خواص مستربچ های جدید

شرکت Clariant ، تولید کننده مواد شیمیایی خاص در جهان فرمولاسیون بهبود یافته از مستربچ های گسترده  CESA را ارائه داده که میتوانند خواص مهم موادی رابه پلیمرهای تراکمی  PET . PLA بازگردانند.

حتی میتوان درصد بالایی از مواد بازیافتی را با رزین خالص ترکیب کرد، بدون اینکه کاهش قابل توجهی درخواص فیزیکی مورد نیاز در تماس با مواد غذایی و دیگر کاربردهای بسته بندی آن رخ دهد.

ویژگی مستربچ های جدید این است که راه حلی ساده و کم هزینه برای افزایش وزن مولکولی را ارائه میدهند ، بدلیل اینکه زنجیره های پلیمری این مواد در طی پردازش و بازیافت دچار تغییرات منفی میشوند لذا خواص فیزیکی، استحکام مذاب و فرایند پذیری موادی نظیر PET  و PLA را باز میگردانند .

هنگامی که این مستربچ ها به مواد باز یافتی در طی پردازش اضافه میشوند، موجب اتصال مجدد زنجیره های شکسته پلیمری به یکدیگر شده و باعث افزایش طول زنجیر میگردند.

استحکام کششی خوب ان نتیجه ی طول بلند زنجیرهای PET  و PLA به خصوص در فرایند اکستروژن  میباشد.

مستربچ های CESA درفرمولاسیون های استاندارد و سفارشی موجودهستند و میتوانند برای کنترل یا افزایش طیف وسیعی از پارامترهای مواد نظیر شاخص جریان ذوب (MFI) ،  ویسکوزیته ذاتی، پایداری هیدرولیتی، خواص مکانیکی و وضوح استفاده شوند.

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *