قیمت مواد پلیمری

قیمت مواد پلیمری با شناخت انواع آنها قابل بررسی است.  به طوری که شناخت کامل مواد پلیمری اصلی ترین منابع در دسترس این مواد را در اختیار مشتریان قرار می دهد،  تا نسبت به قیمت به روز آنها اطلاعات کاملی را به دست آورند.

در این مقاله قصد داریم تا به بررسی و شناخت مواد پلیمری بپردازیم و در مورد آنها توضیحاتی را شرح دهیم.  با ما همراه باشید.

 

قوانین قیمت گذاری مواد پلیمری در ایران

 

برای قیمت گذاری مواد پلیمری باید قوانین خاصی وجود داشته باشد، تا بازار محصولات پتروشیمی تنظیم شود. در ادامه به نحوه قیمت گذاری بر اساس فرمول تنظیم بازار اشاره می کنیم،  که این مصوبات به طور اختصاصی در سایت خبری پینا قرار گرفته است.

کمیته اختصاصی کار گروه کنترل بازار در راستای اجرای مصوبه به تاریخ شانزدهم آذر در سال ۹۱ در خصوص قیمت جهانی مواد پلیمری و شیمیایی توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی و با هماهنگی شرکت بازرگانی پتروشیمی چنین اعلام نمود.

همچنین بورس کالا و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان با همکاری دبیرخانه در  هماهنگی  کامل با این کمیته، تنظیم بازار در خصوص قیمت جهانی مواد پلیمری و پتروشیمی را به دست گرفتند.

 

قیمت مواد پلیمری

 

طبق این مصوبه در مورد استخراج قیمت جهانی محصولات پتروشیمی به نشریات معتبر بین المللی نظیر ICIS، . CMAI،  FMB،  PLASTTS، FERTECON مراجعه شود.

استخراج و استعلام قیمت محصولات پلیمری و شیمیایی که در منطقه خلیج فارس تولید می شود،  از نشریات مربوطه اعلام می گردد.

آن دسته از محصولاتی که در منطقه خلیج فارس قیمتی برای آن لحاظ نشده است.  برای اعلام قیمت آنها باید میانگین محصولات پتروشیمی صادراتی به خاور دور، جنوب شرقی آسیا،  شبه قاره هند،  اروپا و غیره را محاسبه کرد.

قیمت های جهانی هر ماه محصولات پتروشیمی و مواد پلیمری طبق میانگین قیمت های جهانی ماه قبل محاسبه می گردد.  این قیمت ها پس از تایید  در کار گروه به عنوان قیمت های پایه ثابت برای محاسبه و میانگین قیمت های ماه بعد مورد ملاک عمل قرار خواهد گرفت.

قیمت های جهانی محصولات ممکن  است در موارد خاص بیش از ۳ درصد افزایش یا کاهش یابد،  که در کار گروه به طور جداگانه مطرح و پس از تایید برای باقیمانده ماه اعمال می گردد.

قیمت مواد پلیمری

 

برای قیمت ریالی پایه قیمت جهانی محصولات و قیمت ارز مبادلاتی در روز قبل از اطلاعیه عرضه توسط عرضه کنندگان اعلام خواهد شد.

قیمت های جهانی بر اساس لیست قیمتی که در هفته آخر هر ماه نشریات گذاشته شده استخراج می گردد.  ارائه این لیست توسط شرکت بازرگانی پتروشیمی و با نظارت شرکت ملی صنایع پتروشیمی صورت می پذیرد،  که برای تایید نهایی به کار گروه تخصصی کمیته تنظیم بازار ارائه می شود.

قیمت محصولاتی که در نشریات فوق درج نمی شود،  برای تعیین قیمت های جهانی آنها از محصولات متجانس و مشابه استفاده می گردد. همچنین برای محصولاتی که قیمت پایه تعیین شده از قیمت تمام شده عرضه کننده کمتر باشد.

مستندات لازم به کمیته جهت تایید ارائه شده و با اعلام قبلی قیمت تمام شده و سود قانونی که به تصویب سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان رسیده است،  در بورس عرضه می شود.

برای تعیین قیمت های پایه گریدهای ویژه باید روش های فوق را به اضافه حداکثر ده درصد به قیمت کالای پایه لحاظ نمود،  که بعد از تایید کار گروه تعیین و اعلام خواهد شد.

برای تعیین قیمت کالاهای وارداتی بر مبنای قیمت تمام شده،  باید سود قانونی که سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان آن را حداکثر تا ۱۵ درصد تعیین نموده است برای کالاهای وارداتی لحاظ شود.

در صورت عرضه کالا قیمت کالای کشف شده در رینگ صادراتی بورس،  در محاسبات میانگین قیمت لحاظ و عرضه خواهد شد.

 

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *