صادرات انواع گریدهای دوده

دوده یکی از مهم ترین و عالی ترین ترکیبات مواد آلی و کربنی است که در صنایع مختلف کاربردهای گوناگونی دارد.  همچنین به عنوان یکی از افزودنی های اصلی در فرآورده های لاستیکی دوده می باشد. از این رو صادرات انواع گریدهای دوده برای فعالان اقتصادی و تجاری در این حوزه بسیار با اهمیت و ضروری ست،  که می تواند به تولید محصولات متنوع و کاربردی و ارتقای صنعتی و اقتصادی در این زمینه بیانجامد.

شرکت Irplastics یکی از اصلی ترین تامین کنندگان انواع مواد پلیمری و پتروشیمی مفتخر است جهت کسب رضایت مندی مشتریان و تولید کنندگان، انواع گریدهای دوده را با کیفیت و قیمت مناسب با بهترین خدمات پس از فروش ارائه دهد.

با این حال شناخت مواد اولیه دوده می تواند به تولید  هر چه با کیفیت تر و صادرات این محصول به تولید کنندگان و تجار کمک کند. با ما در این مقاله از سایت Irplastics.com همراه باشید تا به معرفی و بررسی این موضوع بپردازیم.

دوده صنعتی چیست؟

دوده یکی از محصولات صنعتی از جنس کربن و یا ترکیبی از کربن و مواد آلی دیگر می باشد. این محصول تولید سوخت ناقص هیدروکربن های سنگین است.  به طوری که با محدود شدن در فرایند احتراق گاز ایجاد و با گسترش یافتن ذرات سوخت به صورت پایدار در هوا نفوذ می کند.

دوده صنعتی یا کربن بلک به شکل پودر است و یکی از اصلی ترین افزودنی ها در فرآورده های لاستیکی و محصولات پلاستیکی می باشد.  این محصول به دلیل محافظت در برابر نور،  رنگ دهی،  افزایش خاصیت عبور دهی به محصولات پلیمری و غیره اضافه می شود،  همچنین در تولید محصولات دیگر نظیر جوهر پرینتر،  روکش،  پوشش ها،  پلاستیک ها و رزین ها نیز اهمیت کاربرد دوده بسیار است. زیرا که در کیفیت تولید و پروسه ساخت محصول تاثیر بسیار زیادی دارد. البته کاربرد دیگر و مهم دوده برای هدایت الکتریکی می باشد.

انواع گریدهای دوده صنعتی

در صنایع مختلف انواع دوده صنعتی برای محصولات متنوع لاستیکی و پلاستیکی به کار برده می شوند. همانطور که گفته شد بیشترین مواد دوده از کربن بوده که در شرایط کنترل شده  می توان این محصول را در انواع مختلف و با ترکیبات گوناگون تولید کرد.  به طور معمول نیز دو نوع دوده صنعتی و معمولی وجود دارد که از آن در صنایع مختلف استفاده می شود.

در ادامه به معرفی اصلی ترین گریدهای دوده می پردازیم که می تواند به شما در شناخت انواع دوده کمک کند.

 

دوده N-539

این محصول جزو افزودنی های محصولات لاستیکی است که در فرایند لاستیک سازی مقاومت لاستیک را بالا می برد. به همین دلیل در ساخت محصولاتی نظیر کابل برق،  تیوب،  شلنگ ها و موارد دیگر کاربرد دارد.  زیرا که در برابر هر گونه پارگی مقاوم می باشد.

دوده N550

استفاده از این دوده به دلیل قابلیت ارتجاعی نسبتا بالا و مقاومت سایشی متوسط در ساخت بدنه اصلی تایر، انواع لوله،  پوشش کابل ها و چسب های زیر سازی و سایر موارد کاربرد دارد.  انقباض و تورم بعد از قالب گیری کم از ویژگی های دیگر این دوده است.  دوده N550 در فرآیند تولید با ایجاد حرارت کم،  عمر خستگی طولانی،  محکمی و استحکام کششی خوبی به محصول می دهد.  از این رو می توان در ترکیبات بدنه لاستیک مسافری و محصولات لاستیکی مکانیکی و نیز پروفیل ها از آن استفاده کرد.

این دوده در محصولات لاستیکی به ویژه پروفیل های اکستروژن شده،  شیلنگ ها،  تسمه،  دیافراگم های ترمزی و لوله های پلاستیکی و غیره باعث پایداری و دوام می گردد.  همچنین از این گرید به دلیل ویژگی تقویتی و ضریب سختی بالا و قابلیت تشکیل سطوح برای ساخت قالب ها و ساختارهای داخلی لاستیک،  اجزای دیوار،  لوله و شیلنگ استفاده می شود.

دوده N-330

این دوده در محصولاتی نظیر نخ تایر،  قطعات اکسترودی،  عاج و لاستیک تایر باعث تقویت لاستیک می شود.  از ویژگی های این دوده مقاومت سایشی به همراه خاصیت ارتجاعی بالا می باشد. این گرید همچنین در محصولاتی که مقاومت کششی بالایی دارند،  جهت مقاومت در برابر پارگی استفاده می شود.

کاربرد این دوده به طور گسترده در لاستیک های طبیعی و هم لاستیک های مصنوعی ( سنتزی ) بوده و می توان از آن در وسایل مکانیکی نیز استفاده کرد. تعادل خوب این گرید باعث می شود تا در برابر سایش،  هیسترزیس و ویسکوزیته شدن از خود مقاومت نشان دهد.

از دیگر ویژگی های این دوده مقاومت در برابر سایش،  انعطاف پذیری بالا و پردازش آسان می باشد.  این دوده دارای ساییدگی بالاست و یک کرین سیاه می باشد.  به دلیل فرآیند پذیری و قالب پذیری بهینه این دوده در اجزای لاستیکی خودرو،  کناره های لاستیکی و ترکیبات پوششی و تسمه تایر و سایر موارد استفاده می شود.

پیگمنت دوده

پیگمنت دوده جهت محصولات مستربیچ سیاه بسیار کاربرد دارد.  در این دوده نیروی واندروالسی و الکترواستاتیک ذرات ریز کربن را به هم پیوند داده است که توده های مشکی رنگ را ایجاد می کند.

دوده N-660

در ساخت محصولاتی نظیر زیره کفش،  رویه داخلی تایر،  جداره تایر شیلنگ،  تایر،  پوشش کابل،  حلقه های آب بندی و غیره می توان از این دوده استفاده کرد.  محصولاتی که با استفاده از این دوده تهیه می شوند،  دارای افزایش ضریب الاستیسیته و خمش مناسب در برابر فرسایش هستند.

استفاده از این دوده باعث استحکام بخشی متوسطی در محصول می شود. همچنین گرمایش کمی نسبت به گرید N550 را در محصولاتی نظیر تایر تولید می کند.  همچنین از آن می توان در تمام الاستومرها استفاده نمود.

از مشخصات دیگر این گرید قابلیت پردازش خوب و دارای عمر خستگی طولانی مدت می باشد.  در محصولاتی که فرایند تولیدشان از طریق قالب گیری تزریقی است،  نظیر ترکیبات بدنه در لاستیک های مسافری و داخلی،  و بسیاری از کالاهای لاستیکی این گرید استفاده می شود.  همچنین می توان از این گرید برای عایق کابل لوله های داخلی و پایه های بدنه به عنوان تقویت کننده متوسط محصول استفاده کرد.

 

صادرات انواع گریدهای دوده

 

دوده های صنعتی در سری های 347-375-239

این سری دوده ها به دلیل فرآیند پذیری عالی برای تولید لاستیک ها جهت عاج در خودروهای سواری و قطعات هیدرولیکی ترمز و محفظه باتری مناسب می باشند.

از میان این سری ها دوده N375 دارای خاصیت تقویت کنندگی و ضریب سختی بالا بوده و از قابلیت فرآیندی عالی برخوردار است.  این گرید ویژگی هایی شبیه دوده N339 دارد.  این گرید در صنعت خودرو سازی جهت ساخت لایه های میانی تایر مورد استفاده قرار می گیرد. زیرا که تعادل خوبی را بین آج و هیسترزیس ایجاد می کند.

این دوده همچنین به دلیل درجه ساختاری پایین، در ترکیبات آج لاستیک های مسافری،  کامیون و کراس کانتری کاربرد داشته و برای ترکیبات پوششی تسمه نقاله مناسب است.  این گرید دارای زیر سیاهی با سایش بالا می باشد.

دوده N-220

برای تولید عاج لاستیک های مخصوص مسیرهای صعب العبور و جاده های ناصاف این دوده مناسب است و در برابر پارگی لاستیک ها را محافظت می کند.

دوده N-683

از خواص این دوده هر چه بیشتر کشسانی کردن لاستیک،  افزایش مقاومت سایشی لاستیک و الاستیسیته بالا می باشد.  همچنین به دلیل کشسانی بودن زیادی که دارد در ساخت انواع تیوب مورد استفاده قرار می گیرد.

دوده N339

این دوده دارای یک سطح متوسط است که ساختار بالا تحت سیاهی با ساییدگی دارد. به دلیل مقاومت سایشی فوق العاده از آن در تایر خودروهای مسافربری و وسایل مکانیکی استفاده می کنند.

این گرید در تایرها و وسایل مکانیکی بین آج پوش و هیسترزیس تعادل خوبی ایجاد می کند. از این رو استفاده از این گرید برای ترکیبات آج عمومی در لاستیک های سواری،  کامیون،  و ترکیبات بدنه لاستیک های کامیون مناسب است.

از دیگر ویژگی های این دوده خواص سایشی و اکستروژن عالی می باشد.  این گرید با خاصیت تقویتی و سختی بالا که در تولید تایر به لایه میانی آن می دهد،  باعث پردازش عالی نیز می شود. بنابراین می توان از این گرید برای لاستیک های مسافرتی و کالاهای مکانیکی استفاده کرد. همچنین کاربردهای دیگر این گرید در ساخت آج تایر مسافری درجه یک،  پایه های موتور،  لاستیک جامد و تسمه نقاله می باشد.

اهمیت و ضرورت صادرات دوده

دوده از دیرباز تا کنون به عنوان یکی از محصولات در صنعت چاپ مورد استفاده قرار گرفته است.  همچنین با پیشرفت تکنولوژی و فناوری استفاده از دوده کاربردهای مختلف و متنوعی پیدا کرده،  به طوری که همواره مورد توجه صنعتگران دوده می باشد.

خواص مکانیکی و الکتریکی دوده از قبیل عبوردهی مناسب در محیط،  محافظت در برابر اشعه ماورا بنفش و بهبود عواملی مانند فرسایش،  ساییدگی،  خراشیدگی و شکست به عنوان فیلم باعث شده است تا این ماده یکی از پرکلربردترین محصولات در صنایع مختلف از جمله پلاستیک و انواع لاستیک باشد. به طور کلی دوده در دو نوع معمولی و صنعتی رایج است.

۹۷ درصد دوده صنعتی را کربن تشکیل می دهد.  دوده صنعتی رسانای خوبی در پلیمرهایی مانند ترموپلاستیک می باشد.  همچنین به لحاظ خواص رنگ دهی،  اندازه ذرات و خاصیت کلوئیدی این نوع دوده بسیار مورد استقبال در صنعت لاستیک بوده، به طوری که حدود ۳۰ درصد وزن لاستیک را در بر گرفته است.  همینطور استحکام قابل توجهی را به لاستیک می بخشد.

در صنایع جوهر سازی نیز از دوده برای چاپ روزنامه،  رنگ سازی و پلاستیک استفاده می شود.  در پلاستیک سازی دوده به محصول رنگ بخشیده و در مقابل حرارت از آن محافظت می کند.  همچنین استفاده از دوده در محصولات پلاستیکی به آنها استحکام و در مقابل فساد ناشی از تشعشعات ماورا بنفش از خود مقاومت نشان می دهد.  از این رو به عنوان یک ماده احیا کننده در صنعت پلاستیک سازی کاربرد دارد.

نقش مهم دیگر دوده در الاستومرها بوده که از آن به عنوان رنگ بخشی و جوهر افشان می توان استفاده کرد. در صنعت تایرسازی نیز حدود ۸۰ درصد ترکیبات تایر را دوده صنعتی تشکیل می دهد. از این رو تولید کنندگان و فعالان اقتصادی می توانند با صادرات دوده و انواع گریدهای این محصول تجارت خود را ارتقا و کسب سود نمایند.

قیمت و خرید انواع گرید دوده

دوده ها از نظر فرایند تولید دارای دو دسته می باشند که هر قیمت هر کدام از آنها نیز متفاوت است.  دوده هایی که با روش تجزیه حرارتی تولید می شوند،  و نیز دوده هایی که از روش سوختن جزئی حاصل می آیند.

همچنین دوده ها از لحاظ کاربرد با هم متفاوت هستند.  به طوری که برخی در صنعت پلاستیک مورد استفاده قرار می گیرند و دوده هایی نیز در صنعت غیر لاستیکی کاربرد دارند. بنابراین گریدهای به کار رفته در هر یک از دوده ها با توجه به شرایط تولید دارای قیمت متفاوت نیز می باشند.

دیگر آنکه کیفیت مواد اولیه دوده در قیمت دوده موثر بوده و به طوری که باعث افزایش قیمت در محصول نهایی می شوند.

شما می توانید جهت استعلام قیمت انواع گریدهای دوده با کارشناسان ما در تیم بازرگانی افشین کرمی تماس بگیرید.  خرید انواع گریدهای دوده در شرکت Irplastics منوط به تطابق قیمت با کیفیت مورد سفارش توسط بازرسین و کارشناسان می باشد.

صادرات گریدهای دوده

از آنجا که دوده صنعتی از اهمیت به سزایی در صنایع مختلف برخوردار است.  همه ساله فروش این محصول بیش از ۳ میلیون تن بوده که به ارزآوری و کسب سود در چرخه اقتصاد کشور کمک نموده است.

از این رو فروش گریدهای نرم و سخت انواع دوده به بازارهای خارجی در سال آخر با پیشرفت علم رو به افزایش می باشد.  بنابراین فرصتی را به تجار و فعالان بازرگانی می دهد تا بتوانند در عرصه اقتصادی سودآوری نموده و تجارت خود را ارتقا ببخشند.

در حال حاضر فروش و صادرات انواع گریدهای دوده به کشورهای ترکیه،  هندوستان،  اندونزی،  ویتنام،  سریلانکا،  بنگلادش. و کنیا و سایر کشورها می باشد.

شرکت Irplastics با چندین سال سابقه درخشان در حوزه صادرات مواد پلیمری و انواع گریدهای دوده خانگی و صنعتی شما تجار و بازرگانان را با ارائه خدماتی نظیر استعلام  قیمت،  انتخاب بهترین بازارهای صادراتی،  مجوزهای صادراتی و غیره یاری نموده و از ابتدا تا انتها همراه شما خواهند بود.

شما می توانید جهت هر گونه سوال در زمینه صادرات انواع گریدهای دوده با ما در سایت Irplastics.com در ارتباط باشید.  پشتیبانان ما به صورت آنلاین و شبانه روزی و  در اسرع وقت پاسخگو خواهند بود.

 

Rate this post