صادرات مواد اولیه به پاکستان

یکی از بیشترین مواد و اقلام صادراتی به کشور پاکستان مواد اولیه پلاستیک؛ انواع پلی اتیلن سبک و سنگین و غیره می باشد. زیرا که بازار پاکستان ظرفیتی مناسب برای کالاهای ایرانی از جمله مواد اولیه پلاستیکی و پتروشیمی بوده و می تواند سهم ویژه و مهمی را به خود اختصاص دهد.

شرکت بازرگانی افشین کرمی به صادرکنتدگان و تجاری که به حوزه صادرات مواد اولیه به پاکستان علاقه مند و یا در این زمینه فعالیت دارند، خدمات و امتیازات ویژه از جمله تهیه و تامین مواد اولیه با قیمت مناسب، استعلام قیمت، ارسال پروفرما، انجام مراحل ترخیص کالا و تشریفات گمرکی با حداقل هزینه و سریع ترین زمان ممکن ارایه می دهد.

شرکت irplastice از تامین کنندگان اصلی مواد اولیه بوده که اصلی ترین آنها پلی اتیلن می باشد. مواد پلی اتیلنی دارای کاربردهای زیادی هستند.از جمله کاربردهای مهم و اصلی اتواع پلی اتیلنی در تولید لوله ها و اتصالات پلاستیکی و ظروف کیسه و غیره می باشد.

صادرات به پاکستان

پاکستان به دلیل همسایگی و مرز زمینی مشترک یکی از بهترین مقاصد برای کسب درآمد ارزی ست. همچنین به دلیل اشتراکات فرهنگی و زبانی به راحتی می توان مبادلات ارزی را با این کشور انجام داد.

از طرفی مواد اولیه ایرانی در بازار پلیمری پاکستان فقط 5 درصد سهم داشته و از این لحاظ کشور ما در رتبه ششم قرار دارد. به طوری که ایران فقط کمتر از یک درصد از سهم بازار صادراتی را در این زمینه به خود اختصاص داده است، و این فرصت خوبیست تا تجار و فعالان اقتصادی بیشتر از این نیاز بازار پاکستان را به مواد اولیه پوشش دهند.

مواد اولیه پلی اتیلنی به پاکستان

همانطور که گفتیم از عمده ترین مواد اولیه و نفت خام به کشور پاکستان پلی اتیلن می باشد. پلی اتیلن ها انواع و کاربردهای مختلفی دارند. از این ماده پلیمری در تولید محصولات صنایع پلاستیکی و پلاستیک بالاخص اتواع لوله ها و اتصالات پلاستیکی و لوله فشار قوی استفاده می شود. استفاده از لوله های پلی اتیلنی مقرون به صرفه تر از لوله های فلزی هستند.همچنین این لوله ها برای اطراف منازل به دلیل آنکه در معرض آفتاب مستقیم قرار می گیرند، مناسب ترند. از طرفی خرید و تهیه لوله های پلی اتیلنی آسان تر و ارزان تر می باشد.

به طور کلی پلی اتیلن ها دو دسته بزرگ را تشکیل می دهند که به پلی اتیلن های سنگین و سبک تقسیم بندی می شوند. سایر پلی اتیلن ها در هر کدام از این دو دسته هستند. انواع پلی اتیلن ها عبارتند از:

  • پلی اتیلن سبک یا شاخه ای LDPE
  • پلی اتیلن نیمه سنگین یا متوسط MDPE
  • پلی اتیلن سنگین HDPE
  • پلی اتیلن سبک خطی LLDPE
  • پلی انیلن با وزن بسیار بالا یا UHMWPE

پلی اتیلن از نفت خام به دست می آید و اولین کشور تامین کننده مواد پلی اتیلنی کشور عربستان می باشد که در لیست های بعدی آمریکا، سنگاپور و ایران هستند. در حال حاضر نیز محصولات پلی اتیلنی از جمله انواع لوله ها با چگالی های مختلف در جهان تولید می شوند. همچنین استفاده از محصولات پلی اتیلنی رو به افزایش است. به طوری که امروزه از لوله های پلی اتیلنی در شبکه های آبرسانی بیشتر استفاده می کنند و در اغلب مواقع این لوله ها جایگزین سایر لوله ها شده اند.

 

صادرات به پاکستان

 

صادرات پلی اتیلن سبک

یکی از مقاصد صادراتی پلی اتیلن سبک کشور پاکستان است. پلی اتیلن سبک دارای چگالی کمی می باشد که با استفاده از فرآیند فشار بالا از طریف پلیمریزاسیون رادیکال آزاد تولید می شود.

این محصول در سرتاسر جهان از مواد پلیمری پرکاربرد بوده و دارای ساختار بسیار منشعب، با شاخه های بلند و کوتاه است و از انعطاف پذیری و نرمی بیشتری نیز برخوردار می باشد. از مزایا و ویژگی هایی که می توان برای این پلی اتیلن نام برد؛ مقاومت خوب آن در برابر مواد شیمیایی و روغن ها و دماست و ضربه پذیر بوده و می توتن بارها آن را گرم و دوباره شکل داد.

پلی اتیلن سبک همچنین شفاف تر از نوع پلی اتیلن سنگین است و استحکام کششی بالایی دارد. از این بیشترین کاربرد آن در تولید کیسه های پلاستیکی، کیسه های سطل زباله و انواع فیلم بسته بندی پلاستیکی می باشد.

تولید آسان و قابل بازیافت بودن، مقاوم بودن و انعطاف پذیری این ماده برای صادرات فرصت خوبی را برای تامین کنندگان و صادر کنندگان  فراهم می آورد تا بهترین مواد پلی اتیلنی را با قیمت مناسب ارایه دهند.

زیرا که این ویژگی ها کاربرد پلی اتیلن سبک را در موارد مختلفی چون ساخت انواع لوله های آب، بطری های فشاری، ظروف نوشیدنی، بسته بندی مواد غذایی، کارتن های نوشیدنی یکبار مصرف، عایق های سیم و کابل های برق و غیره بسیار نموده است.

همچنین از آنجایی که تولید پلی اتیلن سبک به انرژی و سرمایه کمی نیاز دارد، قیمت تولیدات و محصولات نهایی از این ماده پلیمری نیز بسبار ارزان و مقرون به صرفه تر می باشد و در نتیجه گزینه مناسبی برای صادرات و ارایه به بازارهای جهانی است. هم اکنون نیز در جهان چهار نوع پلی اتیلن با چگالی پایبن وجود دارد که از انواع آن برای ساخت کیسه های نان  بسته بندی هذی غذایی  رویه های ظروف پلاستیکی و سایر مواد پلاستیکی نازک و فیلم پلاستیکی استفاده می شود.

با این وجود مواد پلی اتیلنی سبک بازیافت شده برای ساخت طیف گسترده ای از محصولات کاربرد دارد که مجالی برای صادرات می باشد. از طرفی از چهار نوع پلی اتیلن نوع دوم شناخته شده به لحاظ استحکام و دوام ضخیم تر و مناسب تر از پلی اتیلن سنگین و جایگزین مناسبی است.

شرکت Irpladtic تولید کننده و تامین کننده انواع پلی اتیلن  بوده که هر چهار نوع را با کیفیت استاتدارد و مطابق با تکنولوژی های به روز  ارایه می دهد. این مواد پلی اتیلنی برای ساخت انواع فیلم استرچ و شیرینگ، در صنایع غذایی، دارویی، حمل و نفل، بسته بندی، صنایع فلزی، پلیمری و کشاورزی کاربرد دارد.

صادرات پلی اتیلن سنگین

این پلی اتیلن مقاومت کمتری نسبت به پلی اتیلن سبک داشته و کاربرد آن عمومی تر و پر مصرف تر می باشد. در واقع از دانسیته بالایی برخوردار بوده و قابلیت بازیافت را نیز دارد. پلی اتیلن سنگین غیر رنگی و به صورت یکدست، خالص و غیر شفاف است.

در صورت لزوم برای برخی محصولات رنگی به همراه این ماده خام رنگ های سفید، قرمز، زرد، سبز و مشکی اضافه می شود.

کشورهایی که بیشترین استفاده را از مواد پلی اتیلنی دارند،چین، آمریکا، اروپای غربی، جنوب شرقی آسیا، هندوستان و خاورمیانه می باشد که مقاصد خوبی برای تجارت هستند. این محصول پلی اتیلنی در انواع محصولات تجاری مانند صندلی های کاربردی در فضای باز، اسباب بازی ها، جامه دان ها، لوله های انتقال آب فشار قوی، لوله های انتقال فاضلاب و مجراها، وسایل ورزشی، نوشابه خانواده کاربرد دارد.

از پلی اتیلن سنگین همچنین برای محصولات نظیر عایق های الکتریسیته و عایق هایی در برابر حرارت مستقیم نیز استفاده می شود. این ماده سخت تر از انواع پلی اتیلن سبک بوده و دارای استحکام کششی بالاییست.

 

صادرات به پاکستان

 

با ویژگی هایی که این ماده دارد، از جایگاه ویژه ای در بین مواد پلی اتیلنی برخوردار بوده و جزو پر مصرف ترین انواع پلی اتیلن در جهان می باشد.  با توجه به اولویت بندی بازارهای هدف صادراتی کشورهایی که می توان پلی اتیلن سنگین را به آنجا صادر کرد، عراق، ترکیه، ارمنستان، آذربایجان، چین، افغانستان و پاکستان و هند و نیز سایر کشورهای اروپایی هستند.

برای تولید هر کیلو پلی اتیلن سنگین حدود 1.6 کیلوگرم نفت خام لازم است. با این حال کشورهای ایران و عربستان بعد از چین قدرتمندترین تولید کننده های پلی اتیلن سنگین هستند. اصلی ترین کاربردهای پلی اتیلن سنگین در موارد زیر خلاصه می شود:

  • کیسه های بافت شده
  • فیلم های دمشی
  • انواع لوله های معمولی یا تحت فشار
  • کانال های کابل های فیبر نوری
  • ظروف صنعتی پلاستیکی
  • نوارهای جهت دار

محصولاتی که از پلی اتیلن سنگین تولید می شوند دارای کیفیت و دانسیته بالا می باشند و از محکم ترین محصولات هستند. پلی لتیلن سنگین از محبوب ترین مواد پلیمری در جهان شناخته شده است که کارخاتجات بسیاری در دنیا از جمله آمریکا، چین، فرانسه، آلمان و روسیه و ایران و سایر کشورها مشغول به تولید آن هستند و برای تهیه و توبید محصولات خود به آن نیاز دارند.

مدارک اصلی برای صادرات پلی اتیلن

از جمله مدارک مهم و اصلی که هر فردی برای صادرات پلی اتیلن به آن نیاز دارد؛ کارت بازرگانی، پروانه گمرکی، گواهی استاندارد و پیش فاکتور می باشد.

همچنین به دلیل آنکه حمل مواد پلی اتیلنی باید با دقت و حساسبت انجام گیرد، باید مواردی را در هنگام حمل و بارگیری آن توجه نمایید. از جمله این موارد اینکه سطح کامیون های مواد پلی اتیلنی ( به ویژه اگر بار لوله پلی اتیلنی باشد ) باید صاف باسد. در هنگام تخلیه نیز باید نهایت دقت را به کار گرفت تا این کار به درستی انجام شود.

شرکت بازرگانی افشین کرمی یکی از پیشگامان و از تامین کنندگان اصلی در بازار تولید انواع پلی اتیلن در ایران با چندین سال سابقه درخشان این محصولات را با بالاترین کیفیت و قیمت مناسب و به روز ارایه می دهد.

همچنین در صورت استعلام قیمت و خدمات ترخیص و حمل این مواد این شرکت با بهره گیری از کارشناسان و مشاورین زبده بهترین خدمات را با حداقل هزینه و در کمترین زمان ارایه و تا زمان تحویل کالا به کشور مقصد همراه شما خواهد بود.

کد تعرفه پلی اتیلن فیلم 39012020 و کد تعرفه گمرکی برای پلی اتیلن سبک خطی 39011010  و نیز پلی اتیلن گرید تزریقی 39012030 می باشد.

شما می توانید جهت سفارش و هر گونه سوال و مشاوره در مورد صادرات مواد اولیه به پاکستان با کارشناسان ما در شرکت Irplastic تماس بگیرید.

 

Rate this post