کاهش تقاضای PVC جنوب شرق آسیا در ماه رمضان

برخلاف پیش بینی هایی که در مورد افزایش خرید پس از تعطیلات شده بود اما با ملاحظه بازار چین میزان تقاضای PVC بدون تغییر باقی مانده است و فعالین بازار نیز با مشاهده کاهش مصرف انتظار خود را به سمت پایین اصلاح نمودند. برای هفته آینده فورموسا قیمت های خود را اعلام می کند و پیش بینی می شود این شرکت به صورت جزیی کاهش قیمت را اعمال کرده باشد.

در بازار هند هم تقاضای PVC در سطح پایین باقی است و واردکنندگان در این بخش به دنبال اعمال تخفیفات بیشتر از سمت تامین کنندگان بازار هستند و از طرفی تولیدکنندگان داخلی مواد را به صورت ذخیره نگه داری می کنند و روانه بازار نمی کنند. پیش بینی می شود در صورت تداوم وضع موجود فشارها بر کاهش قیمت PVC افزایش یابد.

تقاضای PVC

 

در جنوب شرق آسیا نیز با حلول ماه مبارک رمضان میزان سطح تقاضای PVC کاهش پیدا کرده است و با وجود این کاهش قیمت پی وی سی در سطح ثابتی قرار گرفته است. فعالان و بازیگران بازار پیش بینی می کنند در صورتی که تقاضا در سطح پایین باقی بماند و میزان عرضه در بازار منطقه ای به صورت گسترده اتفاق بیفتد در قیمت ها شاهد کاهش و روند نزولی خواهیم بود. در ویتنام نیز کلاهبرداری گسترده و وسیعی صورت گرفته است که بخش مالی ویتنام را به شوک انداخته است بخش تجاری این منطقه به صورت مداوم در حال پیگیری خبر ها در این بخش هستند.

عرضه کنندگان اصلی و عمده در بازار در مورد قیمت PVC در آوریل به صورت ثابت یا با کاهش قیمتی 10 الی 30 دلاری در هر تن برای آسیا در نظر می گیرند.  در چین نیز پیش بینی مش ود تقاضا برای پی وی سی به طور کلی ثابت خواهد بود و قیمت ها نیز ثابت می ماند یا کاهش 5 الی 15 دلاری را برای هر تن شاهد خواهد بود.

در هند نیز فعالان بازار با توجه به وضع موجود در بازار فشار بیشتری را جهت کاهش قیمت PVC وارد خواهند کرد و شاهد کاهش قیمت 10 الی 30 دلار در هر تن در این بخش از بازار آسیایی خواهیم بود. در نهایت در آسیای جنوب شرقی و با حلول ماه رمضان قیمت پی وی سی ممکن است بین 10 الی 15 دلار در هر تن کاهش قیمت را داشته باشد.

Rate this post