سنگ پلیمری چیست ؟

سنگ پلیمری چیست ؟

سنگ های پلیمری همان سنگ های مصنوعی هستند که وزن کمتری دارند و سبک تر هستند و از ترکیب مجدد سنگ های طبیعی و مواد افزاینده دیگر به وجود می آیند. سنگ های پلیمری به دلیل سبک وزن بودن نصب سریع تر و راحت تری دارند. سنگ های پلیمری از ترکیب سیمان رس و خاک های سبک وزن ساخته شده و و رنگ دانه های اکسیدآهن رنگ مورد نظر را به آن ها می دهد.

 

رنگ این مصالح از طریق رنگ دانه های اکسید آهن که در برابر اشعه ماورا بنفش مقاوم هستند به وجود می آید. ترکیب به دست آمده در قالب هایی با جنس لاستیک و پلاستیک و سیلیکان ریخته می شود.مثلا در مصالح نما ، قالب های دارای طرح و نقش سنگ طبیعی هستند و در ظاهر کاملا شبیه به سنگ های طبیعی هستند.

 

مزیت سنگ پلیمری

 

1-به دلیل وزن کم کار با آن راحت تر است و بسیار سبک تر از سنگ طبیعی هستند.

2-به علت فرمولاسیون ویژه ی انها و استفاده از تکنولوژی های نوین مقاومتی در حدود سه برابر بتن دارند.

3-استفاده از تکنولوژی نوین منجر به بسیار ارزان تر شدن این محصول شده است.

4-امکان تولید در طرحها و رنگهای متنوع با استفاده از قالب با طرحهای متنوع

5-امکان تولید انواع مختلف برحسب نوع و شرایط مصرف  با تغییر دادن فرمولاسیون مواد ترکیبی و قالبهای متنوع

6-به دلیل وجود محصول در سایز و اندازه های مختلف نیاز به برش کاری زیاد را کم کرده است.

7-نصب راحت و سریع و عدم نیاز به استفاده از تجهیزات خاص برای جلوگیری از ریزش با در نظر گرفتن تمهیدات خاص در زمان قالب‌ گیری

 

کاربرد سنگهای پلیمری ساختمانی

سنگ های پلیمری ساختمانی به دلیل مزایایی که گفته شد در قسمت های مختلف در صنعت ساختمان سازی کاربرد پیدا کرده اند که در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد:

سنگ مصنوعی نمای ساختمان، سنگ بادبر، نمای ساختمان ویلایی، سنگ نما، سنگ انتیک دکوراسیون داخلی، انواع نمای ساختمان مسکونی، سنگ نمایآنتیک، نمای داخلی ساختمان، نمای بیرونی ویلا، سنگ دکوراتیو نما، سنگهای تزئینی داخل ساختمان، نماهای سنگی ساختمان،  سنگ آنتیک مصنوعی، نمای خارجی ویلا، نمای آجر و سنگ، نمای حیاط ساختمان

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *