کاهش چشمگیر قیمت پلی اتیلن در اروپا

با وجودی که در شرایط کنونی میزان قیمت پلی اتیلن در اروپا کاهش چشمگیری داشته است اما مشتریان در بازار هنوز اقدامی جهت خرید این پلیمر انجام نداده اند. فعالان بازار گزارش کرده اند که میزان تقاضا برای پلی اتیلن خطی به چایین ترین حد خود رسیده است به طوری که یکی از فعالان بازار بیان کرد میزان کاهش قیمت برای پلی اتیلن سبک به اندازه پلی اتیلن سنگین کاهش چشمگیری نبود ، اما مشاهده شده است که پیشنهادات خارج از کشور پایین تر از 100 یورو در تن FD NWE است.

این در حالی است که قیمت پلی اتیلن سبک و پلی اتیلن سنگین در ماه جاری 1150 یورو در تن FD ایتالیا را تجربه کرده است. میزان فعالیت خرید در بخش تقاضا در نیمه دوم ماه نوامبر برای پلی اتیلن سنگین نیز کاهش ها و افت هایی را تجربه کرده است.

بخش های مختلف بازار با مشکلات و چالش هایی مواجه شده اند که در بخش بسته بندی عملکرد این بخش ضعیف تر مشاده شده است. با توجه به میزان تقاضای پایین برای پلیمرها تولیدکنندگان اروپایی به صورت مدوام در حال کم کردن نرخ عملیاتی در تاسیسات خود هستند.

 

 

کاهش چشمگیر قیمت پلی اتیلن در اروپا

 

 

چرخش های مداومی که انجام می پذیرد در کنار رویدادهای فورس ماژور تاثیر خاصی بر میزان دسترس بودن در اروچا ندارد . پلیمرها از خاورمیانه در بازار موجود است. با این حال پیش بینی می شود که بازار پلی اتیلن در طی هفته آتی آرامش را تجربه کند. در بخش تقاضا یا مشتریان در انتظار اعلام قیمت مونومرها خواهند بود.

تحلیل گران و فعالان بازار پیش بینی می کنند قیمت C2 در ماه دسامبر 20 یورو به ازای هر تن افت کند و قیمت پلی اتیلن در ماه آتی کاهش یابد چرا که قدرت خرید مشتریان در بخش تقاضا پایین است و میزان تقتضتی پایین در کنار فصل تعطیلات در نیمه دوم دسامبر بر کاهش قیمت ها در این بخش اثرگذار خواهد بود.

با وجود تمام موارد ذکر شده برخی دیگر از فعالین بازار معتقدند تقاضا کنندگان در هفته اول دسامبر قراردادها و معاملات خود را منعقعد خواهند کرد. پیش بینی می شود میزان عرضه تا پایان سال جاری به میزان کافی وجود خواهد داشت و امکان دارد تولیدکنندگان تولید خود را در اوایل دسامبر توقف دهند.

Rate this post