سودا اش لایت

سودا اش لایت یا سودا اش سبک یکی از انواع سودا آش محسوب می شود که توسط شرکت بازرگانی کرمی خرید و فروش و به دیگر کشورها صادر می شود. در این مقاله درباره سودا اش لایت یا سبک بیشتر صحبت می کنیم و مطالب ارزنده ای را ارائه خواهیم داد پس تا به انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

ابتدا لازم است بدانیم سودا اش چیست؟

سودا اش و انواع آن

سودا اش یکی از مهم ترین و پرکاربردترین مواد شیمیایی است که با نام های مختلفی مانند کریستال سودا (  soda crystals ) ، سودای شست و شو ( washing soda ) ، سدیم کربنات ( sodium carbonate ) در بازار شناخته می شود که برای تولید محصولات و مواد شیمیایی قلیایی مورد استفاده قرار می گیرد.

در مصر باستان خاکستر سودا از کف دریاچه های خشک شده و سوزاندن گیاهان دریایی تهیه می شد ، رومی ها برای تولید نان و مواد دارویی از جوش شیرین این ترکیب استفاده می کردند.

 

انواع سودا آش

 

سدیم کربنات یا سودا اش برای استفاده در کاربردهای صنعتی به دو دسته تقسیم بندی می شود:

 

  • سودا اش سبک یا لایت
  • سودا اش سنگین

تفاوت سودا اش لایت یا سبک و سودا اش سنگین در میزان چگالی و دانسیته ی آن ها است و به نظر شیمیایی هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند.میزان دانسیته سودا اش سنگین 900 کیلوگرم بر متر مکعب و میزان دانسیته نوع سودا اش لایت یا سبک 700 کیلوگرم بر متر مکعب می باشد. به لحاظ میزان قیمت نیز قیمت سودا اش سبک پایین تر از سودا اش سنگین می باشد.

 

سودا اش لایت

 

کاربرد سودا اش

سودا اش هم در بخش خانگی و هم در بخش صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد سودا اش در بخش خانگی

از جمله ی این کاربردها در تولید و ساخت تمیزکننده ها ، مواد ظرفشویی و لباسشویی ، محصولات تصفیه هوا ، رنگ ها و پوشش ها ، ساختمان و محصولات مرتبط با آن ، تولید کاغذ ، تصفیه آب ، پلاستیک ، لاستیک  می باشد.

کاربرد سودا اش در بخش صنعتی

کاربرد کربنات سدیم یا مواد سودا اش در صنعت به این شرح می باشد : نماینده های سفید کننده ، رسوب ها ، کمک فرآیند ، نرم کنندگی آب ، مواد واسطه ، روان کننده ، تولید شیشه ، کودهای معدنی ، پیگمنت ها و ….

کاربرد سودا اش لایت یا سبک

در حدود نصف میزان کاربرد سودا اش مربوط به نوع سودا اش سبک می باشد که به صورت متنوعی در زمینه های مختلف صنعتی و خانگی مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد سدیم کربنات خوراکی

از سودا اش سبک در صنایع غذایی برای تنظیم میزان ترشی مواد و به عنوان یک پایدار کننده استفاده می شود. برای تهیه سریع تر تهیه کرون ماکارونی ، جایگزین مناسب برای قلیایی کردن در چوب شور ، در تولید بستنی های چوبی نیز کاربر دارد.

کاربرد سودا اش سبک در تصفیه آب

برای خنثی کردن اثر اسیدی و کلر از این ماده در مخازن شهری استفاده می شود. در ازمایشگاه های شیمی به عنوان عامل اصلی تیتراسیون اسید و باز مورد استفاده قرار می گیرد و در بخش خانگی نیز به عنوان نرم کننده آب در شست و شوی لباس ها شناخته می شود.

کاربرد سودا اش لایت در تولید مواد شیمیایی

از این ماده برای تولید بی کربنات سدیم ، بوراکس ، بی سولفیت سدیم استفاده می شود.

 

سودا اش لایت

 

کاربرد سودا اش لایت در تهیه مواد شوینده

برای تولید و تهیه مایع های شوینده ، پودر لباسشویی ، صابون ها استفاده می شود و موجب تولید کف بیشتر و از بین بردن لکه هاست. برای تولید خمیردندان هایی با پاک کنندگی و رفع جرم بالاتر و برای تنظیم PH شامپو نیز استفاده می شود. دیگر کاربرد سودا اش سبک در این زمینه نیز به حل شدن شوینده و جلوگیری از رسوب کمک می کند.

کاربرد سودا اش لایت در کاهش سختی آب

همان طور که می دانید آب سخت دارای یون های کلسیم و منیزیوم است و اضافه کردن سدیم کربنات سبک موجب نرم کردن آب می شود.

کاربرد سودا اش سبک در استخرها

برای تنظیم PH آب استخرها از این مواد استفاده می شود و همچنین موجب ضدعفونی آب ، تنظیم سختی آب و جلوگیری از تنظیم نبودن حالت اسیدی آب که موجب ایجاد مشکلات پوستی می شود.

دیگر کاربردهایی که به صورت کوتاه می توان نام برد برای فرآیند تولید پنبه ، تولید بی کربنات سدیم و آتش خاموش کننده ها می باشد.

خرید سودا اش

سودا اش لایت به علت کاربردهای وسیعی که دارد از جمله مواد پرطرفدار در بازار است. نکته ی بسیار مهمی که در خرید این محصول باید در نظر داشت کیفیت بالای آن در کنار مناسب و منصفانه بود قیمت است. بازرگانی کرمی Irplastics یکی از مراکزی است که خرید سودا اش را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت برای خریداران و مصرف کنندگان این محصول فراهم نموده است.

 

خرید کربنات سدیم سبک

گروه بازرگانی کرمی با سال ها سابقه و تجربه در زمینه فروش و صادرات و خرید کربنات سدیم سبک با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت آماده است تا به سوالات شما عزیزان در زمینه خرید سودا اش و قیمت آن پاسخ دهد. برای اطلاع از قیمت ها و نحوه ی فروش و مشاوره ی رایگان با همکاران ما در بخش فروش تماس حاصل نمایید.

Rate this post