کاهش قیمت PVC در آسیا همچنان ادامه دارد

در منطقه آسیا قبل از موعد باران های موسمی در هندوستان در ماه ژوئن روند نزولی قیمت PVC را شاهد خواهیم بود و تا موعد تعیین شده این روند کاهشی ادامه خواهد داشت چرا که در این برهه از زمان بازار با همزمانی کمبود تقاضا و عرضه ی زیاد PVC مواجه است.

پیش بینی ها و احتمالات نشان دهنده آن است که شرکت بزرگ تولیدکننده پی وی سی فورموسای تایوانی اعلام قیمت های خود را برای تقاضا کنندگان منطقه آسیا تا ماه آوریل به تعویق انداخته است ، خریداران و فعالان این بخش در آسیا منتظر کاهش قیمت ها هستند.

یکی از فعالان بازار هند بیان داشت : طبق بررسی ها و پیش بینی های انجام شده شرکت فورموسای تایوان قیمت های اعلامی خود را برای ماه می به میزان 40 دلار در هر تن در مقایسه با ماه آوریل کاهش خواهد داد و همچنین انتظار می رود که قیمت وارداتی بین 860 تا 880 دلار در هر تن CIF کاهش داشته باشد ، این تاخیر در اعلام قیمت ها می تواند زمینه ساز کاهش میزان سهمیه این شرکت باشد.

 

کاهش قیمت PVC

 

قیمت پیشنهاد شده برای پی وی سی K67-68 حدود 70 دلار نسبت به ماه مارس برای CIF هندوستان کاهش داشته است این در حالی است که قیمت برای FOB تایوان و CIF چین 60 دلار در هر تن کاهش یافته است.

فعالان بازار می گویند حجم زیادی از پی وی سی وارداتی در سه ماهه ابتدایی سال به اندازه دو برابر همین بازه زمانی در گذشته است و مدت زمانی طول می کشد تا این حجم بار از بازار خارج شود. وجود چنین شرایطی در بازار موجب شده است تا قیمت ها به پایین ترین حد ممکن در طی 4 ماه گذشته رسیده باشد.

در اوایل ماه فوریه قیمت های پی وی سی وارداتی در هند ، چین و آسیای جنوب شرقی شروع به کاهش کردند در صورتی که قبل از آن حدود 3 ماه افزایش قیمت را شاهد بودیم پس از آن حدود 13 درصد از ارزش قیمتی آن ها کاسته شد.

حال باید منتظر ماند و روند کاهش و افزایش قیمت ها و تحلیل فعالان بازار را دید و تحلیل و بررسی کرد.

Rate this post