آیا قیمت‌ پلیمر با افزایش نرخ باربری تغییر خواهد کرد؟

هرچه به سال نو نزدیکتر میشویم ،بحث نرخ های باربری ها داغ تر میشود ، مخصوصا درمیان معامله کنندگان پلیمر آسیا چرا که کشتی های باربری میبایست سطح سولفور موجود در بنزین را از سال 2020 به منظور مسایل محیط زیستی کاهش دهند و همین امر موجب افزایش هزینه های باربری میشود.

سقف سطح سولفور چیست؟

سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO) قانونی وضع  کرده است که از تاریخ ژانویه‌ی سال 2020، تمام کشتی‌ها باید، به‌منظور کاهش انتشار مواد مضر زیست‌محیطی، به‌جای سوخت 3/5 درصد سولفورِ فعلی، از سوخت 0/5 درصد استفاده کنند. 

به همین منظور کشتی های باربری میبایست تصفیه کننده هایی نصب کنند که میزان سولفور موجود در سوخت را کاهش دهد ،هزینه‌ی نصب تصفیه‌کننده‌ها حدود 3 تا 5 میلیون دلار برای کشتی تخمین زده شده است ، علاوه بر مدت‌زمانی که باید برای نصب آن‌ها صرف کرد.

البته راه دیگری هم وجود دارد وآن استفاده از سوخت های دارای سولفور پایین است که قطعا گرانتر از سوخت سولفوری3/5 درصدی است.

در هر دو صورت هزینه‌های باربری در سال آتی افزایش خواهد داشت.

شنیده ها حاکی از این میباشد که شرکت های امریکایی از اول ژانویه قیمت های باربری را افزایش میدهند و تخمین زده شده هزینه ها حدودا 10 تا 20 دلار در هر تن افزایش میابد

آیا افزایش نرخ باربری روی قیمت‌های پلیمر اثر خواهد گذاشت؟

معامله‌کنندگان پلیمر در آسیا درخصوص تأثیرگذاری یا عدم تأثیرگذاری افزایش هزینه‌ها روی مصرف‌کنندگان اختلاف نظر دارند.

دو معامله‌کننده  بزرگ پلی اتیلن و پلی پروپیلن در سنگاپور درباره‌ی قانون مربوط به سولفور سوخت اظهار داشتند: (افزایش نرخ‌های باربری معمولاً هنگام تصمیم‌گیری درباره‌ی قیمت‌گذاری محصولات پلیمری لحاظ نمی‌شود،اما این امر بدیهی است که  نرخ‌های باربری در سال آینده قطعاً بالاتر خواهند بود.)

یکی دیگر از فروشندگان آسیایی افزود: حتی اگر قیمت‌های پلیمر سال آینده افزایش یابند، افزایش هزینه‌های باربری دلیل اصلی این افزایش نخواهد بود.

همچنین برخی معامله‌کنندگان در بر این عقیده هستند که ممکن است فروشندگان به دلیل افزایش هزینه‌های باربری، قیمت‌های پیشنهادی خود را اندکی بالا ببرند.

 

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *