش یافته است.

با وجود آن که در بخش داخلی تولید به دلیل تعطیلی بعضی واحدها کاهش یافته و میزان واردات از خاورمیانه و دیگر بخش ها کاهش یافته اما همچنان میزان عرضه در بازار پلی اتیلن چین بالاست. با وجود آن که تمهیداتی جهت کنترل عرضه اندیشیده شده و اتخاذ شده است اما میزان عرضه به حدی در بازار بالات که با میزان تقاضای کنونی تطابق ندارد و خریداران در برابر قیمت های پیشنهادی بالاتر مقلومت کرده و با قیمت های پایین و خریدهایی در صورت ضرورت وارد معامله می شوند.

پلی اتیلن چین

با وجود کاهش 30000 تنی نسبت به هفته قبل در انبارهای تولیدکننده چینی ، باز هم موجودی انبار این دو شرکت بالاست و این موضوع به دلیل رکود در بخش تقاضا می باشد. نوساناتی که در بالادست صورت می گیرد موجب می شود تا خریداران با احتیاط بسیار بیشتری دست به معامله بزنند.

در تاریخ بین چهارم تا هفدهم آوریل قیمت نفت برنت در محدوده 89 – 91 دلار در هر بشکه قرار گرفت و پس از آن با 3 درصد کاهش قیمت به 86 دلار رسید. با تشدید تنش ها در خاورمیانه و پس از آن کاهش تنش ها در این منطقه قیمت به حدود 4 درصد افزایش پیدا کرد و دوباره به محدوده بالای 90 دلار در هر بشکه بازگشت.

این نوسانات با چنین الگویی در معاملات نفتی موجب کاهش هفتگی 20 دلاری قیمت اتیلن پین شد و در این بخش بازار دچار تزلزل شد و فروشندگان نسبت به پیشنهادات خود مصمم تر و از طرف دیگر خریداران نیز احتیاط شدیدی را در معامله نشان دادند.

Rate this post