درباره ی پلی کربنات

درباره ی پلی کربنات

 

پلی کربنات از پلیمرهای ترموپلاستیک است که به صورت وسیعی در زمینه های قالب سازی و تغییرات حرارتی کاربرد دارد. این نوع پلاستیکها به طور وسیعی در صنایع شیمیایی نوین به کار می روند.

پلی کربنات به عنوان  سخت‌ترین ماده شفاف ، گزینه‌ای مناسب بجای شیشه در بخش‌های مختلف ساختمانی است. انواع ورق‌های ساخته شده پلی کربنات در سال ۱۹۶۸ تولید شد. تنوع ساختاری ورق‌های پلی کربنات امکان استفاده از آن را بر روی هر نوع سازه و درکنار هر نوع مصالح ساختمانی را فراهم آورده است. تنوع رنگ این ورق، قابلیت سایه پذیری و عبور نور آن را به میزان ۳۵ تا ۸۲ درصد امکان‌پذیر می‌نماید که از نظر طراحی و هماهنگی با رنگ سایر مصالح از گستردگی خاص برخوردار می‌باشد. ورق پلی کربنات مسطح، ظاهر مشابه شیشه، دارای یک لایه ضد uvبرای محافظت در برابر نورآفتاب می‌باشد. ، این ورق علاوه بر بیرنگ (رنگ شیشه‌ای) دارای تمام رنگ‌های اصلی (برنز، آبی، شیری، زرد، قرمز، سبز) می‌باشد.

 

موارد کاربرد

از جمله کاربردهای آن می توان در ساختمان سازی، عملکرد شیشه های ایمنی ، پوشش استخر ، صنعت حمل و نقل، پوشش سقف پاساژها و نورگیرهای انبارها و سالن های اجتماعات اشاره کرد .

 

نحوه عملکرد ورق های پلی کربنات

در تابستان که خورشید بصورت عمود می‌تابد با بازگرداندن مقدار قابل توجهی از نور خورشید از گرم شدن محیط زیرین جلوگیری می‌کند و در فصل های دیگر که زاویه تابش خورشید، میزان گذر نور و گرما تغییر می کند متفاوت عمل می کند به طور مثال در فصل زمستان که خورشید کاملاً مایل می‌تابد، بیشترین گذر نور از سطح فوقانی به فضای داخل را ممکن میکند.

 

مشخصات فنی و فیزیکی

ورقهای چندجداره

  ضخامت ۴–۶ میلی‌متر دوجداره

  ضخامت ۸–۱۰ میلی‌متر دو جداره

  ضخامت ۱۶ میلی‌متر سه جداره

  حداکثر عرض ۲۱۰۰ میلی‌متر

 طول بنا به درخواست مشتری

 

 ورقهای ساده

  ضخامت ۲ تا ۱۲ میلی‌متر

  حداکثر عرض ۲۰۵۰ میلی‌متر

  طول بنا به درخواست مشتری

  سایز استاندارد: ۳۰۵۰ * ۲۰۵۰ میلی‌متر

 

صرفه اقتصادی

مزیت پوشش پلی کربنات به جای شیشه هزینه کمتر ونیز وزن سبک‌تر آن می‌باشد. همچنین مقاومت بالای آن نسبت به پلاستیک موجب تقاضای قزاینده ی آن به عنوان پوشش در صنعت گلخانه گردیده است. پوشش پلی کربنات اغلب جهت پوشش قسمت‌های جلو، عقب و نیم دایره‌های مربوطه و یا کناره‌ها و سقف گلخانه درصورت تقاضای مشتری درنظرگرفته می‌شود. ورقهای پلی کربنات جایگزین خوبی برای شیشه بوده و موجب صرفه جویی در انرژی می‌شوند. به صورتی که در فصل تابستان از ورود گرما به فضای داخل جلوگیری کرده و در فصل زمستان مانع از خروج و هدرگرمای فضای داخلی می‌شوند.

 

 

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *