روش تولید انواع فیلم پلیمری

روش تولید انواع فیلم پلیمری

فیلم ها از نوع ترمو پلاستیک  هستند و طی فرآیند ذوب شدن شکل دهی می شوند . برای تولید فیلم پلاستیکی از دو فرآیند ریخته گری cast film و دمشی blown film یا همان اکستروژن فیلم دمشی است استفاده می گردد.

برای تولید فیلم پلیمری چهار مرحله باید طی شود :

  • کلندر کردن یا غلطک رانی(ورقه ای یا دمشی) که با استفاده از فشردن و هداست پلاستیک بین چند غلطک دوار است که از این روش در صنایع کاغذ سازی ، نساجی، فلزی استفاده می گردد و برای مواد حساس به دما مثل pvc مناسب است.
  • پوشش دهی
  • لمینه کردن
  • کشیدگی

را شامل می شود .

 

انواع فیلم

فیلم غشایی : برای حفظ آب در مخازن جهت جلوگیری از نفوذ آب و پروژه های سد سازی ، تالاب های آب آشامیدنی ، در ساختمان ها چند طبقه جهت جلوگیری از نشت آب به مف طبقات دیگر

فیلم های CPP: به صورت چند لایه هستند که در برابر گرما مقاومند وروی فیلم های BOPP و پلی استر کشیده می شوند و در صنایع غذایی کاربرد دارند .

فیلم های بازدارنده : در بین دو لایه داخلی و خارجی این فیلم ها یک غشای بازدارنده قرار دارد و در تولید محافط لباس ها ، فرش اثاثیه کودکان استفاده می شود .

فیلم های جهت دهی: که این کشش ها یا یک محوره OPP و یا دو محوره BOPP هستند .

فیلم های لمینه سرد: مقداری مایع چسبی در آب حل می شود و سپس تمام سطح با آن پوشیده می شود و به هم پرس می شود و جنس این مواد از پلی کربنات –پلی استر- وینیل می تواند باشد .

فیلم های لمینه گرم : ازیک لایه رزین رویسطح خارجی استفاده می شود . میزان سختی این فیلم ها به ضخامت پلی استر بستگی دارد و شفافیت آن به کیفیت پلی استر وابسته است . از این فیلم ها در صنایع فولاد و آلومینیوم سازی – اتومبیل سازی – لاستیک سازی – ساخت پلاستیک – پوستر وکمفپوش استفاده می شود .

1/5 - (1 امتیاز)

1 دیدگاه دربارهٔ «روش تولید انواع فیلم پلیمری»

  1. سلام اطلاعاتی راجع به طرح توجیه اقتصادی تولید انواع فیلم (پلیمری) میزان سرمایه گذاری و بررسی بازار فروش و همچنین راههای تامین مواد اولیه لازم داشتم،پ؛ اگه راهنمایی فرمایید سپاسگزار خواهم بود. ایمانزاده شماره موبایل 09193273906 و همچنین ایمیل بشرح فوق

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *