پلی کربنات برای گلخانه

در طی سال های گذشته که بازار توجه به بحث انرژی و صرفه جویی در آن رونق گرفته ، استفاده از پلی کربنات برای گلخانه نیز به جای شیشه ها و استفاده از ان به عنوان پوشش پلی کربنات یکی از ابزارهای صرفه جویی در انرژی مطرح شده اند.

ورق های پلی کربنات گلخانه ای جایگزین های بسیار مناسبی به جای دیوارهای شیشه ای است که امروزه مورد استفاده قرار میگیرد.

با افزایش اطلاعات راجع به ورق ها و پوشش های پلی کربنات و دادن این اطلاعات به گل خانه داران می توان انها را متقاعد نمود تا از ورق های پلی کربنات به جای شیشه برای گلخانه استفاده کنند.

در این مقاله ما از زوایای مختلف مزایا و وجوه مختلف استفاده از پلی کربنات در فضای گلخانه ها را مورد بررسی قرار می دهیم. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

صرفه جویی در مصرف انرژی

با استفاده از این ورق ها میزان اتلاف انرژی چه در فصل سرما چه در فصل گرما بسیار کاهش می یابد و میزان هزینه ای که در جهت وسایل گرم کننده و خنک کننده در گلخانه ها هزینه می شود کاهش می یابد و در واقع پوشش های پلی کربنات در اینجا نقش به سزایی را ایفا می کنند.

پلی کربنات ، عایق حرارت خورشیدی

ورق های پلی کربنات گلخانه ای به علت چند جداره بودنشان عایق حرارتی بسیار مناسبی برای نگه داشتن حرارت خورشید در گل خانه به مدت بالاتری هستند.

همانطور که می دانید از مزایای گلخانه ها آن است که حرارت خورشید را در خود نگه می دارند در صورت استفاده از پوشش پلی کربناتی میزان حرارت خورشیدی به مدت بالاتری در گلخانه باقی می ماند.

به عبارتی با سفارش پلی کربنات و پس از آن اجرای آن در گل خانه تا پنجاه درصد پرت حرارت خورشیدی را کاهش می دهد که این مقدار بسیار قابل توجه است. این امر به رشد گیاهان نیز کمک شایانی می کند.

اشعه یو وی

ورق پلی کربنات برای گلخانه به صورت یک لایه محافظتی عمل می کنند که این پوشش گلخانه و گیاهان موجود در داخل گلخانه را از ضررهای اشعه یو وی محافظت و نگه داری می کند که این امر موجب می شود تا روند رشد گیاهان بهتر صورت بگیرد.

استحکام پوشش پلی کربنات

به لحاظ استحکامی ورق های پلی کربنات گلخانه ای از استحکام خوبی برخوردارند و در صورت استفاده ازپوشش پلی کربناتی در زمان تغییرات جوی و بارش تگرگ نیز ، گلخانه داران نگرانی از بابت شکستن شیشه ها و هزینه های اضافی ناشی از شکستن شیشه و امثالهم را ندارند چراکه همانطور که گفتیم  مقاومت خوبی دارند.

قیمت پلی کربنات ها با توجه به میزان استحکام و خدماتی که می دهند و طول عمر انها بسیار مقرون به صرفه است و اگر گلخانه داران از این پوشش پلی کربنات استفاده کنند از مزایای آن بهره مند خواهند شد.

آب بندی

اگر بخواهیم آب بندی ورق های پلی کربنات برای گلخانه را با شیشه ها یا حتی نایلون ها مقایسه کنیم ، اب بندی ورق های پلی کربنات بسیار بهتر انجام می شد که این امر در نهایت باعث کاهش میزان اتلاف انرژی در گلخانه ها می شود.

وزن پوشش پلی کربنات

به لحاظ وزنی ، وزن ورق های پلی کربنات برای گلخانه یک دوازدهم شیشه است و از این رو نصب ان را هم بسیار راحت تر و کم دردسرتر می کند.

و در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که زمانی که دمای بیرونی گلخانه به صفر درجه میرسد ولی دمای داخل گلخانه 25 درجه سانتی گراد می باشد ، با استفاده از پوشش پلی کربنات برای گلخانه هیچ گونه شبنمی روی این ورق های پلی کربنات تشکیل نمی شود.

پلی کربنات ایرانی هم توسط پتروشیمی خوزستان تولید و عرضه می شوند.

برای اطلاع از قیمت ورق پلی کربنات برای گلخانه و دیگر انواع پلی کربنات با گروه بازرگانی افشین کرمی تماس حاصل فرمایید.

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *