صادرات PE 100 N/B به پاکستان

یکی از مواد پلی اتیلنی در ساخت لوله و اتصالات گرید PE100 N/B می باشد که ویژگی های خاصی را به این نوع محصولات بخشیده است. ما در این مقاله از سایت Irplastics.com به بررسی کامل این گرید می پردازیم و شرایط و نحوه صادرات PE 100 N/B را برای شما توضیح خواهیم داد. امیدواریم این مطلب بتواند به افراد مبتدی و فعالان در حوزه صادرات PE 100 N/B به پاکستان کمک کند تا با کسب آگاهی و لطلاعات بیشتری در این زمینه اقدام کنند.

زیرا که از عوامل مهم و از موارد صلی در نحوه صادرات صحیح، آگاهی و شناخت از ویژگی ها و شرایط مواد پلیمری ست که می تواند برای تجار حداقل هزینه و حداکثر سود را در برداشته و بتوانند تجارت خود را ارتقا بخشند.

از آنجایی که گرید PE 100 N/B نوعی لوله پلی اتیلنی و از محصولات پرکاربرد محسوب می شود. بنابراین شناخت با ما در این مقاله از سایت Irplastics.ir تا انتها همراه باشید.

معرفی پلی اتیلن PE

پلی اتیلن یا پلی ( متیلن ) POLYETHYLENE  با نام اختصاری IUPAC که مخفف آن PE می باشد یک همو پلیمر خطی ست که در شرایط آزمایشگاهی و از مشتقات نفت ساخته می شود.  این ماده از پلیمریزاسیون گاز اتیلن با فشار زیاد تولید می شود. در واقع این ماده پلیمری نوعی رزین می باشد که امروزه بالغ بر بیش از 34 درصد محصولات پلاستیکی را به خود اختصاص داده است. با این حال تولید و تنوع آن روز به روز نیز گسترش می یابد و می توان در اغلب محصولات در صنایع مختلف از آن استفاده کرد.

هموپلیمر پلی اتیلن که در واقع ترموپلاستیک گرما نرم بوده که در یک نقطه معین ذوب می شود و نیز قابل تبدیل به عنوان گرمازدا ( در پلی اتیلن متقابل ) می باشد. این ماده از هیدروکربن های با وزن مولکولی بالا و غیر قطبی و اشباع شده که به لحاظ رفتار شیمایی به مانند پارافین عمل می کند.

پلی اتلین PE دارای فرمول شیمیایی C2H4)n) است که انواع بسیاری از پلی اتیلن های شناخته شده نیز چنین فرمولی دارند. مولکول های پلی اتیلن دارای زنجیره بلند از اتم های کربن ( هر اتم کربن به دو اتم هیدروژن متصل شده ) بوده و به طوری که PE دارای ترکیب پلیمرهای مشابه اتیلن می باشد، و n نشان دهنده چگالی کم و یا بالای آن ماده پلیمری با چنین فرمول و ساختاری ست.

از ویژگی های دیگر پلی اتیلن PE اینکه ماکرومولکول های این ماده به لحاظ کووالانسی با هم به دلیل ساختار مولکولی متقارن و متمایل به تبلور مرتبط نیستند. با این حال می توان پلی اتیلن ها را جزو موادی با ظاهر بلوری و شفاف دانست. البته در برخی از پلی اتیلن ها افزایش تراکم و پایداری مکانیکی و شیمیایی باعث تبلور بیشتر در آنها می شود.

دیگر آنکه پلی اتیلن PE  عایق رطوبت بوده و نفوذپذیری بخار آب و آب ( فقط گازهای قطبی ) در این ماده نسبت به سایر پلاستیک ها کمتر می باشد. از طرفی پلی اتیلن دی اکسید کربن و طعم دهنده ها را به راحتی از خود عبور می دهد. همچنین این ماده در برابر نور خورشید مقاومت کمی داشته و شکننده می شود. از این رو برای تهیه محصولات پلاستیکی با پلی اتیلن از کربن سیاه به عنوان تثبیت کننده اشعه ماورا بنفش استفاده می گردد.

برخی از انواع پلی اتیلن ها در هنگام سوختن شعله آبی با نوک زرد ساطع می کنند و بویی شبیه پارافین شمع دارند. بنابراین می توان با استفاده از پلی اتیلن منبع شعله را حذف نموده تا سوزانده شود. در این صورت قطره ای تولید می کند. همچنین اغلب پلی اتیلن ها در انواع LDPE، MDPE  و HDPE در برابر اسیدهای قوی یا پایه قوی و نیز اکسیدان های ملایم و مواد کاهش دهنده مقاوم هستند.

 

بیشتر LDPE ، MDPE و HDPE از مقاومت شیمیایی بسیار خوبی برخوردارند ، به این معنی که به اسیدهای قوی یا پایه های قوی حمله نمی شوند و در برابر اکسیدان های ملایم و مواد کاهش دهنده مقاوم هستند. نمونه های بلوری در دمای اتاق حل نمی شوند. پلی اتیلن های غیر متصل اغلب در برابر دمای بالا مقاومت کمی دارند و با هیدروکربن های آروماتیک نظیر تولوین یا زایلن و یا حلال های کلردار مثل تری کلرواتان یا تری کلروبنزن حل می شوند.

به طور کلی می توان گفت پلی اتیلن های با چگالی پایین در فشار زیاد و دمای بالا 520 کلوین اکسترود شده، اما پلی اتیلن های چگالا بالا در دمای پایین بین 333-343 و فشار کم اکسترود می گردند. همچنین ساخت و تولید کیسه های پلاستیکی، فیلم های پلاستیکی، ظروف پلاستیکی و لوله های پلاستیکی و غیره از اصلی ترین کاربردهای پلی اتیلن ها می باشد.

 

صادرات PE 100 N/B به پاکستان

 

 

لوله پلی اتیلنی PE

یکی از پرکاربردترین مواد پلی اتیلنی در ساخت لوله است که در انواع و اقسام مختلف تولید و به بازار ارایه می شود.

امروزه لوله هایی تولید می شود که انعطاف پذیری بیشتر، ضایعات کمتر، سبکی و حمل آسان تری دارند.  همچنین نفوذپذیری بیشتری در برابر مواد شیمیایی نسبت به لوله های فلزی از خود نشان می دهند.

این لوله ها از پلیمریزاسیون اتیلن تولید می شوند که در ابتدا مونومرهای اتیلن را تحت این فرآیند به پلی اتیلن تبدیل می کنند و سپس محصول نهایی لوله های پلی اتیلنی حاصل می شود.البته لوله های پلی اتیلنی نیز با توجه به نوع پلی اتیلن ( پلی اتیلن با چگالی پایینLDPE و چگالی اتیلن با چگالی کم خطی LLDPEو چگالی متوسط MDPEو چگالی بالا HDPE ) و کاربردها و موارد دیگر خود به چند دسته هستند که در ادامه به هر یک از آنها به طور مختصر اشاره نموده ایم.

لوله تک جداره

لوله های پلی اتیلنی تک جداره؛ دارای فشار قوی ( تحمل بار فشاری 10 مگا پیکسلی ) و کاربرد جهت انتقال سیالات مجاز تحت فشار- علت نامگذاری استفاده از یک لایه پوشانندگی در این لوله ها- دارای استاندارد رعایت شده ISIRI1331، DIN8074، DIN16963 و مورد استفاده در صنعت کشاورزی و آبیاری، گازرسانی، پروژه های نفتی و وفاضلاب- دارای انواع مختلف PE63، PE80 و PE100 ( در سیستم آتش نشانی و انتقال آب شرب )

لوله دوجداره

این لوله ها شامل دو لایه ( یک لایه موج دار و لایه درونی تر دارای سطحی صاف )- به دو شکل لوله کاروگیت و لوله اسپیرال ساخته می شوند.

لوله آبیاری

در واقع زیر مجموعه ای از لوله های تک جداره اند که با کاربرد زیادشان در بخش کشاورزی با استاندارد متفاوت و جداگانه ISO2004:9262 ساخته و تهیه می شوند. انواع مختلف این لوله ها شامل دو گروه هستند که عبارتند از:

لوله های آبیاری با چگالی پایین Pipe LDPE که دارای قطر و فشار کمتر، چگالی بین 16 تا 32 میلی متر، فشار تحمل پذیر 4،5/2 و 6 و طول عمر بین 10-15 سال، نوع دیگری از لوله های چگالی پایین نوار آبیاری و کاربرد آن در آبیاری قطره ای مزرعه ها و گلخانه ها می باشد.

لوله های آبیاری با چگالی Pipe HDPE که در بخش اصلی آبیاری تحت فشار مورد استفاده قرار گرفته و به شکل کلاف و در سایزهای 16 تا 2000 میلی متر تولید می شوند.

لوله PEX

نام دیگر این لوله ها پلی اتیلن شبکه ای بوده و جهت اصلاح لوله پلی اتیلن به منظور افزایش مقاومت در مقابل دما و طول عمر بیشتر تولید می گردند. چگالی این لوله ها متوسط رو بالاست. در سیستم آتش نشانی به دلیل مقاومت بالا در برابر حرارت کاربرد دارند. دارای قطر 4/1 تا 3 اینچ، و توزیع آب سرد و گرم از دیگر کاربردهای آن می باشد.

لوله PE-RT

این لوله ها در زیر مجموعه لوله های PEX قرار دارند. البته دارای مقاومت حرارتی بالاتری نسبت به آنها هستند. همچنین برای انتقال سرما و گرمای ساختمان ها کاربرد داشته و در برابر ترک خوردگی مقاومت نشان می دهند.

به طور کلی لوله های پلی اتیلنی دارای انعطاف پذیری و مقاومت بالا می باشند و طول عمر زیادی دارند. با این حال برخی از این لوله ها در اتصالات به دلیل عدم استاندارد کافی قدرت زیادی نداشته و نمی توان آنها را در بخش ساختمانی استفاده کرد.

همچنین تنوع لوله های پلی اتیلنی باعث شده است تا مشتریان نتوانند کیفیت برتر لوله و اتصالات را به خوبی بشناسند. بنابراین استفاده از تجربیات دیگران به ویژه افراد متخصص می تواند تا به مشتریان کمک کند تا بهترین کیفیت را همواره انتخاب کنند.

در این زمینه شرکت Irplastics.com با ارایه مشاوره تخصصی و رایگان و خدمات بهینه جهت تامین و فروش مواد اولیه پلاستیک و مواد پلیمری از جمله انواع لوله پلی اتیلنی بالاخص  PE100 N/B و صادرات آن شما در انتخاب و خرید بهترین محصول یاری می کنند.

لوله پلی اتیلنی PE100 N/B

یکی از جدیدترین نوع لوله های پلی اتیلنی PE100 است که همانطور که اشاره شد از نوع تک جداره می باشد. این لوله نسبت به لوله های PE 63  و PE 80 از دانسیته بیشتر، وزن کمتر و نیز مقاومت و استحکام بالاتری برخوردار است.

از این رو از آن در لوله کشی سیالات ( آب و گاز و غیره )، گازرسانی و عایق های کابل برق به دلیل همین خواص استفاده می شود. زیرا که علاوه بر خصوصیات ذکر شده، می توان به جرات گفت که از بهترین مواد اولیه پلی اتیلنی به حساب می آیند که دارای ویژگی های خاص و منحصر به فردی هستند.

به طوری که در برابر اشعه ماورابنفش مقاوم بوده و نسبت به سایر لوله ها نیز فشار بیشتری را تحمل می کنند. این محصول همچنین وزن و ضخامت کمتری دارند و مشکلات اتصالات را در سایر لوله ها برطرف نموده است. از طرفی مقرون به صرفه نیز می باشد.

 

 

 

مزیت های ویژه و خاص لوله پلی اتیلنی PE100 که آن را نسبت به سایر لوله ها متمایز نموده است، به طور کلی شامل موارد زیر می باشد:

  • چگالی پایین
  • کاهش وزن
  • مقاومت مکانیکی زیاد
  • مقاومت سایشی مناسب و ایده آل
  • طول عمر بالا
  • حمل و نقل آسان

بنابراین استفاده از لوله پلی اتیلنی PE100 به دلیل خواص و مزایایی که دارد یکی از بهترین و مناسب ترین گزینه ها برای صنایع مختلف، بالاخص مصارفی چون لوله کشی آب، گازرسانی که نیاز به لوله مقاوم بوده به شمار می آید.

اساسی ترین تفاوت های PE100  با گریدهایی پایین تر

از آنجایی که تنوع و کیفیت مواد و لوله های پلی اتیلنی در صنایع مختلف رو به گسترش و افزونی ست، بنابراین همواره افراد به دنبال خرید مواد پلی اتیلنی مناسب و با صرفه هستند. گریدهای PE63 و PE80 به لحاظ داتسیته و مشکلاتی در تولید به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نبوده و از رده تولید نیز خارج شده اند.

لوله PE100 نسبت به دو گرید دیگر از استحکام بالاتر ( دارای استحکام 10 مگا پاسکالی ) و مقاومت بیشتری در برابر اشعه فرابنفش خورشید برخوردار می باشد. از طرفی دانسیته بیشتر، وزن و ضخامت کمتری دارد که باعث شده است تا به لحاظ تولید و اقتصاد مقرون به صرفه تر نیز باشد.

انواع لوله PE100

از آنجایی که این لوله دارای مصارف و کاربردهای زیادی است، بسته به شرایط در انواع

PE100 RC: این مدل از PE100 در برابر ترک خوردگی مقاوم و به همین دلیل گزینه مناسبی برای نصب ترانشه باز می باشد. لوله PE100 RC در سه تیپ تولید و ارایه می شود.

PE100 RT : برای انتقال آب داغ به دلیل مقاومت بالا در برابر دما انتخاب مناسبی است.

PE100 محافظ: از این محصول برای محافظت در برابر آلودگی استفاده می شود و دارای لایه های محافظ آلومینیوم دار می باشد.

PE100 پوشش دار: جهت نصب های بدون ترانشه گزینه مناسبی است و دارای روکش بیرونی سخت می باشد.

کاربردهای لوله پلی اتیلن PE100

با توجه به کیفیت و کارایی می توان از این لوله در موارد بسیاری استفاده نمود. اما از اصلی ترین موارد کاربرد لوله PE100 به شرح زیر می باشد که عبارتند از:

  • سیستم های زهکشی
  • سیستم انتقال آب
  • سیستم انتقال فاضلاب شهری
  • سیستم گاز رسانی
  • سیستم آبیاری تحت فشار و …..

هر کدام از این موارد مشخصات و ویژگی های خاص خود را دارند، که در مدل های مختلف با کیفیت متفاوت ارایه می شوند. شما می توانید برای خرید بهترین لوله PE100 با با کارشناسان فروش ما در تیم بازرگانی افشین کرمی تماس بگیرید.

کارشناسان ما در تیم بازرگانی افشین کرمی بهترین مدل های لوله PE100  از لحاظ کیفیت و کارایی و با توجه به نیاز و بودجه شما معرفی و بهترین خدمات و مشاوره رایگان را در انتخاب این محصول ارایه می دهند.

اما مفهوم 100 در PE100 چیست؟

پلی اتیلن ها از ساده ترین پلیمرها هستند، و از آنجایی که این ماده از پلیمریزاسیون گاز اتیلن در یک نقطه دمایی معین تولید می شود. بنابراین تحت فشار بالا و در مجاورت کاتالیست، مولکول های این ماده به صورت شاخه ای و خطی در می آیند.

همچنین پلی اتیلن های خطی یا سنگین شرایط و ساختاری بهتری را نسبت به پلی اتیلن های شاخه ای یا سبک از خود نشان می دهند که همین موضوع کاربرد آنها را در صنعت لوله سازی پر اهمیت تر می کند. دیگر آنکه به دلیل خواص و ویژگی های ساختاری و فیزیکی هر کدام از مواد پلی اتیلنی در فرایند تولید،  این محصولات به دسته های متفاوت از جمله PE32، PE40، PE 80، PE100  و سایر پلی اتیلن ها رده بندی می شوند.

این اعداد نشانگر استحکام کششی آن پلیمر می باشد. به طوری که با بیشتر شدن اعداد استحکام و مقاومت آن پلی اتیلن افزایش یافته است. در پلیمر PE100 عدد صد نیز حداقل مقاومت هیدرواستاتیکی و کشش مورد نیاز را نشان می دهد که می تواند برای 50 سال در دمای پایه 20 درجه سانتی گراد به خوبی عمل کند. مقاومت هیدرواستاتیکی این ماده بر اساس استاندارد ISO12162 تعیین می گردد. بنابراین طبق این استاندارد ایزو این عدد MRS بوده که واحد آن مگا پاسکال ( MPAS ) است.

 

صادرات PE 100 N/B به پاکستان

 

لوله پلی اتیلن PE 100N/B

لوله های پلی اتیلنی دارای سایزهای مختلفی هستند که هر کدام با توجه به ویژگی هایشان کاربری خاصی نیز دارند. از آنجایی کارایی و مصرف پلی اتیلن در انواع صنایع به دلیل مزایای زیاد هم در سطح تولید و نیز به لحاظ اقتصادی شناخته و ثابت شده است، بنابراین می توان آن را جزو محصولات با صرفه اقتصادی بالا دانست . زیرا هم کاهش دهنده انرژی و انتشار CO2 و نیز صد در صد قابل بازیافت می باشد.

از این رو شناخت اصطلاحات رایج که به انواع لوله های پلی اتیلنی PE نسبت می دهند، می تواند به شما کمک کند تا با توجه نیاز و هدف خود بهترین لوله را به لحاظ اندازه و شکل انتخاب نمایید. یکی از این اصطلاحات علامت N/B  در کنار PE است که نشان دهنده اطلاعات کامل در خصوص قطر داخلی لوله پلی اتیلن می باشد.

لوله های پلی اتیلنی PE100 دارای چگالی بالا هستند و رنگ آنها معمولا زرد و نارنجی بوده و اغلب با قطرهایی در سایز 110، 160 و 200 میلی متر تولید و عرضه می شوند.

قیمت و خرید لوله پلی اتیلن PE100N/B

لوله پلی اتیلنی امروزه یکی از محصولات رقابتی در بازارهای داخلی و خارجی بوده که در پتروشیمی های  کشور با کیفیت بالا و استاندارد تولید می شود. این محصول از پرکاربردی ترین محصولات برای سیستم های گازرسانی، آبرسانی و غیره است.

همچنین به دلیل ویژگی ها و خواص منحصر به فرد امروزه با متقاضی زیادی رو به رو می باشد. از این رو قیمت این لوله نیز  با توجه به نوع تولید کننده و کیفیت آن متغیر است.

اما از آنجایی که لوله پلی اتیلنی PE100 دارای سایزها و اندازه های مختلفی است و مدل های متفاوتی که با توجه به کاربرد آنها ارایه می شود. بنابراین باید گفت که تشخیص محصول واقعی از فیک کمی خریداران و مشتریان را با مشکل رو به رو می کند.

در این زمینه شرکت هایی نظیر Irplastics که از تامین کنندگان اصلی PE100N/B نیز می باشد جهت اطمینان و رضایت شما عزیزان این محصول را با کیفیت درجه یک عرضه می کند. شما می توانید جهت استعلام قیمت واقعی و تهیه این محصول با کارشناسان ما در تیم بازرگانی افشین کرمی در ارتباط باشید.

صادرات لوله پلی اتیلنی PE100 N/B به پاکستان

شرکت بازرگانی افشین کرمی یکی از پیشگامان و تامین کنندگان اصلی مواد پلیمری و پلی اتیلنی در حوزه صادرات به پاکستان می باشد که به افراد علاقه مند به تجارت در این حوزه خدمات و امتیازات ویژه خود را از همکاری با این شرکت اعلام و ارایه می دهد. از جمله این خدمات تهیه و تامین مواد پلی اتیلنی از جمله PE100 N/B با کیفیت و قیمت مناسب، استعلام قیمت، ارسال پروفرما، انجام مراحل ترخیص و تشریفات گمرکی با حداقل هزینه و در سریع ترین زمان ممکن است.

پاکستان یکی از زمره کشورهایی که در حوزه تجارت  و صادرات مواد پلی اتیلنی به آن می تواند منابع ارزی و سود بالایی را برای تجار فراهم بیاورد. به این دلیل که پاکستان جزو کشورهایی ست که در زمینه تجهیزات تولید مواد پلی اتیلنی و نیز محصولات نهایی بسیار ضعیف عمل کرده و جای رشد و ارتقا دارد.

از طرفی پاکستان در همسایگی ایران می باشد و نقاط اشتراک فرهنگی و جغرافیایی زیادی با کشور ما دارد. هزینه های ارسال و حمل کالا و نیز قوانین تجارت در کشور پاکستان باعث می شود تا تجار ایرانی بتوانند تجارت خود را ارتقا و زمینه های کسب سود بیشتر را فراهم کنند.

از جمله مرزهای اصلی ایران با پاکستان میرجاوه، ریمدان و پیشین هستند. گذرگاه ریمدان از نزدیک ترین مرزهای ایران و پاکستان می باشد و یکی از مسیرهای خوب و راه دسترسی به ایران است. به طوری که بندر کراچی در پاکستان نیز که در مسیر گذرگاه های ایران و پاکستان می باشد، امروزه جزو مرزهای اصلی و منبع مهمی برای ارتباطات پاکستان با کشورهای جنوب شرق آسیا و اروپاست.

از این طریق می توان معاملات تجاری گسترده ای را به صورت عمده با کشورهای اروپایی و آسیای صغیره و سایر کشورها انجام داد. از جمله موارد مهم برای صادرات PE 100 N/B  مانند هر ماده پلی اتیلنی تجار به مدارک اصلی مانند کارت بازرگانی، گواهی استاتدارد، پروانه گمرکی و پروفرما و غیره نیاز خواهند داشت.

ما در تیم بازرگانی افشین کرمی کنار شما خواهیم بود تا تجاری آسان و پر سود را چه به لحاظ تهیه و تامین  مواد اولیه و چه به لحاظ بازار هدف در پاکستان و خدمات بهینه و مشاوره برای ترخیص کالا و سایر موارد فراهم آوریم.

شما می توانید جهت هر گونه ابهام و یا سوالی در زمینه صادرات PE 100 N/B به پاکستان و یا در حوزه تامین و تجارت مواد اولیه و پلی اتیلنی با کارشناسان و مشاوران ما در تیم بازرگانی افشین کرمی تماس بگیرید.

 

Rate this post