افزایش قیمت 50 درصدی پلی اتیلن در ایالات متحده

افزایش قیمت 50 درصدی پلی اتیلن در ایالات متحده

در سال گذشته پلی اتیلن فوب خلیج فارس با افزایش قیمت تا 90 درصد رو به رو بوده است. پلی اتیلن سبک به قیمت 1530 دلار در هر تن ، پلی اتیلن سبک خطی به 1140 دلار در هر تن و پلی اتیلن سنگین به 1150 دلار در هر تن رسید.

انتظار می رود که با وجود افزایش عرضه پلی اتیلن های سبک و سنگین در چین روند افزایشی قیمت ها ادامه داشته باشد. این صعودی شدن قیمت ها به دلیل پایان محدودیت های کرونایی و اورهال بعضی از واحدهای تولید کننده آسیایی می باشد.

واحد SCG   تایلند تا ماه می به علت تعمیرات به صورت کامل متوقف می شود. واحد Jamnagar هند نیز تا ماه آوریل به علت نگه داری و تعمیر از چرخه خارج می شود. پتروشیمی هالیدای واحد کراکر هندوستان نیز از ماه می به مدت 30 روز از مدار خارج می شود.

این واحد 150 هزار تن پلی اتیلن سبک و 550 هزار تن پلی اتیلن سنگین تولید می کند. آن چه موجب کاهش قیمت در کوتاه مدت می شود کاهش تولید و عرضه 550 هزار تن پلی اتیلن سنگین و 710 هزار تن پلی اتیلن سبک می باشد.

کانال سوئز نیز به دلیل انسدادی که دارد موجب کاهش عرضه و تاخیر در رسیدن محموله ها به مقصد شده است. پس از بازگشایی این کانال به دلیل افزایش ترافیک در این منطقه قیمت حمل بار افازایش خواهد داشت.

به علت سرمای بیش از حد و یخ زدگی شرکت های تولید کننده الفین ایالات متحده نیز عرضه کاهش داشته است. همین موضوع موجب شده است تا قیمت پلی اتیلن 50 درصد افزایش قیمت داشته باشد و به اوج خود برسد. پس از تعطیلات عید پاک نیز تقضااها افزایش خواهد داشت و در نتیجه روند صعودی قیمت ها نیز ادامه خواهد سافت.

در منطقه شرق و جنوب شرقی آسیا نیز به دلیل پایان سال مالی و انبار گردانی شرکت ها از خرید خودداری می کنند و همین مسیله محرک رشد قیمت ها پس از شروع سال مالی جدید می باشد.

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *