راه اندازی چهارمین خط تولید اسید ترفتالیک در چین

به گزارش هیدروکرین اینجینیرینگ، خط تولید «ترفتالیک اسید خالص» شرکت پتروشیمی هنگلی با ظرفیت تولید سالانه دو میلیون و 500 هزار تن با استفاده از فناوری شرکت INVISTA’s P8 PTA واقع در منطقه صنعتی Changxing Island، در شهر دالیان استان لیائونینگ راه‌اندازی شد.


این پروژه در اوایل ماه مارس 2018 میلادی به بهره‌برداری رسیده است و پنجمین خط تولید «ترفتالیک اسید خالص» شرکت پتروشیمی هنگلی  میباشد ، پیش بینی می‌شود این خط اواسط سال 2020 میلادی راه‌اندازی شود.
پتروشیمی هنگلی با استفاده از فناوری INVISTA’s P7 PTA  توانسته است  سه خط «ترفتالیک اسید خالص» هر یک با ظرفیت تولید 2 میلیون و 200 هزار تن را ر همین مجتمع اجرا کند.


طبق این گزارش ،با راه‌اندازی این طرح‌ها این شرکت چینی به بزرگ‌ترین تولیدکننده ترفتالیک اسید خالص (PTA) چین و جهان تبدیل می‌شود و شرکت پتروشیمی هنگلی (Hengli Petrochemical) در نظر دارد یکی از دو خط تولید پاراکسیلین (paraxylene) جدید خود را در ماه نوامبر امسال در شهر دالیان استان لیائونینگ این کشور به طور آزمایشی راه اندازی (test runs) کند..
پارک صنعتی شرکت هنگلی در Changxing Island دالیان، با سرمایه‌ای معادل 25 میلیارد یوان و در دو مرحله به بهره برداری رسید.

قرار است پروژه‌های متنوعی با ویژگی‌هایی نظیر ظرفیت تولید بالا، فناوری پیشرفته و مصرف پایین انرژی در این پارک اجرایی شوند.
با راه اندازی  این پروژه‌ها، انتظار می‌رود درآمد حاصل از فروش محصولات تولیدی در پارک صنعتی شرکت هنگلی به بیش از 100 میلیارد یوان در سال بالغ شود.

 

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *