لوله پلی اتیلن

لوله پلی اتیلن چیست  ؟

لوله های پلی‌اتیلنی ، لوله‌هایی به رنگ سیاه هستند که برای گازرسانی ، آبرسانی و برای فاضلاب استفاده می‌شوند.

 

درباره ی لوله ی پلی اتیلن چه می دانید  ؟

لوله پلی‌اتیلن یکی از انواع لوله است که از نوعی پلیمر مصنوعی به نام پلی اتیلن ساخته می‌شود به دلیل ساختار شیمیایی خاصش ، مزیت‌های فراوانی برای آن ذکر شده است.

این لوله‌ها جهت انتقال سیالات بیشتر با ماهیت مایع و در بعضی موارد جهت انتقال خطوط گاز به کار می‌روند.

 

لوله‌های پلی‌اتیلنی محفظه‌هایی توخالی هستند که بسته به نوع فشار سیال ورودی و مقدار دبی آنها دارای ابعاد و فشارهایی متناسب با نیاز پروژه تولید می شوند و از استحکام بالایی برخوردارند. لوله پلی‌ اتیلن که از جنس پلی‌اتیلن HDPE  هستند و از انعطاف‌پذیری بسیار بالایی برخوردار هستند که نسبت به لوله‌های فلزی سنتی و در برابر خمیدگی مقاومت لازم را دارند.

بالاترین زمان مصرف و کارکرد لوله های از جنس پلی اتیلن در کشور استرالیا بوده که حدود 50 سال طول کشیده است. تا زمانی که نیازی به توان بخشی اساسی در لوله ها مشاهده نشود می توان انتظار 100 سال کارکردن به صورت مفید را از آنها داشت.

 

کاربرد لوله پلی‌اتیلن

 

لوله‌ پلی‌اتیلن یکی از بهترین گزینه ها جهت سیستم‌های انتقال آب و فاضلاب شهری و صنعتی، لوله انتقال گاز، کاورینگ کابل، لوله‌های آتش‌نشانی و اطفاء حریق و بهترین گزینه برای انتقال آب دریا و دیگر کاربردها در آب‌های شور می باشد.

 

مزایای لوله پلی‌اتیلن

 

لوله ی پلی اتیلن از ابتدای زمان تولید تاکنون به صورت های مختلفی تولید شده است و به دلیل مزایای خاصی که دارد مورد توجه زیادی قرار گرفته است. در زیر به بخشی از آنها اشاره خواهد شد :

*مقاومت بالا در برابر خوردگی

*مقاومت در برابر سایش ، ضربه و پوسیدگی

*مقاومت در برابر زلزله و رانش زمین

*خاصیت جمع شوندگی و وزن کم

*مقاومت در برابر اشعه فرابنفش

*برخورداری از خواص هیدرولیکی 

*انعطلاف پذیری بالا

 

فرآیند تولید لوله پلی‌اتیلن

 

لوله های پلی اتیلن به صورت اکستروژن تولید می شوند بدین صورت که مواد اولیه به صورت گرانولی وارد دستگاه اکسترودر می شوند و بر اثر حرارت ذوب می شوند. سپس این مواد ذوب شده به وسیله ی مار دون به جلو رانده می شوند و پس از خروج، وارد قالب می شوند.مواد پخته شده پس از خروج از سر قالب ، از کالیبراتور عبور کرده و در تانک وکیوم با فشار مناسب شکل داده می شوند.

 

بعد از خروج از کالیبراتور ، سطح لوله به وسیله ی آب سرد خنک می گردند.لوله‌های تولیدشده به‌وسیله دستگاه کشنده کم کم از داخل تانک‌های خلاء و خنک‌کننده کشیده شده و به‌وسیله دستگاه مارک زن، مشخصات فنی، تاریخ تولید، علامت استاندارد و نشان اختصاری نام شرکت بر روی آنها ثبت می‌ شود و به‌ وسیله دستگاه برش در متراژهای مختلف و معین بریده می‌شوند.

 

 

قیمت لوله پلی‌اتیلن

 

قیمت لوله های پلی اتیلن به نسبت گرید مواد اولیه ، خلوص مواد اولیه و نوع مواد اولیه متغیر است.قیمت مواد پلی اتیلن در بورس متغیر و دارای نوسان است و ثبات نسبی قیمتی برای آن وجود ندارد. عوامل دیگری مانند هزینه حمل و نقل و نرخ ارز در قیمت آن تاثیرگذار است.

 

قیمت لوله پلی اتیلن با قیمت اتصالات پلی اتیلن رابطه ی مستقیم دارد و قیمت اتصالات بنیز تحت تاثیر قیمت لوله پلی اتیلن است.

لیست قیمت لوله پلی اتیلن تک جداره آب رسانی و گاز رسانی و قیمت لوله پلی اتیلن دو جداره کارگیت و قیمت لوله اسئیرال پلی اتیلن بر اساس قیمت فروش مواد اولیه در بروس کالا به همراه هزینه ی تولید و حمل و تحویل درب کارخانه و برا اساس گریدهای مواد اولیه بر اساس متر یا بر حسب کیلوگرم اعلام می شود.

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *