صادرات پلی پروپیلن بادی

پلی پروپیلن بادی یکی از انواع مواد پلی پروپیلن با خواص ویژه است که جهت مصارف صنعتی و خانگی کاربرد دارد.  در این مقاله از سایت Irplastics.com به شناخت ویژگی ها و کاربردهای آن می پردازیم.  زیرا که برای فعالان تجاری و تولید کنندگان محصولات پلاستیکی که قصد صادرات پلی پروپیلن بادی را دارند،  شناخت ویژگی های این ماده می تواند در رونق تجارت و کسب سود راهگشا باشد.  با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

انواع پلی پروپیلن ها

مواد پلیمری که با نام اختصاری PP شناخته می شوند،  و کاربرد زیادی را در صنایع مختلف دارند،  پلی پروپیلن می باشند. این ماده از پلیمریزاسیون منومر پروپیلن تولید شده و دانسیته ای در حدود ۰.۹ گرم بر سانتی متر مکعب دارد.

پلی پروپیلن یک ماده غیر سمی و بی بو است و دارای شعله های بدون دود می باشد.  این ماده مقاومت خوبی در برابر رطوبت،  روغن و حلال های معمولی دارد و در دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد ذوب می شود. از دیگر ویژگی های این ماده می توان به مواردی چون چگالی کم،  شفافیت و بی رنگ بودن،  عایق بودن،  سختی و چقرمگی خوب،  مقاوم بودن ( در برابر اسیدها،  باز و حلال ها،  دما و حرارت بالا،  تنش های محیطی و رطوبت و غیره )،  استحکام مکانیکی و مقاومت کششی بالا و غیره اشاره کرد.

 

 

همچنین این مواد به خوبی فرم گرفته و دارای انواع مختلف به لحاظ نظم فضایی و نوع تولید و غیره هستند. شکل های مختلف پلی پروپیلن از نظر ساختار و شکل فضایی شامل سه دسته ایزوتاکتیک ها،  سیندیوتاکتیک و اتاکتیک ها می باشند.

این مواد همچنین در دو دسته بزرگ و اصلی نیز طبقه بندی می شوند که شامل موارد زیر است:

هوموپلیمرها؛  که استحکام کششی و مکانیکی بالا داشته و نسبت به کوپلیمرها در دمای زیر صفر بسیار شکننده هستند.

کوپلیمرها؛  که به دو نوع کوپلیمر بلوک و رندم بوده و دارای مقاومت بالاتری در برابر ضربه نسبت به هوموپلیمرها می باشند.

کاربردهای متنوع و فراوان مواد پلی پروپیلنی در ساخت پنل درب ها،  تولید و ساخت اسباب بازی،  فیلم و ورق،  تک رشته ها و الیاف ها،  ساخت موکت،  طناب،  گونی،  تجهیزات آزمایشگاهی و پزشکی،  لوله و کاربردهای ساختمانی و صنعتی،  تجهیزات خودرو،  پروانه های خودرو و غیره است.

گریدهای مختلف پلی پروپیلن شامل موارد زیر هستند،  که به اختصار در مورد هر یک توضیحاتی در ادامه داده خواهد شد.

قالب تزریقی یا Injection Moulding

این گرید یکی از پرمصرف ترین مواد پلی پروپیلنی می باشد که در ساخت اسباب بازی،  لوازم منزل،  صنایع بسته بندی،  کلاهک و سرپوش،  چمدان و لوازم الکتریکی و الکترونیکی و غیره کاربرد دارند.

الیاف (Fibres)

این گرید از پلی پروپیلن در تولید الیاف در پشت فرش و زیلو مورد استفاده قرار می گیرد.  همچنین برای تولید پارچه های عایق گرما و سرما،  الیاف سیزال و کنف در موکت و نخ های گونی و غیره نیز کاربرد دارد.

روکش محافظ ( Extrution Coating)

از این پلی پروپیلن در تولید قطعات مختلف که به عنوان الیاف بوده استفاده می شود.  این گرید به دلیل استحکام بالا و نقطه ذوب بالاتر نسبت به سایر پلیمرها و نیز جذب آب کمتر در تولید فرش های پلاستیکی برای اطراف استخرها و زمین های گلف مینیاتوری مورد استفاده قرار می گیرد.  در شرایط حاضر این گرید در حال جایگزین شدن با پلی اتیلن سبک خطی LDPE می باشد.

قالب بادی (Blow Moulding)

در تولید انواع قوطی و بطری های پلاستیکی،  شیشه های خالی و مخازن این گرید از پلی پروپیلن مورد استفاده قرار می گیرد.

فیلم و شیت (Film/Sheet)

کاربرد این گرید از پلی پروپیلن در بسته بندی صنایع شکلات سازی،  سیگار،  شیت های بسته بندی مواد غذایی همراه با حرارت،  فیلم های گرافیک و چاپ می باشد.  استفاده از این گرید در سال های اخیر رو به فزونی ست.

پایپ (Pipe)

از پایپ ها در تولید انواع لوله های فاضلاب،  اگو،  انواع کابل و سیم استفاده می شود.

ویژگی ها و مزایای پلی پروپیلن بادی

برای استفاده از این گرید محصول از طریق قالب گیری بادی تولید می شود که قابل بازیافت نیز می باشد.  این گرید یک کوپلیمر است که از آن جهت تولید انواع بطری و ظروف بسته بندی و غیره استفاده می شود.

پلی پروپیلن بادی در صنایع مختلفی نظیر صنعت دارویی و غذایی،  آرایشی و بهداشتی و پزشکی و غیره جهت ساخت بطری های شفاف،  بسته بندی های محصولات مراقبتی و سلامتی، محصولاتی با کاربردهای بادی،  فیلم و ورق ( ترموفورمینگ ) و غیره کاربرد دارد.

از ویژگی های پلی پروپیلن بادی می توان به قابلیت استریل شدن،  شفافیت خوب،  مقاوم بودن در برابر مواد شیمیایی و ضربه و غیره اشاره نمود. همچنین برخی گریدهای پلی پروپیلن بادی مانند RP270G دارای فرآیند پذیری بالایی هستند. از دیگر ویژگی های این ماده یکدست بودن آن می باشد و اینکه اغلب به شکل گرانول تولید می شود و دارای دانه بندی یکنواخی است.

این ماده را همچنین می توان علاوه بر بی رنگ بودن در رنگ های مختلف نیز تولید کرد.  اما نوع بی رنگ آن خالص تر بوده و از کیفیت بالاتری برخوردار می باشد.

از مهم ترین گریدهای این پلی پروپیلن می توان به گرید RP270G اشاره نمود.  به طور کلی پلیمرهای بادی به دو روش رشته ای و خشک ساخته می شوند،  که این ماده نیز به یکی از این دو روش ( اغلب و ترجیحا رشته ای ) تولید می گردد.

مزایای استفاده از محصولات و گرانول های بادی در صنایع

ضایعات پلاستیکی یکی از اصلی ترین ضایعات در محیط زیست بوده که اگر به فرم و شکل گرانول ساخته شوند،  قابل بازیافت می باشد و تولید کنندگان مجبور به پرداخت هزینه جهت تهیه مواد اولیه نیستند.

از آنجایی که محصولات و گرانول های بادی مانند انواع دبه ها و قوطی ها،  لوله ها،  طناب پلاستیکی و غیره جنبه کاربردی زیادی دارند،  و ویژگی های آنها با طبیعت سازگار است.  از این رو می توان با توجه به مزایا و ویژگی های زیادی که این مواد دارند،  برای تولید محصولات بیشتر و متنوع تر استفاده کرد.

 

انواع پلی پروپیلن بادی

 

قیمت و خرید و فروش پلی پروپیلن های بادی

عوامل بسیاری در قیمت این مواد تاثیر گذارند که می تواند در خرید و یا فروش آن موثر باشد.  از جمله عوامل موثر در قیمت پلی پروپیلن های بادی ( که شامل تمامی مواد پلی پروپیلنی نیز هستند )، رنگ اولیه،  ماده اولیه گرانول ( در صورت تولید ماده پلی پروپیلن به شکل گرانول )، نوع تولید،  برند تولید کننده و غیره می باشند.

به طور کلی پلی پروپیلن ها به دو گروه آن گرید ( دارای بهترین کیفیت) و آف گرید ( به لحاظ کیفیت دارای درجه بندی ۱،۲،۳ و غیره ) هستند که تعیین قیمت در آنها با توجه به کیفیت و جنس مواد و فواید آنها و سایر موارد متغیر است.

صادرات و تامین انواع پلی پروپیلن بادی

همانطور که گفته شد پلی پروپیلن بادی یکی از گریدهای پلی پروپیلن است که کاربرد بسیار زیادی را در صنایع مختلف دارد.  بخشی از خدمات شرکت Irplastics تامین انواع پلی پروپیلن بادی که در کیفیت و قیمت مناسب به تولید کنندگان و تجار گرامی عرضه می دارد.

شما می توانید جهت استعلام قیمت و خرید انواع پلی پروپیلن بادی با مشاوران و کارشناسان ما در بخش فروش در تیم بازرگانی افشین کرمی تماس بگیرید.

Rate this post