پیش بینی درآمد پتروشیمی های ایران در سال 1400

به گفته مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی درآمد پتروشیمی های ایران در سال 1400 به رقم 21 میلیارد دلار خواهد رسید. از این میزان 7 میلیارد دلار درآمد از فروش داخلی و 14 میلیارد دلار درآمد از فروش خارجی می باشد.

افزایش میزان درآمد در این بخش به دلیلی رشد ظرفیت بخش پتروشیمی به دلیل احداث طرح های جدید و افزایش قیمت محصولات می باشد.این میزان از درآمد برای اولین بار به ثبت خواهد رسید.

 

اکنون این شرکت 50 طرح فعال پتروشیمی را مدیریت می کند و 6 طرح دیگر تا پاین امسال به بهره برداری می رسد.5 طرح باقی مانده دیگر نیز در سال 1401 به بهره برداری خواهد رسید.

بر طبق چشم انداز ترسیم شده برای صنعت پتروشیمی ایران در سال 1404 درآمد این بخش به 37 میلیارد دلار خواهد رسید و این مهم تاثیر شگرفی بر بخش اقتصاد کلان کشور خواهد داشت.

 

ظرفیت پتروشیمی ایران در سال 1406 به سالانه 167 میلیون تن خواهد رسید که این میزان درآمدی معادل 50 میلیارد دلار را خواهد داشت. این ظرفیت سازی بر طبق طرح های افزایش کیفیت و هوشمندسازی این بخش انجام خواهد شد.

با مهم با 33 طرح برای تامین نیازهای صنایع پایین دستی و فعال شدن سه طرح خوراک ترکیبی به عمل خواهد آمد.

در سال 1406 میزان سرمایه گذاری به 125 میلیارد دلار در این بخش خواهد رسید. میزان سرمایع گذاری در این بخش در زمان کنونی 80 میلیارد دلار است.

 

طرح PDH سلمان برای افزایش ظرفیت تولید پلی پروپیلن پیشنهاد شده است و در سال 1402 وارد فاز تولید و بهره برداری می شود که موجب می شود میزان تولید پروپیلن در کشور به میزان بالاتری دست پیدا کند.

با به کارگیری خوراک پایه در هاب ماهشهر می توان به تنوع محصولات و توسعه طرح های مان دستی و پایین دستی دست پیدا کرد.

 

با ورود درآمد پتروشیمی های ایران به میزان 21 میلیارد دلار میزان ارز آوری این بخش برای کشور نیز به میزان بالاتری خواهد رفت.

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *