همزمانی کاهش تقاضای پلی اتیلن و عدم ثبات جهانی اقتصاد

با وجود آن که میزان تقاضای پلی اتیلن این ترموپلاستیک پرمصرف و پرطرفدار از ماه ژانویه رو به افزایش گذاشته اما این میزان از افزایش برای فعالان بازار هم چنان رضایت بخش نیست. در حالی که تقاضا کنندگان همیشگی پلی اتیلن در بازار از بخش های مختلف مصرف کننده پلی اتیلن به فعالیت همیشگی و روتین خود ادامه میدهند اما میزان تقاضا همچنان پایین می باشد ، بخش های مختلفی از بخش های صنعتی گرفته تا بخش های مواد غذایی سطح تقاضای پایینی را در بازار نشان داده اند.

در بخش کشاورزی نیز به دلیل شرایط نامساعد جوی تقاضا کنندگان نسبت به همیشه کاهش میزان درخواست داشتند. این کاهش میزان تقاضا در بازار موجب شد تا تولید کنندگان به ویژه برای پلی اتیلن سبک و سنگین میزان عرضه خود را کاهش دهند. بازار در این شرایط که با کاهش عرضه ی تولید کننده و افزایش بسیار اندک در تقاضا مواجه است در وضعیت عدم تعادل عرضه و تقاضا قرار دارد.

 

 

در این شرایط موجود و همزمانی آن با بی ثباتی و عدم تعادل ها در اقتصاد جهانی در بخش صادرات نیز با پیش بینی کاهش قیمت ها بازار صادرات نیز مشمول وضع موجود شده است. تقاضا در بخش های مختلف خصوصا بخش ساخت و ساز بسیار پایین بوده است و پلی اتیلن های با منشا ایالات متحده نیز از سمت تقاضا کنندگان همیشگی از سمت تولیدکنندگان لوازم خانگی با کاهش سطح درخواست رو به رو شده اند. در طی این هفته قیمت پلی اتیلن های صادراتی بدون افزایش و کاهش ناگهانی بوده است و تغییر چشمگیری دیده نشده است.

با توجه به وضع حاکم بر بازار کاهش تقاضا و بی ثباتی ها در اقتصاد جهانی تامین کنندگان و تولید کنندگان تصمیم دارند تا سطح قیمت های پیشنهادی خود را برای محصولات خود کاهش دهند تا بازار دوباره به جریان بیفتد و امکان خرید تسهیل گردد.

کسانی که در بازار فعالیت دارند امیدوارند که میزان مصرف پلی اتیلن قبل از شروع تابستان و شروع فصل طوفان افزایش یابد به طوری که میزان عرضه در ماه مه بالاتر خواهد رفت چرا که تولیدکنندگان نیز با نرخ هایی که شامل افزایش شده اند دست به فعالیت زده اند. با توجه به عدم رضایت تولیدکنندگان از میزان حجم فروش در ماه آوریل قیمت قراردها امکان دارد ثابت بماند اما باز هم در تلاش هستند تا قیمت های بالاتری را پیشنهاد دهند.

پیش بینی می شود تقاضای پلی اتیلن برای صادرات پس از اعلام قیمت های جدید در ماه مه بهبود یابد.

 

Rate this post