صادرات HDPE F7000 به پاکستان

پاکستان از جمله کشورهایی ست که پتانسیل خوبی برای صادرات HDPE F7000 و تجارت مواد پلیمری به دلیل کمبود امکانات تولید و عدم دانش فنی در این زمینه دارد. از آنجایی که ایران درصد کمی را از صادرات مواد پلیمری به پاکستان به خود اختصاص داده است، بنابراین تجار ایرانی می توانند صادرات بیشتری را در این زمینه داشته باشند.

پلی اتیلن ها از مواد پلیمری بسیار پرکاربرد هستند که امروزه در سراسر دنیا در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. از این رو صادرات HDPE F7000 به پاکستان که از جمله گریدهای پر مصرف در بین پلی اتیلن هاست که می تواند برای تجار و فعالان ایرانی سود و درآمد کلان ارزی بسیاری را به همراه آورد.

ما در این مقاله از سایت Irplastics.com شما را هر چه بیشتر با نحوه صادرات و ویژگی های HDPE F7000 آشنا می کنیم و نکاتی را در این باره ذکر خواهیم کرد. با این حال شناخت ویژگی های مواد پلیمری اولین و مهم ترین گام برای تجارت و صادرات این محصولات می باشد.

پلی اتیلن چیست؟

پلی اتیلن ها از مواد پلیمری هستند که از مشتقات نفت تولید می شوند. پلی اتیلن ها با توجه به ساختار و وزن مولکولی که دارند و سایر ویژگی ها، شامل چند گروه هستند. امروزه پلی اتیلن ها از محبوب ترین مواد ترموپلاستیک محسوب می شوند که اغلب محصولات تولید شده از ترکیبات این مواد می باشند.

این پلیمر در واقع نوعی رزین سبک و همه کاره ست و از خانواده رزین های پلی الفین به حساب می آید. PE که مخفف Polyethylene بوده از طریق فرآیند پلیمریزاسیون اتیلن تولید می شود. این محصول تولید شده یک نوع پلیمر ترموپلاستیک است که گرما نرم و دارای ساختار بلوری متغیر می باشد. منظور از گرما نرم این است که در اثر گرما و حرارت به راحتی ذوب می شود و بعد از سرد شدن مجددا به حالت جامد در می آید.

این ماده پلیمری ساختاری بلوری متغیر دارد و جزو پر مصرف ترین مواد در صنایع مختلف از جمله صنایع بسته بندی مواد غذایی، کیسه های زباله، انواع سطل، سوخت خودرو و صنعت کشاورزی و غیره می باشد. ماده پلی اتیلن خاصیت ارتجاعی دارد مانند لاستیک، و به صورت الیاف مصنوعی شکافته و یا رسیده تغییر حالت می دهد.

 

HDPE F7000

 

انواع پلی اتیلن کدام اند؟

دسته بندی پلی اتیلن ها بر اساس شاخص های مهمی چون ساختار منومری، شاخه ای و تراکم و نیز کاربرد و غیره است. اما به طور کلی رایج ترین دسته بندی برای پلی اتیلن ها بر اساس وزن مولکولی و چگالی آنها می باشد که شامل موارد زیر هستند:

  • پلی اتیلن های سبک یا شاخه ای که خود به دو دسته LDPE و LLDPE  با چگالی کم تقسیم بندی می شوند.
  • پلی اتیلن های سنگین یا HDPE که دارای چگالی بالا می باشند. این پلی اتیلن ها به خطی معروفند که شامل پلی اتیلن با چگالی بالا HDPE و پلی اتیلن با وزن مولکولی خیلی زیاد یا UHMWPE هستند.
  • پلی اتیلن های متقاطع

علاوه بر این دسته بندی گروه های فرعی از پلی اتیلن ها در بازار موجود می باشند که عبارتند از؛

  • پلی اتیلن با وزن مولکولی بالا یا HMWPE
  • پلی اتیلن با وزن مولکولی خیلی پایین یا ULMWPE
  • پلی اتیلن با چگالی نسبتا متوسط یا MDPE
  • پلی اتیلن با چگالی بسیار پایین یا VLDPE
  • پلی اتیلن کلردار یا CPE

این تقسیم بندی به شما کمک می کند تا بهتر مواد پلی اتیلنی را شناخته و ویژگی ها و خواص آنها را درک کنید. بنابراین با شناخت مواد پلی اتیلنی می توانید تجارت خود را ارتقا داده و همچنین در هزینه های خود نیز صرفه جویی نمایبد.

منظور از پلی اتیلن سنگین HDPE چیست؟

همانطور که گفته شد پلی اتیلن ها از واحدهای منفرد اتیلن تشکیل شده اند که با توجه به آرایش و ساختار مولکولی شان به انواع مختلف تقسیم بندی می شوند. این ماده پلیمری مخففِ High Density PolyEthylene و به معنی پلی اتیلن با چگالی بالا است.

پلی اتیلن های نوع سنگین یک ترموپلاستیک با ساختار خطی و بدون انشعاب و یا دارای انشعاب کم بوده که دارای چگالی بالا هستند و در دمای بین 70-300 درجه سانتی گراد تولید می شوند. همچنین فشار لازم برای این نوع پلی اتیلن بین 10-80 بار می باشد که موجب تولید این ماده پلیمری می گردد.

به طور کلی برای تولید پلی اتیلن سنگین از دو منبع استفاده می شود که یکی اصلاح گاز طبیعی ( مخلوطی از متان، اتان و پروپان ) و دیگری شکست کاتالیزری نفت خام به بنزین است.

شکل ظاهری پلی اتیلن سنگین معمولا مومی و شفاف و در دمای سرد و پایین بسیار سفت می شود. این محصول همچنین انعطاف پذیری خوبی دارد و در برابر آب و هوا مقاومت نشان می دهد. پلی اتیلن های سنگین پر کاربردتربن انواع پلی اتیلن می باشند که بیشترین مصرف را در بسته بندی مواد غذایی، تولید بطری های شیر و آب میوه، ظروف بسته بندی نظیر سینی، جعبه، قوطی های مربا، ظروف زباله، جعبه های یخ دارند. همچنین از آنها برای تولید محصولاتی نظیر تورهای ماهیگیری، صنعت کشاورزی، وسایل ورزشی، محصولات تزیینی و صنعتی و ساخت انواع لوله و اتصالات و محافظت از کابل های مخابراتی استفاده می شود.

اصلی ترین خواص و ویژگی های پلی اتیلن سنگین عبارتند از؛

  • تراکم و چگالی بین 93-0.97 g/cm
  • مقاومت عالی در برابر اکثر حلالها نظیر الکل، اسیدهای رقیق و قلیایی ها
  • مقاومت متوسط در مقابل روغن و گریس
  • مقاومت پایین در برابر هیدروکربن ها ( معطر، هالوژنه و الیفاتیک )
  • دارای نقطه ذوب بین 120-140 درجه سانتی گراد
  • عایق الکتریکی خوب
  • عدم جذب آب
  • دمای پیوسته در حدود -50 تا +60 درجه سانتی گراد

اما مزایای استفاده از مواد پلی اتیلن نوع سنگین در محصولات نهایی شامل موارد زیر هستند:

  • استحکام کششی بالا نسبت به شکل های مختلف پلی اتیلن
  • با FDA سازگار می باشند
  • مقاوم بودن در دمای کم
  • دارای قیمت مناسب با قابلیت های پردازشی خوب

با این حال این پلی اتیلن نیز مانند سایر مواد پلیمری دارای معایبی نیز است که از جمله اصلی ترین آن می توان به کمتر بودن سفتی نسبت به پلی پروپیلن ها، مقاومت ضعیف و کم در برابر اشعه ماورا بنفش و مستعد بودن ترک خوردگی در برابر ایجاد فشار اشاره نمود.

اما از پرکاربردی ترین پلی اتیلن های سنگین که امروزه بیشترین استفاده از آنها می شود گریدهای زیر هستند:

گرید 0035 که از آن برای ساخت قطعاتی با فرایند قالب گیری بادی استفاده می شود و دارای مقاومت بالا در برابر ضربه، درجه حرارت پایین، سفتی و مقاومت خوب در برابر ساییدگی دارند.

گرید f7000 که نوعی ماده پلی اتیلن با چگالی بالا می باشد و در تولید فیلم های نازک کاربرد دارد.

گرید pe100 به دلیل مقاومت بالا از آن در ساخت تولید لوله های فشار قوی مانند آب، گاز و فاضلاب استفاده می شود.

 

HDPE F7000

 

پلی اتیلن سنگین F7000

پلی اتیلن سنگین فیلم F7000 یا گرید HDPE F7000 از چگالی و دانسیته بالایی برخوردار است و کاربرد فیلم دارد. این محصول یک ترموپلاستیک گرما نرم بوده که از پلیمریزاسیون گاز اتیلن تولید می شود. همچنین فرآیند تولید آن به شیوه قالب گیری فیلم دمشی می باشد.

از ویژگی های این گربد استحکام و مقاومت بالای آن در برابر ضربه و مواد شیمیایی است. تولید این گرید به دلیل آنکه دوام و محکمی زیادی داشته باشد در حرارت بالاست. پلی لتیلن سنگین فیلم F7000 در دو نوع مات و شفاف ارایه می شود.

این گرید دارای نقطه ذوب بالاست و به همین دلیل در دمای بالا سختی خود را حفظ می کند. اصلی ترین کاربرد این گرید در تولید نایلکس می باشد. به طوری که چنانچه بخواهیم فیلم دمشی با ضخامت پایین و نیز خشک و ضربه پذیر داشته باشیم، از گرید f7000 می توان استفاده نمود.

نگهداری و ایمنی گریدF7000

برای نگهداری این گرید لازم است که از مواجه با مواد اکسید کننده قوی دور باشد. همچنین باید در محل خنک، تاریک و دارای تهویه مناسب از آن نگهداری کرد. نور خورشید و عوامل اکسید کننده باعث از بین رفتن خواص این گرید می شوند.

گرید f7000 از مواد پلی اتیلنی بی ضرر است. به طوری که اگر فرد در معرض گرد و غبار ناشی از این مادا قرار بگیرد، برای سلامتی او خطری ایجاد نمی کند.

کاربردهای گرید F7000

از اصلی ترین کاربردهای گرید F7000 در تولید نایلکس می باشد. نایلکس ها خواص مکانیکی کمتری نسبت به نایلون ها دارند. برخی نایلکس ها چقرمگی کمتر، شکنتدگی بالاتر و شفافیت کمتری نسبت به نایلون ها دارند. کاربرد عمده نایلکس ها در ساخت کیسه های حمل مواد غذایی، کیسه زباله، سفره و دستکش یکبار مصرف و کیسه های فریزر و غیره می باشد.

همچنین از دیگر کاربردهای مهم گرید F7000 موارد زیر که عبارتند از:

تولید طناب و تور ماهیگیری و …

لوازم خانگی پلاستیکی مانند ظروف نگهدارنده غذا و لوازم پلاستیکی آشپزخانه و……

تولید لوله و اتصالات، محافظ کابل های برق و ……

قیمت و خرید پلی اتیلن سنگین F7000

به دلیل آنکه این گرید تقاضای زیادی در بازار دارد قیمت پایین و مقاومت و استحکام بالای آن می باشد. اصلی ترین تولید کننده های این گرید پتروشیمی های ایلام و مهر و میان دوآب هستند. با این حال خرید و فروش گرید F7000 تولید پتروشیمی مهر طرفداران زیادتری دارد.

با این حال عواملی بسیاری بر قیمت پلی اتیلن سنگین f7000 تاثیر دارد که یکی از این موارد مهم شرکت تولید کننده است. همچنین با توجه به بحران های اقتصادی و مواردی نظیر قیمت دلار، قیمت نفت، میزان عرضه و تقاضا، میزان رقابت شرکت های تولید کننده و خریدار در بازار بورس، قیمت های سایر مناطق و غیره قیمت گرید f7000 متغیر بوده و تشخیص قیمت و کیفیت اصل از نوع فیک آن گاهی خریداران را با مشکل مواجه می کند.

تیم بازرگانی افشین کرمی یکی از تامین کنندگان اصلی گرید f7000 که در زمینه تامین و تهیه مواد پلیمری با کیفیت و قیمت مناسب فعالیت دارد. این شرکت توانسته با ارایه خدمات بهینه به تجار و فعالان اقتصادی در این حوزه، نیازهای آنها را تامین و بهترین محصولات پلیمری و مواد اولیه پلاستیک را به مشتریان خود عرضه کند.

تمام مواد پلیمری عرضه و تامین شده توسط شرکت Irplastics با ضمانت و قیمت مناسب به خریداران تحویل داده می شود. شما می توانید جهت استعلام قیمت به روز و خرید گرید f7000 با ما در تیم بازرگانی افشین کرمی تماس بگیرید. پلی اتیلن f7000 در بسته بندی های 25 کیلوگرمی و به صورت عمده جهت صادرات با خریداران ارایه می شود.

نحوه صادرات به پاکستان

چالش هایی برای صادرات مواد پلیمری در مسیر تجار ایرانی وجود دارد که یکی از دلایل اصلی آن ضعف دانش تجاری فعالان اقتصادی در این حوزه می باشد. عدم شناخت و آگاهی تجار ایرانی از مواد پلیمری و نحوه صادرات باعث می شود تا تجار بعه دلیل هزینه های زیاد محتمل ضرر شوند.

با اینکه ایران در همسایگی با کشور پاکستان قرار دارد، امامواد پلیمری سهم ناچیزی را در صادرات به پاکستان داشته و پتاسیل صادراتی کشور از این لحاظ ضعیف است.

پاکستان به دلیل مرزهای مشترک با ایران جز بهترین کشورهای هدف برای صادرات مواد پلیمری از جمله گرید f7000 می باشد که فرصت خوبی را به تجار و تولید کنندگان فراهم می کند تا با یادگیری دانش تجارت خارجی بتوانند گام های بزرگی را در این مسیر برداشته و موانع و ریسک های صادرات پشت سر بگذرانند.

از طرفی صادرات f7000 به پاکستان می تواند یکی از پر رونق ترین صادرات برای تجار ایرانی محسوب شود. این گرید به دلیل کاربرد زیاد و صرفه اقتصادی بالا گزینه خوبی برای تجارت و صادرات به پاکستان می باشد.

زیرا پاکستان از کشورهایی با امکانات تولید کم و ضعف در دانش فنی برای تولید و کسب و کار این مواد بوده و از این رو این فرصت خوبیست تا تجار و تولید کنتدگان بتوانند از طریق تجارت با این کشور سود زیادی کسب کنند. صادرات پلی اتیلن f7000 توسط انواع شرکت های تولید کننده این گرید انجام می پذیرد. با این حال متقاضیان این گرید به دنبال کیفیت و قیمتی مناسب و به صرفه هستند.

شرکت Irplastics از پیشگامان در عرصه تهیه و تامین مواد پلیمری و مواد اولیه پلاستیک توانسته در داخل و خارج از کشور مشتریان و خریداران زیادی داشته باشد. زیرا که این شرکت محصولی با کیفیت و مرغوب را به مشتریان خود عرضه می کند. از این رو متقاضیان می توانند با قیمتی مقرون به صرفه، هزینه های خود را کاهش دهند و سود بیشتری کسب کنند.

صادرات گرید f7000 به دلیل کاربردهای گسترده آن در حجم بالا صورت می گیرد. همچنین این پلی اتیلن در محصولات مختلف به کاربرده شده، قابلیت بازیافت دارد، و از این رو باعث محبوبیت بیشتر در بین مشتریان است.

مرزهای ایران و پاکستان

انتخاب بهترین مسیر گمرکی برای صادرات مواد پلیمری به پاکستان می تواند به تجار کمک کند تا در هزینه های خود صرفه جویی نمایند. پاکستان یکی از همسایه های ایران می باشد که دارای اشتراکات فرهنگی و جغرافیایی با کشور ما دارد. در حال حاضر نیز مرزهای زمینی، هوایی و دریایی مشغول به فعالیت هستند که تجار می توانند با توجه به شرایط خود بهترین مسیر را برای صادرات انتخاب نمایند.

یکی از مرزهای بین ایران و پاکستان به فاصله 959 کیلومتر می باشد که نقطه تقاطع مشترک ایران، پاکستان و افغانستان است. این مرز از سمت جنوب شرقی به دریای عمان ختم می شود و در نزدیکی شهر میرجاوه در استان سیستان و بلوچستان قرار دارد. همچنین بعد از گذر از هنگ مرزی پاکستان در پنج کیلومتری این مرز شهر تفتان در پاکستان می باشد.

در گذشته مسیرهای مرزی بین ایران و پاکستان شامل هفت بازارچه بود که در حال حاضر به سه گمرک فعال مشغول به کار است. همچنین مرز میرجاوه- تفتان ( در پاکستان ) از طریق زمینی و به صورت جاده و ریلی امکان پذیر می باشد.

مسیرهای جالق ( ایران )- ماشکیل ( پاکستان ) و نیز پیشین ( ایران )- مند ( پاکستان ) به صورت جاده ای هستند. با این حال یکی از نزدیک ترین گذرگاه ها که پتانسیل خوبی برای صادرات مواد پلیمری می توان معرفی کرد، گمرک ریمدان است که به تازگی نیز تاسیس شده است.

این گمرک یک گذرگاه مرزی که پایانه آن در شهرستان دشتیاری استان سیستان و بلوچستان بوده و به فاصله 120 کیلومتر با چابهار می باشد. این گمرک با شهرهای گوادر پاکستان 70 کیلومتر، جیوانی 60 کیلومتر، پسنی 200  و کراچی 700 کیلومتر فاصله دارد. در انتهای این گذرگاه در سمت پاکستان بزرگراه ساحلی مکران و بندر کراچی می باشد.

مرز ریمدان به عنوان یک مرز راهبردی و امنیتی برای صادرات و واردات کالا به پاکستان مناسب ترین انتخاب برای تجار است. همچنین به دلیل تبادلات تجاری پاکستان با کشورهایی نظیر چین، مالزی و غیره امکان دسترسی تجار به این کشورها و توسعه هر چه بیشتر کسب و کار و روابط تجاری از طریق این مرز فراهم است. نیز می توان با انتخاب بهترین راه در هزینه های صادرات صرفه جویی نموده و امکان کسب درآمد ارزی بیشتر برای تجار فراهم می باشد.

شما می توانید جهت خرید و تهیه بهترین مواد پلیمری و مواد اولیه پلاستیک با قیمت مناسب و به صرفه و یا دریافت هر گونه مشاوره در زمینه صادرات HDPE F7000 به پاکستان با شرکت ما در تیم بازرگانی افشین کرمی تماس بگیرید. کارشناسان و مشاورین ما در اسرع وقت پاسخگو خواهند بود.

 

 

 

 

Rate this post