خرید مواد اولیه پلاستیک

قیمت روز مواد اولیه پلاستیک را از ما بخواهید

واردات مواد اولیه شیمیایی

آیا می دانید سالیانه بیش از ۳۰ میلیون دلار مواد اولیه شیمیایی از کشورهای اروپایی جهت تامین نیاز کارخانجات وارد می گردد؟

از فعالیت های ما در زمینه ی تامین مواد اولیه شیمیایی در صنعت پلاستیک می توان اشاره کرد شامل واردات پلی استایرن ، پلی اتیلن، EVA و پلی کربنات می باشد . گروه بازرگانی افشین کرمی از وارد کنندگان عمده مواد شیمیایی به عنوان یک شرکت پیشتاز و واردکننده مقصد انواع مواد شیمیایی در ایران است و به دلیل تحریم های اعمال شده بیشترین فعالیت وارداتی مواد شیمیایی ما از کشورهای چین – هند – کشورهای آسیایی و کره است.

بر اساس کتاب مقررات صادرات و واردات از کد تعرفه گمرکی ۲۸۰۱ تا ۳۸۲۶ جزو کالاهای شیمیایی هستند که ما علاوه بر واردات مواد شیمیایی صنعتی ، ترخیص کالاهای شیمیایی هم انجام می دهیم . چنانچه زمینه کاری شما مواد شیمیایی می باشد و نیاز به واردات مواد شیمیایی دارید ما ثبت سفارش مواد اولیه شیمیایی نیز انجام می دهیم.

با توجه به اینکه تنها تولید کنندگان در صنایع پتروشیمی و صنایع پایین دستی مجاز به واردات محصولات پتروشیمی هستند و بازرگانانی که دارای سابقه واردات در همان ردیف تعرفه کالا در دو سال اخیر می باشند و اینگونه کمبود مواد اولیه واحد های تولیدی، باعث گرانی محصولات شده ما می توانیم به شما کمک کنیم تا تجارت بی خطر و پر سودی داشته باشیم . ما می توانیم هر نوع مواد پلیمری و شیمیایی را به هر میزان به صورت مشارکتی برای شما تامین کنیم . خاطر نشان می گردد در راستای حمایت از تولید داخل کالاهایی که در کشور امکان تولید آن وجود دارد و وارداتش ممنوع می باشد . شما می توانید قبل از اقدام به هر گونه واردات انواع مواد اولیه صنعت پلاستیک از ما استعلام کد تعرفه و گروه کالایی را بگیرید .

لیست محصولات پلیمری وارداتی :

POM:

KOCETAL K300, LG N109, FORMOSACON , M090, TICONA C9021

گریدهای مختلف PA

EUROTEC, AKULON, TISAN, KOPLA

گریدهای مختلفABS:

POLYLAC777B – ۷۷۷D-7776 از شرکت CHEIMEI

گریدهای مختلف PMMA:

محصول CM205-CM203  از شرکت CHEMICEI

گریدهای مختلف EVA:

شرکت HANWHA ، EVA1528, 1316, 1315,1533.,1157,1317,1326,1529,1520,2050

شرکت LOTTE و HONAM    EVA VS430-

خرید مواد اولیه پلاستیک

برای خرید مواد اولیه پلاستیک شناخت مواد با کیفیت از سایر محصولات مشابه و با کیفیت های پایین می تواند به خریداران جهت یک خرید ایمن و رضایتبخش کمک کند. همچنین شرکت های بازرگانی و تجاری دارای گواهینامه معتبر در این زمینه هستند که می توانند به تولید کنندگان کمک نمایند تا مواد اولیه را با قیمت و کیفیت مناسب خریداری نمایند.

شرکت بازرگانی افشین کرمی یکی از تیم های برجسته و متبحر در زمینه خرید و فروش محصولات با کیفیت و درجه یک که می تواند شما را در خرید مواد اولیه پلاستیک یاری دهد. در ادامه شما را با نکاتی در مورد نحوه خرید این محصولات آشنا می کنیم. لطفا با ما همراه باشید.

راهنمای خرید مواد اولیه پلاستیک

شناخت ماهیت و خرید مواد اولیه پلاستیک نظیر  پلی اتیلن و پلی پروپیلن هایمپک و ABS و غیره از گام های اولیه جهت راه اندازی خطوط تولید می باشد.  بنابراین آگاهی و شناخت ویژگی های مواد پلیمری جهت اهمیت بسیار زیادی دارد.  از این رو که می توان بسته به نیاز و کاربری های مختلف این مواد اقدام به تولید و ساخت پلاستیک مناسب و مورد نظر نمود.

به طور کلی مواد پلاستیکی در ساخت بیشتر محصولات در صنایع مختلف کاربرد دارد. از جمله می توان به ساخت لوازم خانگی،  تجاری، بیمارستانی،  ساخت بخش های مختلف بدنه،  کابین و خودرو و هواپیما و غیره اشاره کرد که در همه آنها از مواد پلیمری استفاده شده است.

شناخت مواد اولیه برای تهیه پلاستیک

اهمیت شناخت ویژگی های مواد اولیه پلاستیک از آنجا بیشتر حس می شود که بخواهیم از آنها در جهت ساخت پلاستیک بر اساس میزان و مقدار مشخص از این مواد استفاده کنیم.  ما در ادامه به پنج گروه پر کاربرد از مواد اولیه جهت تهیه پلاستیک در صنایع مختلف به طور مختصر اشاره می کنیم ( در مطالب قبلی در همین سایت به طور کامل در مورد مواد اولیه پلاستیک شرح داده شده است).

پلیمر ABS

این پلیمر یکی از مواد اولیه پرکاربرد در بحث خرید مواد پلیمری می باشد که دارای سه ریز جزء منومری می باشد که به شرح زیر هستند:

بوتادین؛ در مقابل فشارهای وارده ازخودگذشتگی سختی و استحکام و مقاومت نشان می دهد،  و در پلاستیک ها عامل افزایش حداکثری استحکام و سفتی می باشد.

استایرن؛  در پلاستیک ها عامل انعطاف پذیری و فرم پذیری است.

آکریلو نیتریل؛  باعث افزایش مقاومت در برابر حرارت و واکنش های شیمیایی مختلف در پلاستیک ها می شود.

ماده ABS در صنایع مختلف و در ساخت عایق برق،  تجهیزات آب و فاضلاب،  برخی اجزای خودرو،  انواع باکس ها و لوازم پلاستیکی،  اتصالات فلکسیبیل و منعطف،  ظروف پلاستیکی و تجهیزات صنعتی و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

از ویژگی های این ماده می توان به قابلیت بازیافت مجدد،  مقرون به صرفه بودن،  عدم تغییر شکل و اندازه،  سختی و سفتی مورد قبول،  به عنوان عایق برق،  قابلیت انجام جوشکاری روی آن،  رنگ پذیری بالا و غیره می توان اشاره کرد.

از گریدهای اصلی ماده ABS می توان ABS SD0150 را نام برد که تولید کننده آن پتروشیمی تبریز می باشد.  گریدهای دیگر این ماده ABS N70 و ABS 10415 و ABS 10417 و ABS N50 هستند که توسط پتروشیمی گلپایگان تولید می شوند.

پلی استایرن

این ماده در سه نوع پلی استایرن با مقاومت بالا،  پلی استایرن معمولی و نیز مدل انبساطی می باشد.  پلی استایرن از پلیمری معطر به نام مونومرهای استایرن تشکیل شده اند.  پلی استایرن ها کمی از خاصیت شکنندگی برخوردار هستند. بنابراین با اضافه کردن مواد پلیمری نظیر پلی بوتادین تبدیل به ماده قدرتمند جهت تهیه پلاستیک می شوند.

ماده پلی بوتادین که به پلی استایرن معمولی اضافه شود،  ماده گرید GPPS 1540 با نام عمومی کریستال را به وجود می آورد.  همچنین اضافه کردن ماده پلی بوتادین به پلی استایرن مقاوم یا هایمپک گریدی به نام HIPS 7240 با نام عمومی هایمپک ساخته می شود.  پتروشیمی تبریز هر دو گرید GPPS 1540 و هایمپک GPPS 7240 را تولید می کند.

در پروسه خرید مواد اولیه برای تهیه پلاستیک باید با نام تجاری و اختصاری مواد نیز آشنا باشید.  زیرا که این نکات به شما در انتخاب بهترین نوع مواد کمک می کند.

همانطور که گفته شد پلاستیک هایمپک با نام تجاری HIPS که کلمه اختصاری high-impact-polystyrene می باشد که دارای خواصی چون انعطاف پذیری ویژه،  مقاومت و حجم بسیار بوده که همین موضوع سبب محبوبیت این ماده جهت استفاده در صنایع مختلف شده است.

ورق پلاستیکی هایمپک در ساخت شابلون ها و لوازم منعطف،  لوازم ورزشی،  اسباب بازی کودکان،  عایق های حرارتی و صوتی،  بدنه لوازم خانگی،  ظروف مقاوم و غیره کاربرد دارد.  این پلاستیک دارای عناصر پلیمری تلفیقی می باشد که ساختار آن را در برابر ضربه محکم و مقاوم نموده است.

پلی اتیلن ها

پلی اتیلن از پرکاربردترین مواد پلیمری هستند که دارای استحکام و نیروی کششی بسیار قوی در بین مولکول های خود می باشد،  که در صنایع تولیدی و تجهیزات صنعتی استفاده های بی شماری از آن می توان نمود.

پلی اتیلن های سنگین و سبک دو دسته اصلی این مواد پلیمری هستند که با نام اختصاری پلی اتیلن سبک LDPE و پلی اتیلن سنگین HDPE به بازار عرضه می شوند.

پلی اتیلن های سبک ساختار زنجیر مانند طولانی از اتم های کربن دارند.  از گریدهای اصلی آن می توان به LLDPE 209 و LLDPE 2102 و LLD0075 و نیز LLD209 اشاره کرد. 

پلی اتیلن های سنگین زنجیره پلیمری بدون شاخه هستند که گریدهای (HDPE EX3-HDPE EX5- HDPE 0035- HDPEBL3-HDPE52518- HDPE62N07-HDPE CRP100-HDPE7000F را شامل می شوند. پلی اتیلن ها با گریدها و نمونه های زیادی مانند پلی استر،  پلی اتیلن سنگین،  PE100 و غیره در بازار موجود هستند،  که می توانید آنها را تهیه کنید.

به عنوان مثال گرید های  HDPE EX3-HDPE CRP100-HDPE EX5) جهت انواع لوله های انتقال آب و فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین  گریدهای 209-020-0075-7000F-2101-5110-1922) برای رنگرزی،  تولید نایلکس و نایلون به کار برده می شوند. ظروف پلی اتیلنی در گریدهای BL3-0035-EX5-52518-62N07 هستند.  نیز برای تولید بطری ها و قوطی های پلاستیکی،  ظروف تزریقی گریدهای 52518-62N07- 5030) و همچنین تانکرهای ذخیره و انتقال آب گرید 3840 می باشد.  کاورهای پلاستیکی و محصولاتی نظیر آن نیز ساخته شده از گریدهای پلی اتیلن هستند.

پلی اتیلن ها در اشکال و فرم های مختلفی مانند ترموپلاستیک،  الیاف،  لوله،  فیلم و غیره موجود می باشند که دمای ذوبی در حدود ۱۲۰-۱۳۰ درجه سانتی گراد دارند.

پتروشیمی های مارون،  جم و باختر از اصلی ترین تولید کنندگان پلی اتیلن هستند.  پلی اتیلن ها به دلیل در دسترس بودن برای تولید کنندگان پلاستیک مقرون به صرفه تر می باشد.  زیرا که استفاده از مواد اولیه کمیاب نه تنها برای شرکت های تزریق پلاستیک مقرون به صرفه نیست،  بلکه برای شخص سفارش دهنده و خریدار این مواد نیز توجیه اقتصادی ندارد.

پلی پروپیلن ها

این مواد بسیار قدرتمند بوده و به دلیل پرکاربرد بودن در صنایع مختلف به کار برده می شود. از مزایا و ویژگی های این پلیمرها انعطاف پذیری مورد قبول است که برای ساخت انواع لوازم خانگی،  تجهیزات صنعتی و تولیدی و دستگاه های فضای درمانی و سلامت مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین قیمت بسیار مناسب با طیف کاربرد متنوع و گسترده،  جایگزینی مناسب برای سایر مواد پلیمری در ابعاد و ویژگی های متنوع و وزن سبک و مناسب از دیگر ویژگی های این پلیمر می باشد. انواع گرید این ماده  PPZ30S- PPC30S- PP510L- PP550J-PP52R-PP440L-PP440G-PPMR230- PPZR230-PPRP340-PPRP345- PPR200 هستند.

پلی پروپیلن ها موادی گرمانرم می باشند و به دو دسته همو پلیمر ( با درجه روانروی بالا ) و کوپلیمر با درجه روانروی پایین تقسیم می شوند. کاربردهای مختلف پلی پروپیلن ها در ساخت فیلم و ورق،  انواع قالب گیری تزریقی و دمشی،  نساجی و رنگرزی،  تجهیزات پزشکی،  درمان. و آزمایشگاهی،  ساخت انواع لوله و اتصالات،  تجهیزات صنعتی،  اجزا ساختمانی و غیره می باشد. در نساجی پروپیلن ها MFI بالا و شیمیایی MFI پایین محسوب می شوند.

تقسیم بندی پلاستیک ها بر اساس بنیان و ترکیبات اصلی آن

به طور کلی پلاستیک ها به سه دسته طبیعی،  نیمه مصنوعی و پلاستیک های مصنوعی یا صنعتی تقسیم بندی می شوند.

از پلاستیک های طبیعی می توان به موادی نظیر رزین ها،  بیوتین و مثلاک و نظیر آن اشاره نمود.  اما در پلاستیک های نیمه مصنوعی ماده ای به نام گازئین به کار رفته که ریشه اصلی آن از شیر می باشد.  از پلاستیک های نیمه مصنوعی می توان به دسته برس،  دکمه،  چسب چوب و غیره اشاره کرد.

ریشه و ماده اصلی در پلاستیک های صنعتی که کاربرد فراوان تری دارند،  زغال سنگ است که موادی مانند فرم آلدئید،  اوره فرم آلدئید و فلوئور کربن را شامل می شود. این پلاستیک ها در ساخت قطعات فراوانی مانند چرخ دنده ها،  قطعات تلفن و غیره مورد استفاده قرار می گیرند.

کاربرد پلاستیک ها

کاربردهای پلاستیک ها متنوع بوده و دارای طیف گسترده ای می باشد. از جمله مهم ترین و اصلی ترین موارد استفاده پلاستیک ها شامل موارد زیر هستند:

  • در بلند گوها و آشکار سازی
  • در ساختمان سازی مثل لوله آب فاضلاب، لایه های ضد رطوبتی،  کفپوش ها،  عایق و تزئین دیوار و….
  • در موارد بسته بندی مانند بطری ها و ظروف حمام
  • صنایع خودروسازی در قطعاتی نظیر باتری، سیم های نرم دو شاخه،  کلاهک های تقسیم،  لوازم چراغ. روکش صندلی و غیره
  • مبلمان و لوازم خانگی و اداری
  • تجهیزات صنعتی مانند لوله های صنعتی، پمپ ها،  شیرها،  شیشه اتاق های کنترل و غیره
  • وسایل حمل و نقل ترابری آبی و هوایی مانند قایق و هواپیما
  • صنایع عکاسی
  • تجهیزات پزشکی نظیر سرنگ و غیره
  • فیلم و کاغذ چاپ
  • صنایع تولید کفش و موارد دیگر

پلاستیک به دلیل خواص و ویژگی هایی نظیر سبک بودن،  عایق حرارت و الکتریسیته بودن،  شفافیت،  رنگ پذیری،  مقاومت در برابر شرایط جوی و حلال های شیمیایی،  بهداشتی بودن،  قیمت ارزان،  سازگاری با شرایط مختلف،  و کاربرد متنوع و نیز سهولت شناخت محبوبیت زیادی دارند.

به طور کلی پلاستیک ها به دو نوع گرما سخت ها و گرما نرم ها می باشند که در زیر به این مفاهیم اشاره شده است.

گرما سخت

منظور از گرما سخت به نوع پیوند بین مولکولی اطلاق می شود. به این صورت که در پلاستیک های گرما سخت پیوند بین مولکولی سفت و سخت بوده و دارای ماده اولیه سه عاملی مانند فنل یا دو عاملی نظیر فرمالدئید هستند.

گرما نرم

پلاستیک های گرما نرم قابلیت ذوب پذیری دارند بدون اینکه تغییری در آنها ایجاد گردد. به لحاظ تجاری گرما نرم ها دو دسته تقسیم می شوند. برخی سفت و انعطاف پذیر بوده و مقادیر کشیدگی طولی نسبتا زیادی در نقطه پارگی ( مانند الاسترمرها ) را دارا می باشند. برخی دیگر از گرما نرم ها نیز کشیدگی طولی از خود نشان می دهند. به طوری که با کشیدگی و رها شدن به حالت اولیه خود بر نمی گردند. 

از جنبه تجارتي گرما نرم ها به دو دسته تقسيم مي شوند . سفت و انعطاف پذير كه گرما نرم هاي انعطاف پذير مقادير كشيدگي طولي نسبتاً زيادي در نقطه پارگي دارند ( تا حدود 500 در صد ) مثل پلي اتيلن و پلي وينيل كلرايد . با اين وجود بعضي از گرما نرم ها مي تواند تا حد بعضي از الاسترمر ها كشيدگي طولي نشان دهند . ولي كاملاً با آنها تفاوت دارند كه مهمترين وجه آن گرما نرم كشيده مي شود و رها مي شود به حالت اوليه خود بر نمي گردند.

خواص ویژه پلاستیک ها جهت انتخاب قطعات پلاستیکی برای سفارش و خرید

مهم ترین خواصی که سفارش دهندگان قطعات پلاستیکی به دنبالش در این محصولات هستند، و می تواند نیازهای آنها را در بخش های مختلف تامین کند عبارتند از :

  • ویسکوزیته مذاب؛ به طوری که این ویژگی نحوه فرآیند پلیمر را تعیین می کند.
  • دمای قالب گیری؛ در زمینه پلاستیک های مهندسی نیاز به دمای بالایی برای قالب گیری است.
  • سختی و انعطاف پذیری
  • استحکام؛ پلاستیک های مهندسی نیاز به استحکام بالایی دارند.
  • سختی که این ویژگی در گرما نرم ها بیشتر می باشد.
  • مقاومت خراشیدگی
  • براق بودن
  • شفافیت؛ این ویژگی با توجه با درصد انعکاس نور مشخص می شود.
  • مقاوم در برابر زر شدن
  • استحکام ضربه ای
  • ویژگی های دیگری نیز که می توان برای انتخاب و خرید پلاستیک مرغوب در نظر گرفت شامل موارد زیر هستند:
  • مفتول پذیری
  • مقاومت در برابر اسیدها و بازها….
  • مقاومت در برابر روغن و چربی
  • مقاومت در برابر آلودگی
  • مقاومت خزشی
  • مقاومت در برابر حرارت و شعله
  • مقاومت جوی و آب و هوایی
  • مقاومت در برابر اشعه ها و ماورا بنفش
  • مقاومت شکست تنشی
  • ثابت دی الکتریک
  • استحکام و دوام دی الکتریک
  • مقاومت ویژه الکتریکی
  • جذب کننده آب
  • نفوذ پذیری
  • انقباض قالبی
  • قابلیت جوشکاری و پیوند دادن
  • قیمت مناسب

پلاستیک های آبکاری

پلاستیک های آبکاری مزایا و محاسنی نسبت به سایر محصولات دارند.  از جمله این محاسن هزینه پایین،  چسبندگی بالا،  کیفیت ظاهری،  پایداری و دوام ابعادی و تولید آسان می باشد. 

پلاستیک هایی که قابلیت آبکاری را دارند شامل موارد زیر هستند:

  • آلیاژ ABS
  • پلی سولفون
  • نایلون
  • پلی استر
  • پلی اتراترکتون
  • پلی پروپیلن
  • پلی آریل اتر
  • پلی فنیل اکسید
  • PTFE
  • پلی اتریمید

بهترین پلاستیک ها برای آبکاری کردن ABS می باشد.  بنابراین در بهترین حالت برای اینکه یک پلاستیک را بتوان آبکاری نمود،  باید ترکیبات آن مخلوطی از رزین ها و پر کننده هایی باشد که این ترکیب شامل پلیمرها و کوپلیمرها می گردد.

خرید مواد اولیه پلاستیک با بازرگانی افشین کرمی

کارشناسان ما در تیم بازرگانی افشین کرمی با چندین سال تجربه و سابقه حضور در بازارهای خرید مواد اولیه پلاستیک آماده ارائه انواع مشاوره و خدمات در صنعت مواد اولیه پلاستیک بوده و همواره در مسیر افزایش کیفیت محصولات و کسب رضایت مشتریان تلاش نموده اند.  همچنین می توانند در زمینه خرید مواد اولیه پلاستیک به شما بهترین خدمات و مشاوره را ارائه دهند.

شما می توانید جهت دریافت مشاوره رایگان در رابطه با خرید مواد اولیه پلاستیک با بهترین کیفیت و قیمت جهت راه اندازی خطوط تولید با کارشناسان ما در تیم بازرگانی افشین کرمی تماس حاصل نمایید.

 

Rate this page