صادرات PE100 به روسیه

روسیه از جمله مقاصد صادراتی بسیار مهم برای صادرات PE100 می باشد و پتانسیل خوبی را برای صادرات انواع مواد پلاستیک و پلیمر داراست ، لذا تجار ایرانی می توانند در زمینه صادرات به این کشور فعالیت خود را افزایش داده و حضور فعالی در جهت تجارت با این کشور داشته باشند.

پلی اتیلن ها یکی از پرمصرف ترین و پر کاربردترین پلیمرها در سراسر جهان محسوب می شوند و مواد HDPE PE100 نیز یکی از این مواد محسوب می شود که در صورت صادرات آن به دیگر کشورها درآمد ارزی خوبی را برای تجار حاصل می کند.

در این مقاله می خواهیم درباره ی نحوه صادرات و ویژگی های پلی اتیلن سنگین PE100 اطلاعات و نکاتی را ذکر کنیم چرا که آشنایی با پلیمری که قصد صادرات آن را داریم مهم ترین گام جهت صادرات می باشد ، پس تا انتها با ما همراه باشید.

 

پلی اتیلن و انواع آن

پلی اتیلن ها از طریق پلیمریزاسیون گاز اتیلن به دست می آیند، این مواد با رسیدن به نقطه ذوب به حالت مایع و با رسیدن به نقطه انجماد به حالت جامد در می آیند و در طیف بسیار وسیعی مورد کاربردهای گوناگون قرار می گیرد. طبقه بندی های مختلفی برای این مواد به کار می رود که رایج ترین آن ها بر اساس چگالی و وزن مولکولی آن ها می باشد. این مواد به دسته بندی های اصلی و فرعی تقسیم بندی می شوند.

دسته بندی اصلی شامل پلی اتیلن سبک خطی LLDPE ، پلی اتیلن سبک LDPE ، پلی اتیلن سنگین HDPE  می شود. انواع فرعی ان نیز به صورت پلی اتیلن با وزن مولکولی خیلی بالا HMWPE ، پلی اتیلن کلردار CPE ، پلی اتیلن با وزن مولکولی خیلی پایین ULMWPE ، پلی اتیلن با چگالی نسبتا متوسط MDPE و پلی اتیلن با چگالی بسیار پایین VLDPE  تقسیم بندی می شوند.

 

مزایای استفاده از پلی اتیلن ها

پلی اتیلن یک پلیمر با مزیت های مختلف است که در این قسمت به چند مزیت آن اشاره خواهیم نمود.

یکی از مزایای پلی اتیلن انعطاف پذیری بالا یعنی قابلیت تغییر شکل می باشد که داشتن این ویژگی موجب شده است تا استفاده از آن را در صنایع بسته بندی و حتی خودروسازی تسهیل سازد. پلی اتیلن ها از نظر وزنی نیز سبک هستند و آسان بودن فرآیند تولید موجب می شود تا میزان هزینه های تولید نیز کاهش یابد.

دیگر مزیت این پلیمر مقاومت پذیری بالا در برابر ضربه است که داشتن چنین ویژگی استفاده از آن را برای تولیدات صنایع ساختمانی و لوازم ورزشی آسان نموده است. مقاومت در برابر آب و خوردگی های شیمیایی ، قابلیت بازیافت ، سازگاری ، دوام بالا و عایق الکتریکی بودن نیز دیگر ویژگی ها و مزایای استفاده از مواد پلی اتیلنی می باشد.

 

صادرات PE100 به روسیه

 

پلی اتیلن سنگین PE100 – ویژگی و کاربرد

یکی از گریدهای صادراتی در بین پلی اتیلن ها ، پلی اتیلن سنگین PE100 می باشد که از میزان چگالی و دانسیته بالایی برخوردار است. این گرید مقاومت شیمیایی و سایشی عالی دارد و عایق صوت و حرارت نیز است. یکی دیگر از ویژگی های مواد PE100 جا به جایی و حمل و نقل آسان است که این ویژگی کار را برای خریداران آسن می کند. این مواد تحت تاثیر اشعه فرابنفش نیز تغییر نمی کنند و تحت استرس محیطی در برابر ترک خوردگی بسیار مقلوم هستند.

پلی اتیلن PE100 برای تولید انواع اتصالات ، لوله ها و برای مصارف آب آشامیدنی ، فاضلاب و کشاورزی از آن استفاده می شود.  لوله های PE100 چگالی بالا در عین حال وزن کمتری دارند و ضخامت شان نسبت به دیگر لوله های پلی اتیلنی کمتر است و ویژگی بسیار مهمی که در این لوله ها وجود دارد مقاومت قابل ملاحظه ان ها در برابر فشار می باشد.

مزایای استفاده از مواد PE100

مقاومت هیدروستاتیکی بالای PE100 در برابر PE80

مقاومت بالاتر در برابر رشد ترک سریع آزمون

مقاومت بالاتر در برابر رشد ترک آرام و ضریب ایمنی بالای محصول

انعطاف پذیری بهتر برای کلاف پیچی ، نگهداری و نصب لوله

فرآیند پذیری بهتر ، خروجی بالاتر و کاهش هزینه های تولید

 

مرزهای ایران با روسیه

با توجه به جمعیت بالا و موقعیت ویژه ی روسیه در سطح بین المللی این کشور یک مقصد بسیار مهم برای صادرات محسوب می شود که از پتانسیل بالایی برای صادرات برخوردار است. از گذشته های دور کالاهای متفاوتی بین تجار و بازرگانان روس و ایرانی مبادله می شد که تا به امروز این مبادلات ادامه پیدا کرده است. امروزه افراد بر حسب شرایط و نیازی که دارند می توانند از روش های مختلفی جهت انتقال بار خود به روسیه استفاده کنند. در ادامه به شرح آن ها می پردازیم.

روش زمینی یکی از روش های انتقال به به روسیه است که به دو روش ریلی و ترانزیت انجام می پذیرد. در روش ریلی توسط مرزهای ریلی آستارا ، سرخس و اینچه برون بار مورد نظر انتقال می یابد. در روزش ترانزیت نیز از مرز بازرگان و مسیر کشور قزاقستان آذربایجان به صورت دربستی و با تریلی بار مورد نظر انتقال می باید که این روش هزینه پایین تری را نسبت به روش های دیگر دارد.

روش هئایی دیگر روش محسوب می شود که عمدتا برای بارهای تجاری در میزان وزن های پایین از یک تن است که در زمینه پلیمرها مورد استفاده نیست و به صورت کلی طرفداران اندکی دارد.

روش دریایی نیز در جنوب و شمال ایران انجام می پذیرد بدین صورت که در شمال ایران از بندر انزلی ، بند نوشهر ، بندر فریدون شهر و آستارا امکان پذیر می باشد و در جنوب کشور نیز از طریق بند عباس ، چابهار ، بوشهر و بندر امام انجام می پذیرد. تجار و بازرگانان ایرانی بیشتر روش زمینی و دریایی را برای انتقال بار خود به روسیه انتخاب می کنند.

 

صادرات PE100 به روسیه

 

نحوه صادرات به روسیه

با توجه به روابط مطلوب سیاسی و اقتصادی بین ایران و روسیه ، این کشور یکی از مهم ترین کشورهایی است که پتانسیل بسیار بالایی برای صادرات مواد پلیمری از جمله پلی اتیلن سنگین PE100 را داراست که این مهم با توجه به عدم وجود برنامه ریزی های منظم مورد غفلت واقع شده است. مهم ترین کالاهای صادر شده به این کشور لوازم مکانیکی ، ماشین آلات ، مواد پلاستیک و مصنوعات آن و … می باشند.

صادرات گرید PE100 به دلیل کاربرد مهم آن در حجم بالا صورت می گیرد و این گرید به دلیل کاربرد زیاد و صرفه اقتصادی بالا گزینه خوبی برای تجارت و صادرات به روسیه می باشد.

شرکت Irplastics از پیشگامان در عرصه تهیه و تامین مواد پلیمری و مواد اولیه پلاستیک توانسته در داخل و خارج از کشور مشتریان و خریداران زیادی داشته باشد. زیرا که این شرکت محصولی با کیفیت و مرغوب را به مشتریان خود عرضه می کند. از این رو متقاضیان می توانند با قیمتی مقرون به صرفه، هزینه های خود را کاهش دهند و سود بیشتری کسب کنند.

شما می توانید جهت خریدو تهیه بهترین مواد پلیمری و مواد اولیه پلاستیک با قیمت مناسب و به صرفه و یا دریافت هر گونه مشاوره در زمینه صادرات PE100 به روسیه با شرکت ما در تیم بازرگانی افشین کرمی تماس بگیرید. کارشناسان و مشاورین ما در اسرع وقت پاسخگو خواهند بود.

Rate this post