فروش سودا اش یا کربنات سدیم

فروش سودا اش یا کربنات سدیم در انواع مختلف سبک و سنگین تولید شده در کشور ایران توسط بازرگانی کرمی صورت می پذیرد. در این مقاله قصد داریم شما را با کربنات سدیم یا سودا اش بیشتر آشنا کنیم.

 

سودا اش چیست ؟

سودا اش یا کربنات سدیم با فرمول شیمیایی Na2CO3 با نام دیگر واشینگ سودا نیز شناخته می شود. البته این مواد دارای نام های دیگری مثل کریستال سودا (soda crystals) و سودای شستشو (washing soda) نیز هستند و به این نام ها نیز شهرت دارند.

کربنات سدیم یک ماده ی شیمیایی محسوب می شود که در تولید دیگر محصولات قلیایی، نمک های سدیم و … از آن استفاده زیادی می شود.

فروش سودا اش یا کربنات سدیم

مشخصات سودا اش یا کربنات سدیم

کربنات سدیم در حالت عادی به رنگ سفید است و جامد می باشد و در دمای 851 درجه سیلسیوس این مواد ذوب می شوند. میزان حلالیت در آب برای این مواد در دمای 20 درجه سیلیوس نیز 215 گرم در لیتر می باشد.

بدون بو و طعم

دانسیته: ۲٫۵۴ g/cm3

انواع سودا اش

سودا اش در دو نوع کربنات سدیم سبک ( light soda ash ) و کربنات سدیم سنگین (dense soda ash ) وجود دارد.

تفاوت کربنات سدیم سبک و سنگین

تفاوتی که در این دو نوع سودا اش وجود دارد در میزان چگالی و اندازه ذرات و نوع کاربرد این مواد می باشد. اما به لحاظ شیمیایی این دو نوع کربنات سدیم تفاوتی با هم ندارند.

به لحاظ چگالی اگر بخواهیم این دو نوع مواد را با هم مقایسه کنیم پگالی نوع سنگین 1000 کیلوگرم بر متر مکعب است و نوع سبک ان 500 کیلوگرم بر متر مکعب است.

مقایسه به لحاظ اندازه ذرات نیز بدین گونه است که در نوع سنگین ذرات 300 تا 500 میکرون هستند و در نوع سبک ذرات 100 میکرون هستند.

مقایسه به لحاظ نوع کاربرد نیز برای شودا اش سنگین بیشتر در کارخانه ی شیشه سازی و در نوع سبک بیشتر برای تولید شوینده ها و مواد شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرند.

 

کاربرد سودا اش

کاربردهای کربنات سدیم به دو دسته تقسیم بندی می شود : کاربرد صنعتی – کاربرد خانگی

 

کاربرد صنعتی کربنات سدیم

کاربرد کربنات سدیم یا مواد سودا اش در صنعت به شرح زیر می باشد.

نماینده های سفید کننده ، رسوب ها ، کمک فرآیند ، نرم کنندگی آب ، مواد واسطه ، روان کننده ، تولید شیشه ، کودهای معدنی ، پیگمنت ها و ….

 

کاربرد خانگی سودا اش

کاربرد خانگی مواد سودا اش نیز به شرح زیر می باشد :

محصولات تمیز کننده ، محصولات ظرفشویی ، محصولات لباس شویی ، پلاستیک ها ، لاستیک ها ، تولید کاغذ و …

 

جهت اطلاع از نحوه ی فروش سودا اش یا کربنات سدیم و اطلاع دقیق تر از قیمت این مواد با بازرگانی کرمی تماس حاصل فرمایید.

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *