پلی استایرن هایمپک و کریستال

پلی استایرن مقاوم و معمولی (هایمپک و کریستال)

پلی استایرن با فرمول شیمیایی (n(C8H۸ یک نوع از هیدروکربن های بلند زنجیر است که در انها مرکزهای متغیر کربنی به گروه های فنیل که همان بنزن حلقه ای هستند متصل هستند که حاوی عنصرهای شیمیایی هیدروژنی و کربنی هستند.

مولکول ها ، هیدروکربن هایی با زنجیرهای طویل هستند که از هزاران هزار اتم تشکیل شده اند و نیروی کششی که بین مولکول ها وجود دارد بزرگ است.

زمانی که حرارت میبینند زنجیره ها از کنار هم سر می خورند و سازگاری بیشتری به دست می آورند.این سستی که بین مولکول ها وجود دارد باعث حالت کشسانی و انعطاف پذیری برای این ماده می شود.

قابلیت سیستم برای بد شکل شدن آن برای دماهای بالاتر از دمایی که در ان تبدیل شیشه ایی اش صورت میگیرد به پلی استرین باعث می شود این امکان به وجود بیاید تا زمانی که انها را حرارت میدهیم به راحتی شکل بگیرند و نرم شوند و به شکل های مختلف در بیایند.

خواص پلی استایرن

پلی استایرن خواص گوناگونی دارد.از جمله خواص پلی استایرن می توان به ضربه پذیری خوب و سیالیت مناسب و همچنین به مقاومت خوب پلی استایرن در مقابل حرارت اشاره کرد.

لازم به ذکر است که پلی استایرن ها استحکام بالا و خاصیت دی الکتریک خوبی دارند بنابرین در کاربردهای الکتریکی مورد مصرف قرار میگیرند. نام تجاری این پلی استایرن در بازار داخلی ایران کریستال 1540 تبریز می باشد.

از کریستال برای تولید وسایل الکتریکی ، بدنه ساعت ، رایدیو و تلویزیون ، اساباب بازی ، یخچال ها و … استفاده می شود.

انواع پلی استایرن

به طور کلی پلی استایرن ها در سه دسته تقسیم بندی می شوند

  • پلی استایرن معمولی که کریستال 1540 تبریز می باشد.
  • پلی استایرن مقاوم یا هایمپک 7240 تبریز می باشد.
  • پلی استایرن انبساطی یا پلاستوفوم.

 

هایمپک 7240 تبریز

ضربه پذیری هایمپک 7240 تبریز باعش شد تا پلی استایرن مقاوم به شدت مورد توجه قرار بگیرد و در زمره ی بسپارهای با مصرف بالا قرار بگیرد.

از ویژگی های این گرید ضربه پذیری مناسب به همراه قیمت خوب و مناسب است که استفاده از آن را در ساخت وسایل مختلف امکان پذیر می سازد.

با اصلاح پلی استایرن به چقرمگی و استحکام بیشتری می رسیم اما شفافیت پلی استایرن از دست می رود.

 

موارد مصرف پلی استایرن

پلی استایرن های اصلاح شده با پلاستیک ، در ساخت تلویزیون ، قسمت های داخلی یخچال ، لوازم ورزشی ، اسباب بازی و در لوازم خانگی به کار می رود.

جهت اطلاع از قیمت پلی استایرن و اطلاع از قیمت هایمپک و کریستال با گروه بازرگانی افشین کرمی تماس حاصل نمایید.

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *