صادرات HDPE BL3 به پاکستان

در این مطلب از سایت Irplastics.com قصد داریم تا در مورد صادرات HDPE BL3 به پاکستان برای شما نکاتی را توضیح دهیم تا چنانچه قصد تجارت و فعالیت در این حوزه را دارید با کسب اطلاعات بیشتری در این زمینه اقدام کنید.

زیرا که صادرات هر کالایی نیاز به شناخت آن دارد. به خصوص اگر پای مواد پلیمری مانند انواع پلی اتیلن و گرید های آن در میان باشد باید با شناخت کافی و صحیح نسبت به صادرات و تجارت آن اقدام نمود. زیرا که مواد پلیمری سهم بزرگی را در تولید محصولات متفاوت در صنایع مختلف دارد و کیفیت آنها بستگی به شناخت صحیح از آنها دارد. از طرفی در حوزه صادرات نیز می تواند به تجار کمک کند تا نسبت بع منابع مورد اطمینان  شناخت بیشتری داشته باشند و بتوانند با هزینه مقرون به صرفه سود زیادی راکسب نمایند.

این مقاله از سایت Irplastics.com  قصد داریم تا نکاتی را در مورد نحوه صادرات HDPE BL3 نیز توضیحاتی را ارایه دهیم. لطفا با ما همراه باشید.

ویژگی ها و کاربرد HDPE

در مورد پلیمر HDPE BL3 باید بگوییم که یکی از گریدهای پلی اتیلن نوع سنگین می باشد که به مانند هر کدام از انواع پلی اتیلن ها خواص ویژه ای را به محصولات نهایی می بخشد.

پلی اتیلن ها به طور کلی به دو نوع سنگین و سبک دسته بندی می شوند. علت دسته بندی این مواد به دو نوع سنگین و سبک بسته به دانسیته و ساختار مولکولی آنها می باشد. پلی اتیلن های نوع سنگین دارای چگالی و دانسیته بالا هستند، اما پلی اتیلن های سبک اغلب داتسیته و وزن مولکولی پایین تری دارند.

پلی اتیلن های سنگین دارای انواع گرید می باشند که از مهم ترین گریدهای این نوع پلی اتیلن می توان به 5813،5620،3840، 5200B، BL2، 0035، BL3، EX1، 7700M، 6300M، 2200J، 60505، 52518، EX3، EX4، EX5، 7000F و پلی اتیلن های 12، 13 و 14 اشاره کرد.

پلی اتیلن های سنگین کاربردهای زیادی را در مصارف گوناگونی چون تولید ظروف و ورق های بسته بندی، محصولاتی در قالب گیری تزریقی ( ظروف آشپزخانه، اسباب بازی و غیره )، تولید فیلم های استرچ، لوله های تحت فشار، اکستروژن فیلم، بسته بندی های خاص و فیلم، بطری، جعبه، پالت و غیره دارند. در پلی اتیلن ها تغییر وزن مولکولی باعث ایجاد گریدهای مختلف در آنها می شود.

علت نام گذاری پلی اتیلن سنگین یا HDPE به دلیل ساختار زنجیره ای با تعداد شاخه کم اما وزن مولکولی بالا می باشد.این مولکول ها به دلیل کوچک بودن از مقاومت بالایی برخوردار هستند. با این حال پلی اتیلن های سنگین دارای مزایا و معایبی هستند که عبارتند از:

مزایا

  • مقاومت ضربه ای بالا ( که در گریدهای سنگین تر این مقاومت بیشتر بوده و برای تولید ظروف محکم و لوله مورد استفاده قرار می گیرد )
  • دارای مقاومت مناسب در برابر مواد اسیدی و بازی و مواد خورنده
  • عایق خوب در برابر رطوبت ( از این جهت برای بسته بندی غذایی مناسب هستند )
  • دارای قیمت پایین و به صرفه
  • جریان پذیری خوب و پردازش سریع با روش ترموپلاست

معایب

  • قابل اشتعال هستند
  • انبساط حرارتی بالا و ظرفیت دمایی پایین
  • در برابر فرسایش ناشی از هوا مقاوم نیستند

 

HDPE BL3

 

این ویژگی ها نشان می دهد که پلی اتیلن های نوع سنگین چه خواصی دارند و می توان نوع اصل را از نوع فیک و تقلبی آن تشخیص داد.

ویژگی ها و کاربردهای HDPE BL3

گرید bl3 که از مواد پلیمری پر کاربرد در تولید قطعات بادی و ورق های بسته بندی و ظروف غذایی است، یکی از گریدهای مهم پلی اتیلن نوع سنگین می باشد. این ماده از مقاومت ضربه ای بالایی برخوردار بوده و جریان پذیری مناسبی است.

از ویژگی های دیگر این ماده سفتی خوب و دانسیته بالا می باشد و به مانند سایر گریدهای HDPE از چگالی و دانسیته ای بین 0.94-0.96برخوردار است. از آنجایی که فرآیند قالب گیری با استفاده از این گرید از نوع بادی می باشد، بنابراین جزو پلی اتیلن های سنگین بادی نیز محسوب می شود. نام دیگر پلی اتیلن سنگین bl3 به HF4760 شهرت دارد.

همچنین در بازارهای خرید و فروش این گرید به بی ال بادی نیز معروف بوده و در دو مدل on grade و off grade خرید و فروش می گردد. گرید bl3 همانند سایر پلی اتیلن های سنگین یک ترموپلاستیک گرمانرم بوده و برای ساخت ظروف بادی، ظروف نگهدارنده، قوطی ( قوطی ریکا، شامپو، قوطی مواد شوینده و …)، محصولات با فرآیند قالب گیری ضربه ای کوچک، بسته بندی دارویی کاربرد دارد.

قیمت و خرید گرید BL3

از دلایل بسیار مهم و اصلی برای عرضه زیاد این گرید، پرکاربردی بودن آن است. همانطور که گفته شد این گرید در مصارف صنعتی و غذایی و سایر صنایع از جمله کشاورزی جزو پر مصرف ترین گریدها می باشد. این محصول همچنین در صورت مطلوبیت و مرغوبیت فرآورده های تولیدی زیادی را با خواص ویژه برای تولید کنندگان فراهم می آورد. بنابراین به لحاظ توجیه اقتصادی و به صرفه نیز باید از نظر کیفیت و قیمت مناسب باشد.

از برندهای اصلی گرید bl3 به ترتیب اولویت پتروشیمی جم، باختر و مارون که با توجه به نوع تولیدشان این ماده را با شرایط خاص ارایه می دهند. با این حال کمبود عرضه bl3 از طرف پتروشیمی جم متقاضیان را با مشکلاتی از جمله تشخیص قیمت واقعی، عدم کیفیت مواد و غیره روبه رو کرده است.

در این زمینه شرکت Irplastics از تامین کنندگان اصلی bl3 به فعالان اقتصادی با ارایه بهترین محصول به لحاظ کیفیت و قیمت مناسب یاری می رساند. شما می توانید جهت استعلام قیمت واقعی و تهیه مواد پلیمری با کیفیت درجه یک با تیم بازرگانی افشین کرمی در ارتباط باشید.

گمرکات مشترک ایران و پاکستان

پاکستان از کشورهای همسایه ایران که با داشتن مرزهای مشترک زمینی، هوایی و دریایی یکی از پتاسیل های بالقوه برای تجارت و صادرات انواع کالاهاست. این کشور به دلیل کمبود منابع نفتی و نیز عدم امکانات تولید مواد اولیه زمینه خوبی را برای تجار از جهت صادرات مواد پلیمری به آن فراهم می آورد.

مواد پلیمری امروزه یکی از پرمصرف ترین کالاها در صنایع مختلف می باشد و سهم بزرگی از صادرات ایران را مواد اولیه و پتروشیمی و پلیمزی تشکیل داده است. از آنجایی که کشور پاکستان با کمبود و فقر منابع نفتی و پلیمری مواجه است، تجارت با این کشور می تواند زمینه را برای کسب سودهای کلان ارزی فراهم آورد.

از طرفی فروش مواد پلیمری به دلیل ارتباطات پاکستان با کشورهای اروپایی و آسیای صغیر و سایر کشورها می تواند مجالی را به تحار ایرانی بدهد تا بتوانند در این حوزه گام های بزرگی برداشته و تجارت خود را گسترش دهند.

از گمرکات اصلی مرز بین پاکستان و ایران در حال حاضر می توان به میرجاوه، ریمدان و پیشین اشاره نمود. این مرزها در استان سیستان و بلوچستان واقع هستند. به طوری که هفت بازارچه فعال در این استان می باشند که اکنون تبدیل به گمرکات اصلی شده اند. میرجاوه در زاهدان، پیشین در سرباز و ریمدان در چابهار واقع شده است.

گذرگاه ریمدان نزدیک ترین مرز ایران و پاکستان بوده که در نقطه صفر مرزی بهترین مسیر و راه دسترسی به ایران می باشد. مرز ریمدان در 650 کیلومتری بندر کراچی و نیز 70 کیلومتری بندر گوادر پاکستان قرار دارد.

بندر کراچی بزرگ ترین مرکز تجاری و اقتصادی کشور پاکستان که منبع مهمی برای ارتباطات تجاری این کشور با کشورهای جنوب شرق آسیا و اروپا و غیره است و از این لحاظ برای تجار ایرانی مورد توجه بوده و از طرفی می تواند حلقه اتصال کشور به پروژه سی پک یا کریدور مشترک اقتصادی بازار چین و پاکستان به حساب بیاید. بنابراین صادرات مواد پلیمری از جمله bl3 به پاکستان که زمینه را برای گسترش تجارت با سایر کشورها فراهم نموده بسیار برای تجار ایرانی مهم و ضروری می باشد که از طریق بهترین مسیر بتوانند کالای خود را در سریع تربن زمان و با حداقل هزینه ارسال کنند.

نحوه صادرات HDPE BL3 به پاکستان

گرید HDPE BL3 از مواد پلی اتیلنی پرکاربرد در زمینه ساخت بسته بندی غذایی، تولید فیلم و قوطی های مواد شوینده و غیره است که در صورت کیفیت مطلوب می توان از آن فرآورده های مفیدی را حاصل آورد.

شرکت Irplastics یکی از تامین کنندگان اصلی در راستای فروش و عرضه مواد پلیمری و مواد اولیه پلاستیک می باشد که به تجار و افرادی که قصد فعالیت در حوزه صادرات bl3 به پاکستان را داشته با ارایه مواد با کیفیت یاری می رساند.

ارایه پروفرما برای صادرکنندگان اولین اقدام برای فروش محصول است که باید قبل از آن بازارهای هدف  را به خوبی شناسایی کرده و بر اساس کیفیت و قیمت مناسب اقدام نمایید. همچنین کارت بازرگانی و داشتن مجوز صادرات نیز الزامیست.

با این حال ضعف هایی از جمله عدم دانش فنی و تخصص کافی تجار ایرانی از جمله موارد مهمی می باشد که صادرات به پاکستان را با چالش رو به رو می کند. بنابراین توصیه می کنیم جهت هر گونه اقدام برای صادرات و تجارت با پاکستان با شرکت های معتبر در این زمینه مشورت نمایید.

شما می توانید جهت هر گونه سوال در زمینه صادرات مواد پلیمری و مواد اولیه پلاستیک با کارشناسان ما در تیم بازرگانی افشین کرمی تماس بگیرید و مشکلات خود را مطرح کنید.

 

Rate this post