راهکار پتروشیمی ها در مقابل چینی ها

راهکار پتروشیمی ها در مقابل چینی ها تنها و تنها انبارداری است و در این صورت است که چینی ها توان ااعمال فشار خود را از دست خواهند داد

در شرایط کنونی که قیمت های CFR در کشور چین با اختلاف بسیار زیادی نسبت به دیگر بازارها قرار دارد و در کمترین میزان قیمتی است ، تریدرهای چینی از خرید محموله های جدید ممانعت به عمل می آورند.

این شرایط مربوط به وضعیت کنونی بازار پلیمر است که شرایط دشواری را پشت سر می گذارد.

در شرایط کرونایی و اثرات منفی که بر بازارهای مختلف جهان دارد شاهد اثرات بسیار منفی موج دوم آن در طی هفته های گذشته بودیم.

با توجه به شرایط کنونی انتظارات بر آن است که شاهد کاهش قیمت پلیمرها در محدوده ی 30 تا 40 درصدی باشیم.

راهکار پتروشیمی ها در مقابل چینی ها

این شرایط کرونایی و متوقف شدن خرید ترکیه و چین موجب چنین پیش بینی هایی شده است.

کارشناسان حوزه تحلیلی بیان داشتند که به دلیل پیش بینی ها و بررسی برنامه ها توسط تریدرهای بزرگ چین در مورد بخش های مختلف بازار مخصوصا بخش خاورمیانه و شرایط ماه رمضان در این کشورها برنامه هایی در جهت فشار قیمتی به خصوص بر پتروشیمی های ایران دارند.

این برنامه ها به جهت خرید پلیمر در این ناحیه با قیمت بسیار پایین تر است که در گذشته نیز این فشار قیمتی را به این بخش اعمال نموده اند.

راهکار پتروشیمی ها در مقابل چینی ها تنها و تنها انبارداری است و در این صورت است که چینی ها توان ااعمال فشار خود را از دست خواهند داد یا با پذیرش قیمت های پایین تر و شرایط چینی ها دست به فروش بزنند.

در انتها باید دید واکنش پتروشیمی ها در مقابل چینی ها چه چیز خواهد بود  ؟

آیا هماهنگی های لازم جهت انبارداری بین پتروشیمی ها ایجاد خواهد شد یا خیر ؟

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *