تولید دستکش یک بار مصرف پلاستیکی

تولید دستکش یک بار مصرف پلاستیکی

ساده‌ترین و ارزان‌ترین راه برای راه‌اندازی یک تولیدی دستکش در ایران، تولید دستکش یک بار مصرف پلاستیکی است که جنس آن پلی اتیلن است. این نوع دستکش از نوار پلی‌اتیلن (فیلم) تولید می‌شود. این دستکش در مکان‌هایی مثل رستوران‌ها، فروشگاه‌های مواد غذایی و…. مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به دلیل ساخت ماده اولیه این دستکش در پتروشیمی کشور، از لحاظ قیمتی بسیار پایین و مقرون به صرفه است. دستکش های پلی اتیلن به عنوان دستکش CPE نیز شناخته می شوند، این دستکش ها سایزبندی خاصی ندارند و در سایز بزرگ تولید می شوند و تایم استفاده از آن ها کوتاه است و این خود دلیلی بر بهداشتی بودن این نوع دستکش هاست.

 

خط تولید این دستکش با خرید (فیلم به صورت آماده) در حدود ۹۰ میلیون تومان برای علاقه‌مندان هزینه دارد. دستگاه دوخت دستکش یک بار مصرف با هزینه کم در حدود ۲۰۰ دستکش در هر دقیقه تولید می‌کند اما اگر شخصی بخواهد صفر تا صد کار را خودش انجام دهد، باید دستگاه دیگری به نام دستگاه تولید فیلم پلی اتیلن یا دستگاه تزریق پلاستیک که قیمت آن ۱۵۰میلیون تومان است، خریداری کند.

دستگاه اول که حدود ۹۰ میلیون تومان است در ایران تولید و مونتاژ می‌شود ولی دستگاه دوم کلا وارداتی است. در نتیجه با ۹۰ میلیون تومان، خط تولید ‌یک نوع دستکش را می‌توان راه‌اندازی کرد و با توجه به دوره بازگشت این سرمایه‌گذاری، در مدت یک سال هزینه سرمایه‌گذاری آن بازخواهد گشت. این روش سرمایه‌گذاری جزو بنگاه‌های زودبازده است و اشتغال‌زایی حدود پنج نفره دارد. سایر انواع دستکش، خط تولید پیچیده‌تر و گران‌تری دارند.

 

طرز تولید دستکش یکبارمصرف

 

نحوه کار دستگاه بدین صورت است که دو ورقه پلی اتیلن آب شده و با حرارت به یکدیگر می چسبند. این دستکش ها عاری از پودر و همچنین لاتکس می باشند، که این ویژگی از بروز حساسیت در پوست دست جلوگیری می کند.

به همین دلیل از این نوع دستکش ها در صنایع غذایی هم استفاده می شود و از رزین های مختلف و فرآیندهای اکستروژن برای ساخت دستکش پلی اتیلن استفاده می گردد.

در انتها لایه های محصول تولیدی توسط ماشین دوخت، بهم وصل می شوند و دارای خاصیت انعطاف پذیری و کشسانی قابل توجهی خواهند بود.

2/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *