صادرات مواد X3 به روسیه

شرکت Irplastics از تامین کنندگان اصلی گرید HDPE X3 می باشد که با ارایه مواد با کیفیت و درجه یک  به افراد در تجارت آسان و با کیفیت کمک شایانی کرده است. عوامل مختلفی در قیمت گرید HDPE X3 موثر هستند که بازرگانی افشین کرمی این مواد را با بهترین قیمت و با کیفیت بالا تهیه نموده و به مشتریان این امکان را می دهد تا هزینه های تجارت خود را کاهش دهد.

یکی از مهم ترین و اساسی ترین مواردی که قبل از خرید مواد باید رعایت شود شناخت کامل ویژگی ها و کاربردهای پلی اتیلن X3 است که در این مقاله سعی می کنیم تا نکات مهم درباره ویژگی ها و نحوه صادرات مواد X3 به روسیه را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 

انواع پلی اتیلن و کاربردها

پلی اتیلن یکی از پر مصرف ترین و پر کاربردترین مواد در سراسر جهان است به طوری که حدود 30 درصد محصولات پلاستیکی در جهان از مواد پلی اتیلنی ساخت و تولید می شوند. ویژگی های منحصر به فردی که این مواد دارند شامل مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی ، مقاومت مناسب در برابر نور خورشید ، وزن کم ، قیمت مناسب ، انعطاف پذیری بالا و … می باشد و دارا بودن چنین ویژگی هایی موجب شده است تا استقبال چشمگیری برای استفاده از این مواد صورت بگیرد در نتیجه میزان تقاضا برای خرید گریدهای پلی اتیلنی افزایش یابد.

پلی اتیلن ها بر حسب میزان دانسیته به سه دسته ی اصلی تقسیم بندی می شوند ، لازم به ذکر است پلی اتیلن انواع فرعی را نیز دارا می باشد اما در این قسمت به گروه اصلی آن می پردازیم.

 

صادرات مواد X3 به روسیه

 

پلی اتیلن سنگین HDPE

این دسته پلی اتیلن دارای زنجیره پلیمری بدون شاخه است و هم چنین نیروی بین مولکولی بالا و استحکام کششی بالاتری نسبت به دیگر انواع پلی اتیلن که در ادامه به ان ها می پردازیم دارد. دیگر ویژگی مهم قابل ذکر مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی و تنش های شکننده می باشد اما انعطاف پذیری پایینی دارد. کاربردهای کلی برای این مواد برای تولید ورق و لوله ، تولید صندلی های در فضای باز ، ظروف نگه دارنده سوخت ، اسباب بازی ها و عایق کاری در ستون ها ذکر شده است. در این ماده از جوش حرارتی می توان استفاده کرد.

پلی اتیلن سبک LDPE

در پلی اتیلن سبک مولکول ها به شکل تصادفی و بسیار نامنظم در کنار هم قرار گرفته اند و به هم متصل شده اند. تولید این مواد در فشار بالا و دمای بالا صورت می گیرد و نیروی بین مولکولی ضعیف و استحکام کششی پایینی دارد در نتیجه این پلیمر انعطاف پذیر می باشد. برای تولید لوله های آبیاری از این پلیمر استفاده می شود و لازم به ذکر است که انجام لوله کشی به این شکل هزینه پایین تری را شامل می شود و بهترین گزینه برای این کار محسوب می شود.

پلی اتیلن سبک خطی LLDPE

این پلیمر میزان مقاومت کششی ، مقاومت در برابر ضربه و مقاومت در برابر سوراخ شدگی بیشتری نسبت به پلی اتیلن سبک دارد و یک پلیمر خطی با تعداد شاخه های کوتاه است. کمترین میزان دانسیته را نسبت به دو نوع قبلی داراست و بهترین کاربرد را برای تولید فیلم های پلاستیکی ، کیسه های حمل مواد سنگین ، کیسه های زباله و … دارد.

 

پلی اتیلن سنگین X3  –ویژگی و کاربرد

پلی اتیلن سنگین X3 یکی از انواع پلی اتیلن سنگین بی رنگ کوپلیمر از کلاس PE80 است و مقاومت در برابر ضربه بسیار خوب و ESCR خوبی را داراست و حتی در دماهای منفی نیز مقاومت بسیار خوبی دارد. از این مواد می توان برای تولید لوله های آبیاری قطره ای و نوار تیپ آبیاری استفاده نمود. این پلی اتیلن بی رنگ است و در بسته های 25 کیلوگرمی و جامبو بگ توسط پتروشیمی ها تولید و عرضه می گردد.

یکی از دلایلی که این مواد بسیار پرطرفدار است ان است که این مواد هم قابلیت بازیافت دارد و هم قابلیت شکل پذیری بسیار خوبی دارد. فرآیند تولید با مواد X3  به صورت اکستروژن می باشد و به صورت تزریقی قالب گیری می شود. از مواد X3 برای تولید لوله های مصارف آب آشامیدنی ، کشاورزی ، فاضلاب و انواع اتصالات استفاده می شود.

 

صادرات مواد X3 به روسیه

 

مرزهای ایران با روسیه

به طور کلی بیشترین محوصلات صادر شده به روسیه خودروها ، داروها ، قطعات خودرو ، تجهیزات ، هواپیما و … می باشد که این کالاها و محصولات بیشتر از چین ، آلمان ، بلاروس ، امریکا و ایتالیا وارد می شوند. با توجه به وسعت کشور روسیه و شرایط خاص جغرافیایی که دارد بازاری با پتانسیل بالا برای صادرات انواع مواد پلیمری و پلاستیکی است که با توجه به عدم برنامه ریزی ها و عدم توجه به این بازار به عنوان بازاری بکر از فرصت تجارت و صادرات محصولات پلیمری استفاده لازم و کافی نشده است و به عبارت بهتر این بازار مورد غفلت واقع شده است.

امروزه افراد بر حسب شرایط و نیازی که دارند می توانند از روش های مختلفی جهت انتقال بار خود به روسیه استفاده کنند. در ادامه به شرح آن ها می پردازیم.

روش زمینی یکی از روش های انتقال به به روسیه است که به دو روش ریلی و ترانزیت انجام می پذیرد. در روش ریلی توسط مرزهای ریلی آستارا ، سرخس و اینچه برون بار مورد نظر انتقال می یابد. در روزش ترانزیت نیز از مرز بازرگان و مسیر کشور قزاقستان آذربایجان به صورت دربستی و با تریلی بار مورد نظر انتقال می باید که این روش هزینه پایین تری را نسبت به روش های دیگر دارد.

روش هئایی دیگر روش محسوب می شود که عمدتا برای بارهای تجاری در میزان وزن های پایین از یک تن است که در زمینه پلیمرها مورد استفاده نیست و به صورت کلی طرفداران اندکی دارد.

روش دریایی نیز در جنوب و شمال ایران انجام می پذیرد بدین صورت که در شمال ایران از بندر انزلی ، بند نوشهر ، بندر فریدون شهر و آستارا امکان پذیر می باشد و در جنوب کشور نیز از طریق بند عباس ، چابهار ، بوشهر و بندر امام انجام می پذیرد. تجار و بازرگانان ایرانی بیشتر روش زمینی و دریایی را برای انتقال بار خود به روسیه انتخاب می کنند.

 

نحوه صادرات به روسیه

روسیه نیز مانند هر کشوری قوانین خاص خود را برای واردات کالا از دیگر کشورها دارد و قوانین سخت گیرانه ای برای بعضی از کشورها گذاشته شده است که خوشبختانه ایران شامل آن قوانین سخت گیرانه نمی شود. با توجه به کمبود زیر ساخت های لازم و عدم وجود برنامه ریزی مناسب میزان ظرفیت صادرات کالای ایرانی به روسیه آنطور که باید پیشرفت افزایش پیدا نکرده است.

با توجه به روابط مطلوب سیاسی و اقتصادی بین ایران و روسیه ، این کشور یکی از مهم ترین کشورهایی است که پتانسیل بسیار بالایی برای صادرات مواد پلیمری از جمله پلی اتیلن سنگین X3 را داراست. صادرات گرید X3 به دلیل کاربرد مهم آن در حجم بالا صورت می گیرد و این گرید گزینه خوبی برای تجارت و صادرات به روسیه می باشد.

شرکت Irplastics از پیشگامان در عرصه تهیه و تامین مواد پلیمری و مواد اولیه پلاستیک توانسته در داخل و خارج از کشور مشتریان و خریداران زیادی داشته باشد. زیرا که این شرکت محصولی با کیفیت و مرغوب را به مشتریان خود عرضه می کند. از این رو متقاضیان می توانند با قیمتی مقرون به صرفه، هزینه های خود را کاهش دهند و سود بیشتری کسب کنند.

شما می توانید جهت خریدو تهیه بهترین مواد پلیمری و مواد اولیه پلاستیک با قیمت مناسب و به صرفه و یا دریافت هر گونه مشاوره در زمینه صادرات مواد X3 به روسیه با شرکت ما در تیم بازرگانی افشین کرمی تماس بگیرید. کارشناسان و مشاورین ما در اسرع وقت پاسخگو خواهند بود.

 

Rate this post