مواد مرتبط با تولید نخ

در این مقاله می خواهیم درباره مواد مرتبط با تولید نخ و یکی از گریدهای مرتبط با این کاربرد صحبت کنیم، پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. یکی از گریدهای مورد استفاده و رایج برای تولید نخ مواد PP552R می باشد.

نخ چیست ؟ انواع روش های تولید نخ

نخ رشته های بلند و باریکی هستند و به لحاظ روش تولید و ساختار به دو دسته ی نخ های ریسیده شده و نخ های فیلامنتی تقسیم بندی می شوند. نخ ها با استفاده از در کنار هم قرار گرفتن الیاف و با استفاده از روش های ریسندگی تولید می شوند و در صنعت نساجی کاربرد دارند.

روش تولید انواع نخ

همان طور که گفته شد نخ ها به لحاظ روش تولیدی به دو دسته تقسیم بندی می شوند، در هر روش نوع فرآیند با دیگری تفاوت دارد که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

روش تولید نخ های ریسیده شده

در این روش عوامل مختلفی از جمله طول و قطر الیاف ، موج و فر الیاف عوامل بسیار تاثیر گذار در فرآیند ریسیدگی هستند. نخ های ریسیده شده به وسیله تعداد بالایی از الیاف موازی به هم تابیده می شوند.

روش تولید نخ های فیلامنتی

این نوع از نخ ها در دسته ی نخ های مصنوعی قرار می گیرند که در تولید فرش ماشینی هم مورد استفاده قرار می گیرند.این دسته به دو نوع نخ های مونو فیلامنتی و مولتی فیلامنتی تقسیم بندی می شوند.

 

مواد مرتبط با تولید نخ

 

انواع روش های ریسندگی

با توجه به روش انعقاد رشته های پلیمری و نوع سیال کردن پلیمر سه نوع ریسندگی وجود دارد : ذوب ریسی ، خشک ریسی و تر ریسی. در ذوب ریسی نخی از جنس مواد پلی اتیلن و پلی پروپیلنی که به گرانول تبدیل شده است برای تولید نخ بسته بندی استفاده می شود. در خشک ریسی محلول پلیمر به سمت برج ریسندگی هدایت شده و حلال در آن تبخیر می شود و در نهایت لیف باقی می ماند، حلال باقی مانده با گرما یا شستشوی بیشتر از بین می رود. در تر ریسی برش های نهایی به طول 2.5 سانتی متر الی 15 سانتی متری هستند و تحت عنوان الیاف استیپل شناسایی می شوند.

 

پلی پروپیلن PP552R

پلی پروپیلن PP552R یک هموپلیمر با جریان پذیری بالاست و برای ذوب ریسی با سرعت های متوسط تا بالا مورد استفاده قرار می گیرد. این مواد برای تولید الیاف استیپل و CF و BCF استفاده می شود. پلی پروپیلن یکی از پر مصرف ترین و پرکاربردترین پلیمرها در جهان است. این پلیمر سبک وزن ، غیر سمی ، دارای جلای سطحی و بدون بو می باشد و در برابر خم شدگی مقاوم می باشد.

پلی پروپیلن ها به دو دسته ی کوپلیمرها و هموپلیمرها تقسیم بندی می شوند. کوپلیمرها از پلیمریزاسیون اتان و پروین تولید می شود و هموپلیمرها پرکاربردترین پلی پروپیلن محسوب می شود و در زمینه تولید منسوجات ، بسته بندی ها ، لوله ها و … کاربرد دارد.

کوپلیمرها دارای قابلیت پردازش بالا ، چقرمگی بالا ، مقاومت در برابر ترک خوردگی و ضربه می باشند و هموپلیمرها دارای مقاومت شیمیایی بالا ، سفتی خوب ، مناسب برای سازه های مقاوم در برابر خوردگی می باشند.

 

مواد مرتبط با تولید نخ

 

کاربرد گرید PP552R

مواد 552R در زمینه های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال برای تولید پارچه های بافت ، الیاف پیوسته فرش ، مبلمان و وسایل ورزشی و پوشاک بچه کاربرد دارد. همچنین برای تولید نوار بهداشتی و دستمال ، بند کوله پشتی ، کیف های ورزشی ، کمربندهای ایمنی ، ساک های بزرگ ، قطعات تزریقی و لوازم منزل نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

 

خرید و قیمت مواد PP552R

مواد PP552R توسط شرکت های پتروشیمی اراک ، مارون و جم تولید و عرضه می شوند.پلی پروپیلن هموپلیمر PP552R یکی از مواد مرتبط با تولید نخ بود که در طی این مقاله به صورت اجمالی اطلاعاتی را درباره آن ارائه دادیم، همان طور که میدانید عوامل مختلفی در قیمت این مواد موثر است مانند قیمت ارز. پس جهت اطلاع از قیمت مواد PP552R و جهت خرید گرید PP552R با همکاران ما تماس بگیرید و جدیدترین و به روز ترین قیمت را استعلام بگیرید.

 

فروش پلی پروپیلن PP552R

شرکت Irplastics با سال ها تجربه در زمینه فروش ، صادرات و واردات انواع مواد پلاستیک و پلیمر و با هدف کسب رضایت مشتری در حال فعالیت و خدمت رسانی به مشتریان گرامی می باشد. برای اطلاع از نحوه همکاری درباره انواع مواد مرتبط با تولید نخ مانند پلی پروپیلن PP552R با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

Rate this post