قیمت های رقابتی پتروشیمی های پلی پروپیلن ساز دنیا

به دلیل عرضه پلی پروپیلن با قیمت رقابتی و البته مناسب توسط روسیه و ایران قیمت های پلی پروپیلن گرید رافیا و فایبر عربستانی روند نزولی خود را با ورود به ماه دسامبر نیز حفظ کردند،  این قیمت‌ها به پایین‌ترین سطح خود از ماه فوریه سال 2016 رسیده  است.

میتوان گفت این مساله نتیجۀ ضعیف بودن تقاضای پیش از پایان سال و تلاش فروشندگان برای خالی کردن ذخیره ی انبارهاست. بدلیل فراوانی عرضه کنندگان بازار واردات مقدار عرضه زیاد میباشد و این مسئله بر بازار پلی پروپیلن فشار وارد کرده است. 

قیمت‌ها در بازار اکنون معادل 930 تا 940 دلار در هر تن برای گرید رافیا و 970 تا 980 دلار در هر تن برای گرید فایبراست. 

این قیمت‌ها طیِ دو ماه گذشته برای گرید رافیا 7 درصد (معادل 70 دلار در هر تن) و برای برای گرید فایبر 9 درصد (معادل 85 دلار) کاهش داشته‌اند. 

 

عرضه‌کنندگان عربستان در هفته های اخیر برای رقابت با روسی ها تخفیف های تدریجی روی قیمت های خود اعمال نموده اند  که این هفته گرید رافیا با قیمت 900 تا 910 دلار در هر تن مبادله شده است. 

قیمت‌های عرضه کنندگان ایرانی نیز برای پلی پروپیلن گرید فایبر نیز رقابتی محسوب می‌شدند و به 960 تا 980 دلار در هر تن (CPT/FCA ، مشمول 6/5 درصد عوارض گمرکی، نقد) رسیده بودند. 

برخی خریداران همچنان منتظر کاهش قیمت با توجه به نزدیک بودن سال میلادی پیش رو و عرضه مناسب قیمت در عربستان ، هستند. با این حال، تاجران عقیده دارندکه تولیدکنندگان تمایلی به کاهش قیمت ندارند چراکه نرخ معاملاتشان نسبت به بازارهای چینی پایین تر میباشد .

 

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *