مواد اولیه ظروف یکبار مصرف پلاستیکی

در دنیای امروز استفاده از ظروف یکبار مصرف بسیار رواج یافته است و در دسته موارد بسیار پرفروش چه در بازار داخلی چه در بازار خارجی قرار می گیرند گزینه های مختلفی برای مواد اولیه ظروف یکبار مصرف وجود دارد و در این مقاله درباره مواد اولیه ظروف یکبار مصرف پلاستیکی مطالبی را ارائه خواهیم داد، پس تا به انتها با ما همراه باشید.

 

مواد اولیه ظروف یکبار مصرف

ظروف یکبار مصرف در بخش های گوناگون و مصارف گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرند به عنوان مثال در جشن ها، مهمانی ها برای سهولت در کارها از این ظروف استفاده می شود. برای تولید این ظروف از یک نوع دستگاه استفاده می شود ولی نوع مواد اولیه انتخابی می تواند متفاوت باشد.

چهار نوع مواد اولیه برای تولید ظروف یکبار مصرف پلاستیکی به کار می رود : پلی استایرن PS ، پلی اتیلن ترفتالات PET ، پلی فوم EPS و پلی پروپیلن PP که در ادامه مطلب با این مواد اولیه آشنا خواهیم شد.

پلی استایرن PS

مهم ترین و اولین کاربرد پلی استایرن ها در زمینه تولید ظروف یک بار مصرف پلاستیکی می باشد، این پلیمر شفاف ، سخت و جامد است که پردازش آسانی دارد. این مواد به دلیل عدم کریستالی بودن شفافیت نوری بسیار مناسبی دارد و عایق الکتریکی بسیار خوبی را داراست. PS به لحاظ قیمتی نیز قیمت مناسب و به صرفه ای دارد و می شود گفت ارزان قیمت محسوب می شود. پلی استایرن برای نگه داری مواد غذایی در دمای بیشتر از 100 درجه سانتی گراد مناسب نیست. پلی استایرن ها خود به سه دسته پلی استایرن مقاوم ، پلی استایرن عمومی و پلی استایرن انبساطی تقسیم بندی می شوند.

 

قیمت مواد اولیه ظروف یکبار مصرف پلاستیکی

 

پلی اتیلن ترفتالات PET

این پلیمر قابل بازیافت بی رنگ ، دارای وزن سبک ، شفاف و تقریبا محکم است و به دلیل استحکام بالایی که دارد برای بطری های نوشابه و آب و ظروف غذا مناسب است. شفافیتی که این مواد دارند قابل رقابت با شفافیت شیشه هاست و موجب می شود تا محتویات ظرف قابل دیدن باشد که این خود مزیت بزرگی برای این مواد است. پلی اتیلن ترفتالات برای نگه داری مواد غذایی در دمای بیشتر از 100 درجه سانتی گراد مناسب نیست. دارای خاصیت نفوذ ناپذیری بسیار بالایی در برابر رطوبت و … می باشد. دیگر ویژگی های این پلیمر عایق بودن ، انعطاف پذیری بالا و بی خطر بودن است.

 

پلی فوم EPS

پلی استایرن انبساطی یا پلی فوم EPS سبک وزن و مقاوم در برابر رطوبت است و به لحاظ ظاهری نیز سفید رنگ است و خاصیت ضد آتش را نیز داراست. این پلیمر از ترکیب پلی استایرن و یک ماده فوم به وجود می آید. دیگر ویژگی های مهم این مواد ضربه پذیری بالا ، خواص مکانیکی مناسب ، انتقال حرارت پایین ، پایداری ابعادی عالی و خنثی به لحاظ شیمیایی می باشد. EPS ها به صورت وسیع در بازارهای داخلی و بازارهای خارجی مورد استفاده قرار می گیرند.  برای نگه داری مواد غذایی در دمای بیشتر از 100 درجه سانتی گراد مناسب نیست

 

پلی پروپیلن PP

پلی پروپیلن بر خلاف موارد قبلی ذکر شده می تواند دمای بین 100 تا 120 درجه سانتی گراد را برای مدت طولانی تحمل کند. این مواد دارای خاصیت مقاومت در برابر مواد شیمیایی ، نقطه ذوب بالا ، چگالی کم ، بی بو و غیر سمی نیز می باشد. این مواد دارای خاصیت قالب گیری خوبی هستند و به لحاظ ظاهری نیز بی رنگ هستند و عایق نیز هستند.این پلیمر نیز در دسته پلیمرهای پرمصرف قرار می گیرد چرا که خواص متنوع و خاص و کم نظیری را داراست.

 

خرید مواد اولیه ظروف یکبار مصرف

 

خرید مواد اولیه ظروف یکبار مصرف

استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی مزایای مختلفی دارد به عنوان مثال این ظروف مقاوم به مواد الکلی هستند و برای تولید آن ها از میزان انرژی کمتری استفاده می شود. طرح پذیری و شکل پذیری بالا نیز از جمله خواص دیگر آن هستند. این مواد معمولا شفاف هستند و بعضا دارای قابلیت بازیافت می باشند.استفاده از این ظروف موجب راحتی بیشتر شده است.

شرکت بازرگانی کرمی با خرید مواد اولیه ظروف یکبار مصرف و ارائه آن به تولیدکنندگان مواد پلاستیک گام بزرگی در راستای تولید ملی و تامین نیاز مشتری برداشته است.

قیمت مواد اولیه ظروف یکبار مصرف پلاستیکی

شرکت Irplastics با سال ها تجربه در زمینه فروش ، صادرات و واردات انواع مواد پلاستیک و پلیمر و با هدف کسب رضایت مشتری در حال فعالیت و خدمت رسانی به مشتریان گرامی می باشد. برای اطلاع از نحوه همکاری درباره قیمت انواع مواد اولیه ظروف یکبار مصرف پلاستیکی با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

Rate this post