برتری قیمتی پلی اتیلن ترفتالات خالص اروپا بر نوع خام آن

برتری قیمتی پلی اتیلن ترفتالات خالص اروپا بر نوع خام آن

در سی ام ژوئن سال 2021 برتری قیمتی پلی اتیلن ترفتالات خالص اروپا بر نوع خام آن به بالاترین رقم خود رسید و قیمت نوع خام و نوع خالص پرک شفاف آن در مسیرهای مختلفی به تغییرات خود ادامه داده اند.

از فوریه سال 2008 تا به اکنون تفاوت و برتری قیمتی 210 یورویی بین این دو نوع دیده نشده است و این اولیه رکورد فاصله قیمتی بین پلی اتیلن ترفتالات خالص اروپا و نوع خام ان می باشد.

پلی اتیلن ترفتالات خام تولید شمال غرب اروپا قیمت 1190 یورو در هر تن را در این تاریخ تجربه کرد که نسبت به هفته ی قبل از ان 35 یورو کاهش قیمتی داشته است.

برتری قیمتی پلی اتیلن ترفتالات خالص اروپا بر نوع خام آن

فشارهای قیمتی بر پلی اتیلن ترفتالات از جهت عرضه و تقاضا وجود دارد و میزان ذخایر این مواد نسبت به ابتدای ماه ژوئن افزایش داشته است.

با وجود بهتر شدن وضعیت هوایی در قسمت هایی از اروپا و هم چنین تاخیر در ارسال محموله های چینی ، سطح تقاضا در تابستان نرمال می باشد.در فصل تابستان نیز با تاخیر در ارسال محموله ها مواجه خواهیم شد.

بر اساس گزارشات به دست رسیده با وجود بهره برداری بسسیار بالا در واحدهای تولیدی باز هم در ماه ژوئیه نمی توان همه ی حجم تقاضا را تامین نمود.

در روزهای گذشته میزان افزایش قیمت پلی اتیلن ترفتالات خالص به 100 یورو در تن رسید و به میزان 1400 یورو در هر تن شمال غرب اروپا نزدیک شد.

در این شرایط بازیافت کنندگان محدودیت های بسیار شدیدی برای تامین متمرکز پلی اتیلن ترفتالات بطری پسا مصرف کننده دارند.

این در حالی است که برخی گزاراشات حاکی از آن است که برخی منتظر هستند تا میزان دسترسی به پلی اتیلن ترفتالات خالص افزایش یابد.

قیمت دسته های متمرکز پلی اتیلن ترفتالات بطری پسا مصرف کننده نیز به قیمت 750 یورو در هر تن رسید که این میزان نیز بالاترین قیمت در تاریخ این مواد می باشد.

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *