مواد اولیه تولید سطل های پلاستیکی

یکی از کاربردهای مواد اولیه پلاستیک برای تولید انواع سطل های پلاستیکی است که به منظور نگهداری مواد و جا به جایی آنها استفاده می شود.  موادی که برای تولید انواع سطل پلاستیکی مورد استفاده قرار می گیرد باید از جنس و استحکام خوبی برخوردار باشد.

ما در این مقاله از سایت Irplastics.com قصد داریم تا به معرفی و بررسی اصلی و مهم ترین مواد اولیه تولید سطل های پلاستیکی بپردازیم و هر چه بیشتر شما را با این محصولات آشنا کنیم.  چنانچه در این زمینه ابهام و یا سوالی دارید،  مطالعه این مطلب می تواند به شما در حل مشکل تان کمک نماید.  پس ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

سطل پلاستیکی

یکی از محصولاتی که امروزه بسیار پر کاربرد بوده پلاستیک و مواد پلاستیکی است که برای ساخت انواع وسایل و تجهیزات می توان از آن استفاده نمود. همچنین یکی از محصولات تولید شده از پلاستیک که بسیار نیز پر مصرف می باشد،  سطل های پلاستیکی بوده که در اندازه و حجم های مختلف تولید می شوند.

تولید این محصولات با صرفه و با کیفیت است و نیز به دلیل وزن سبک می توان آنها را به راحتی حمل کرد،  که این ویژگی مزیت آنها نسبت به سایر محصولات پلاستیکی قابل حمل می باشد. بنابراین افراد و مصرف کنندگان زیادی تمایل به استفاده گسترده و متنوع از این محصول دارند.

سطل های پلاستیکی در انواع مختلف هستند.  به طوری که با توجه به نیاز و کاربرد افراد در حجم،  وزن و طرح های مختلف تولید می شوند. در بین انواع تقسیم بندی سطل های پلاستیکی از نظر شکل ظاهری چهار دسته دایره،  مربع و مستطیلی و بیضی هستند که نوع چهارگوش و گرد بیشترین مصرف را در بین مصرف کنندگان دارند.

همچنین سطل های پلاستیکی را می توان با توجه به مواد اولیه به کار رفته در آنها نیز تقسیم بندی نمود.  به لحاظ حجم و اندازه نیز سطل های پلاستیکی در انواع کوچک و بزرگ تقسیم بندی می شوند.  به طوری که جهت مصارف خانگی از سطل های کوچک و  سطل های پلاستیکی با حجم زیاد برای مصارف صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند.

کاربردهای سطل پلاستیکی

کاربردهای سطل های پلاستیکی بسیار زیاد بوده و در مشاغل مختلف جهت مصارف گوناگون از آنها استفاده می شود. از مصارف مهم سطل پلاستیکی در منازل جهت جابه جایی و نگهداری رنگ، حبوبات،  گریس و ماست و غیره است.  همچنین در مغازه و سوپر مارکت ها از سطل های پلاستیکی علاوه بر نگهداری ماست،  جهت نگه داشتن پنیر استفاده می شود. کاربردهای دیگر آن در گلخانه ها،  مکانیکی ها و غیره می باشد.

 

مواد اولیه سطل پلاستیکی

 

 مزایای استفاده از سطل های پلاستیکی

بسته به نوع طراحی و تولید سطل های پلاستیکی،  مزایای زیادی برای استفاده از آنها وجود دارد. اینکه می توان با استفاده از مواد اولیه با کیفیت محصولی با قیمت مقرون به صرفه و ارزان داشته باشید.  دیگر آنکه سطل های پلاستیکی به دلیل حجم و کاربردهای متنوع و زیاد در هر شرایطی مورد استفاده قرار می گیرند.

مقاومت بالای این محصولات در برابر عوامل شیمیایی ( مواد اسیدی و قلیایی ) و نیز تغییرات آب و هوایی و محیطی به مزایای آن افزوده است.  همچنین عایق حرارت بوده و در برابر الکتریسیته و جریان برق از خود رسانایی ندارند.  دیگر آنکه قابل بازیافت هستند و این محصولات از مواد قابل بازیافت تولید می شوند.

مواد اولیه برای تولید سطل های پلاستیکی

اغلب ( بیش از ۹۰ درصد ) مواد اولیه به کار رفته در سطل های پلاستیکی از نوع پلی اتیلن هستند.  به طوری که از پلاستیک مرغوب و بازیافتی مواد پلاستیکی پلی اتیلنی جهت تولید سطل ها استفاده می شود. بنابراین این محصول در کیفیت های مختلف با توجه به مواد اولیه آن تولید می شود.

یکی از دلایل اصلی کاربرد و استفاده از بازیافتی پلاستیک ها به لحاظ توجیه اقتصادی و مقرون به صرفه بودن خانوارها بوده و بنابراین محصولات پلاستیکی از نوع بازیافتی بیشترین مصرف را دارند.

اما اینکه چه گریدهایی در تولید سطل های پلاستیکی مورد استفاده قرار می گیرد،  مطلبی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

مواد پلی اتیلنی برای تولید انواع سطل پلاستیکی

همانطور که گفته شد سطل های پلاستیکی از نوع پلی اتیلن می باشند.  پلی اتیلن به کار رفته در سطل های پلاستیکی به دلیل مقاومت بالا و استحکام خوبی که دارند از نوع HDPE هستند. پلی اتیلن سنگین HDPE از پر کاربردترین و مهم ترین پلیمرها در صنعت پلاستیک می باشد.

وزن این ماده در حدود ۰.۹۵ و دمای ذوب آن تقریبا ۱۲۰ درجه سانتی گراد است و تا این دما مقاومت خود را حفظ می کند. این پلی اتیلن به لحاظ ساختاری ساده و فاقد شاخه می باشد.  شکل ظاهری آن مات و شفاف است.  به دلیل مقاومت بالا و دوام و استحکام زیادی که دارد در ساخت انواع محصولات پلاستیکی نظیر بطری ها،  سطل های زباله،  انواع لوله و اتصالات،  صنعت بسته بندی غذایی و غیره کاربرد دارد.

همچنین مزایای استفاده از پلی اتیلن HDPE انعطاف پذیری آن است.  به طوری که در برابر مواد شیمایی،  تنش های محیطی،  اشعه ماورا بنفش مقاوم بوده و تغییر ماهیت نخواهد داد.  نیز در برابر میکرو ارگانیسم پایدار می باشد.

از آنجایی که موضوع بازیافت از مسائل جدی عصر حاضر است،  استفاده از این پلیمر به دلیل قابلیت بازیافت بودن یک انتخاب مناسب و خوب برای تولید محصولات پلاستیکی و پلاستیک بازیافتی می باشد.  همچنین باعث کاهش سطح مصرف انرژی می شود.

از اصلی ترین گریدهای پلی اتیلن HDPE برای تولید سطل های پلاستیکی پلیمرهای 52518 بوده که نقش مهمی در تولید این نوع از محصولات دارد.

ویژگی های گرید 52518

پلی اتیلن 52518 یکی از گرید های HDPE می باشد که برای انواع ظروف پلاستیکی از جمله سطل های ماست،  نگهداری پنیر و سایر موارد به کار برده می شود.  این ماده چگالی در حدود ۰.۹۵۲ درجه دارد و یک کوپلیمر گرید تزریقی است.

از این پلی اتیلن همچنین جهت تزریق قطعاتی که نیازمند تعادل بین ویژگی های مکانیکی و جریان پذیری بوده استفاده می شود.  این گرید از طریق پلیمریزاسیون تولید شده و می توان با استفاده از درجه ذوب،  چگالی و سایر خواص محصولات تولید شده را کنترل نمود.

از ویژگی های بارز و اصلی گرید 52518 مقاومت شیمیایی و مکانیکی خوب و استاندارد می باشد.  همچنین از درجه سفتی و سختی بالایی برخوردار است و نیز فرآیند پذیری عالی دارد.  وزن مولکولی این گرید در حدود ۶۰۰۰ تا بوده و از این لحاظ برای فرآیندهای قالب گیری و تزریق پلاستیکی بیشترین حجم مصرف را به خود اختصاص داده است.

گرید 52518 سختی بالایی نیز دارد و در تولید قطعات تزریقی و نیز محصولاتی که نیاز به سرعت تزریق و یا دیواره نازک مانند ظروف آشپزخانه،  سطل های ماست و اسباب بازی مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین برای لوازم پلاستیکی صنایع غذایی و تولید ظروف شیر و مایعات و غیره نیز کاربرد دارند.

به طور کلی گریدهای پلی اتیلن  HDPE وقتی با سایر پلیمرها ترکیب می شوند برای تولید لوله ها و اتصالات لوله کشی که معمولا MDPE هستند، نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

گرید 525050

یکی دیگر از اصلی ترین مواد اولیه تولید سطل های پلاستیکی گرید 52505 می باشد که دانسیته و چگالی در حدود ۰.۹۵۰ تا ۰.۹۷۰ گرم بر سانتی متر مکعب دارد.  این گرید دارای ساختاری پلی اتیلنی با شاخه های جانبی کم بوده که می تواند به دلیل این ویژگی تشکیل بلور را بدهد.

وزن مولکولی این گرید نیز بالاست ( تقریبا در حدود۶۰۰۰) که برای تولید فیلم ها و ظروف بادی مورد استفاده قرار می گیرد.  همچنین جهت ساخت لوله های پلی اتیلن نیز کاربرد دارد.

از ویژگی های دیگر این پلی اتیلن می توان به مقاومت مکانیکی و شیمیایی بالا و سفتی و سختی زیاد آن اشاره کرد.  از این گرید در زمینه تولید انواع قطعات تزریقی مانند جعبه نیز استفاده می شود،  زیرا که در برابر اشعه ماورا بنفش نور خورشید مقاوم است.

از مواد دیگر در دسته پلی اتیلن سنگین گرید I4UV می باشد که برای تولید سطل زباله مورد استفاده قرار می گیرد.  این مواد از اصلی ترین و مهم ترین گریدهای تولید سطل های پلاستیکی هستند که در انواع شکل ها تولید می شوند.

مواد پلی پروپیلن برای تولید سطل های پلاستیکی

پلی پروپیلن ها دسته از مواد پلیمری هستند که دارای چگالی پایین تر ( چگالی بین ۰.۹ تا ۰.۹۱ گرم بر سانتیمتر مکعب ) از پلی اتیلن ها می باشند. همچنین از شفافیت و مقاومت تخریبی در برابر استرس های محیطی برخوردار هستند.

دمای ذوب آنها در حدود ۱۶۰ تا ۱۷۰ درجه سانتی گراد و در برابر اسید و بازها و حلال ها مقاوم می باشند.  از ویژگی های دیگر آنها همچنین مقاومت کششی بالا،  استحکام مکانیکی مناسب،  استحکام مکانیکی خوب،  خواص مناسب جهت قالب گیری،  فاقد سم و بدون بو و تمایل به اکسیده شدن در هوای آزاد و دارای حساسیت می باشند.  این مواد در آب غیر قابل حل هستند.

این دسته از مواد پلیمری به لحاظ ساختاری شامل دو نوع هموپلیمر ( اتاکتیک،  ایزوتاکتیک و سیندیوتاکتیک ) و کوپلیمر می باشند.  همچنین طبق کاربردی که دارند و موارد مصرفشان به ۶ دسته اصلی محصولات بادی، الیاف،  تزریقی،  شیت و فیلم، روکش محافظ و پایپ تقسیم بندی می شوند.

 

قیمت سطل پلاستیکی

 

پلی پروپیلن نیز مانند سایر مواد پلیمری دارای گریدهای مختلفی است که برخی تولید کنندگان برای ساخت انواع سطل به دلیل خواص شفافیت و استحکام بالا از آنها در ترکیب با مواد دیگر استفاده می کنند.  از جمله گریدهای مهم و اصلی پلی پروپیلن گرید 440L می باشد که استفاده از آن در کیفیت و قیمت محصول موثر است،  که در ادامه به توضیح کوتاهی از ویژگی های این ماده می پردازیم.

ویژگی های 440L

این پلی پروپیلن یک هموپلیمر هیدروکربنی خطی می باشد که از چند بعدی ترین پلیمرها در زمینه الیاف و هم پلاستیک محسوب می شود.  این ماده همچنین یک پلی الفین یا پلیمر اشباع و محصول ترموپلاستیکی به لحاظ حجم فروش است.

سطح بلورینگی این پلی پروپیلن بین LDPE و HDPE بوده که در اغلب پلی پروپیلن های ایزوتاکتیک این مورد برای آنها صدق می کند.  این ماده در برابر ضربه مقاومت متوسطی دارد و از مدول کششی مناسبی نیز برخوردار می باشد. با این حال مقاومت ضربه ای کمتری نسبت به HDPE دارد.

قالب گیری این ماده خوب بوده و چگالی آن نسبت به پلی اتیلن پایین تر،  اما دارای دمای ذوب قابل توجهی بین ۱۶۰ تا ۱۸۰ درجه سانتی گراد است.  بنابراین جهت تولید محصولات پلاستیکی قابل انعطاف مناسب می باشد.  کاربردهای گرید 440L در ساخت انواع چمدان ها،  صندوق ها،  اسباب بازی های بزرگ و سطل های رنگ و ظروف و غیره هستند.

مواد پلی پروپیلنی دیگر که برای ساخت ظروف محصولات لبنی از جمله سطل مورد استفاده قرار می گیرند،  شامل گریدهای 550J و RG1102XL می باشند.

قیمت و خرید مواد اولیه تولید سطل های پلاستیکی

بسته به نوع کیفیت و کاربردی که این مواد برای تولید انواع سطل های پلاستیکی دارند،  قیمت آنها نیز متغیر است.  همچنین نوع تولید کننده و روش های تولید نیز در قیمت این مواد تاثیر گذارند.

از آنجایی که قیمت مواد اولیه با تحریم های موجود در کشور و نیز تغییرات نرخ ارز با نوسانات زیادی همراه می باشد.  از این رو تشخیص قیمت واقعی با چالش رو به رو است.

در این راستا شرکت Irplastics جهت اطمینان و رضایت تولید کنندگان و تجار گرامی به عنوان یکی از تامین کنندگان اصلی مواد اولیه سطل های پلاستیکی بهترین خدمات خود را در زمینه استعلام قیمت و کیفیت موااد و ثبت سفارش و غیره برای شما عزیزان ارائه می دهد.

با توجه به اینکه سطل های پلاستیکی در طرح ها و متریال و مواد مختلف ساخته می شود،  این شرکت با دارا بودن تجربه کافی مشاوره ها و کارشناسی لازم را جهت تعداد و اندازه و مقدار مورد نیاز ارائه و با متعهد بودن به تامین مواد با کیفیت و مرغوبیت درجه یک به لحاظ استانداردهای کیفی و بهداشتی در اختیار شما قرار می دهند.

بنابراین چنانچه قصد تولید سطل های پلاستیکی و یا خرید مواد اولیه آن را دارید می توانید از خدمات مجموعه ما استفاده نمایید.  جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان در این زمینه می توانید با کارشناسان ما در تیم بازرگانی افشین کرمی تماس بگیرید.

Rate this post