سودا اش دنس – Dense Soda Ash

سودا اش دنس نام تجاری سودا اش یا کربنات سدیم (Na2CO3) است و توسط شرکت بازرگانی کرمی خرید و فروش و به دیگر کشورها صادر می شود. در این مقاله درباره سودا اش دنس یا کربنات سدیم بیشتر صحبت می کنیم و مطالب ارزنده ای را ارائه خواهیم داد پس تا به انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

سودا اش دنس چیست ؟

سودا اش دنس ، کربنات سدیم که به نام کربنات دی سدیم نیز شناخته می شود، یک ماده شیمیایی به رنگ سفید است و محلول آبی آن شفاف و بی رنگ است (فرمول شیمیایی Na2CO3). این ماده تا قرن نوزدهم بیشتر از خاکستر گیاهان تهیه می شد و در سال 1791 به شکل امروزی تهیه شد.

برای تولید کربنات سدیم به روش solvay از نمک معمولی و سنگ آهک و آمونیاک استفاده می شود. سودا اش با نام های دیگری از جمله کریستال سودا و سودای شستشو نیز شناخته شده است.

انواع سودا اش

به طور کلی سودا اش را به دو دسته اصلی تقسیم بندی می کنند:

– سودا اش سبک

– سودا اش سنگین

تفاوت سودا اش سبک و سنگین

سودا اش سنگین و سودا اش سبک در زمینه شیمیایی هیچ گونه تفاوتی با هم ندارند ولی به لحاظ اندازه ذرات ، چگالی و دانسیته و کاربرد با هم متفاوت هستند. دانسیته ی ذکر شده برای سودا اش سبک 700 کیلوگرم بر متر کعب و میزان دانسیته ذکر شده برای سودا اش سنگین 900 گیلوگرم بر متر مکعب می باشد. به لحاظ میزان قیمتی نیز سودا اش سنگین گران تر از نوع سبک یا لایت آن می باشد.

کاربرد سودا اش در صنایع مختلف

بر حسب داده های موجود بیشترین مصرف  توزیع سودا اش برای تولیدات در صنعت شیشه و مواد شیمیایی و پس از آن مواد شوینده می باشد. همان طور که می دانید سودا اش هم در مصارف خانگی هم در مصارف صنعتی کاربرد دارد که در این مقاله به هر دو این کاربردها اشاره خواهیم کرد.

کاربرد سودا اش در صنعت شیشه سازی در صورت استفاده از سودا اش در تولید شیشه میزان دمای تشکیل شیشه کاهش یافته که در نتیجه این امر در مصرف انرژی نیز صرفه جویی خواهد شد.

 

کاربرد سودا اش دنس

 

کاربرد سودا اش در صنعت مواد شیمیایی

استفاده در جهت تولید مواد شیمیایی مختلف مانند سدیم دی کرومات ، سدیم بی کربنات ، سدیم آلومینات و …

 

کاربرد سودا اش در تولید صابون دترجنت

استفاده ار سودا اش به عنوان عامل آلکالی

 

کاربرد سودا اش در مخازن آب شهری

برای خنثی کردن اثر اسیدی کلر و افزایش pHبه کار می رود.

 

کاربرد سودا اش در تولید کاغذ

برای رنگ زدایی از کاغذهای باطله و عاملی جهت تنظیم اسیدیته

 

کاربرد سودا اش در نرم کردن آب

با به کارگیری کربنات سدیم میزان یون های کلسیم و منیزیم در آب کاهش یافته و میزان درجه سختی آب نیز در آن کاهش میابد.

 

کاربرد سودا اش در صنایع مختلف

کاربرد سودا اش در مصارف خانگی

از سدیم کربنات به جهت تنطیم کننده PH و نگهدارنده مواد غذایی استفاده می شود. همچنین برای افزایش استحکام بین رنگ و الیاف در رنگرزی کاربرد دارد. برای حذف گوشت از استخوان ها ، به عنوان استاندارد اولیه در واکنشهای تیتراسیون در آزمایشگاه های شیمی و برای حذف گوگرد از دود خروجی از دودکشها کاربرد دارد.

سودا اش در زمان شست و شوی لباس ها به عنوان نرم کننده ی آب استفاده می شود و در پتروشیمی و نفت خام نیز برای خنثی سازی در فرآیندهای پتروشیمی مورد کاربرد قرار می گیرد.

کاربردهای دیگری که برای سودا اش می توان نام برد در الکترولیز ، تولید خمیردندان ، آجرسازی ، نساجی ، تصفیه روغن های گیاهی می باشد.

خرید سودا اش دنس

سودا اش دنس به علت کاربردهای وسیعی که دارد از جمله مواد پرطرفدار در بازار است. نکته ی بسیار مهمی که در خرید این محصول باید در نظر داشت کیفیت بالای آن در کنار مناسب و منصفانه بود قیمت است. بازرگانی کرمی Irplastics یکی از مراکزی است که خرید سودا اش دنس را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت برای خریداران و مصرف کنندگان این محصول فراهم نموده است.

 

خرید کربنات سدیم سنگین

گروه بازرگانی کرمی با سال ها سابقه و تجربه در زمینه فروش و صادرات و خرید کربنات سدیم  با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت آماده است تا به سوالات شما عزیزان در زمینه خرید سودا اش و قیمت آن پاسخ دهد. برای اطلاع از قیمت ها و نحوه ی فروش و مشاوره ی رایگان با همکاران ما در بخش فروش تماس حاصل نمایید.

 

Rate this post