ضعیف شدن بازار PVC اروپا پس از تلاش های فراوان

با بررسی بازار اروپا مشاهده خواهیم کرد که تامین کنندگان پی وی سی به دو دسته تقسیم شده اند ، دسته ای پیشنهاد اولیه خود را در ماه آوریل با 20 یورو کاهش برای هر تن اعلام کرده اند و دسته ی دیگر از پیشنهاد اولیه خود کوتاه نیامده و هیچ تغییر یا کاهش قیمتی برای محصولات خود را اعمال نکرده اند.

در ماه های فوریه و مارس فروشندگان نهایت تلاش خود را کردند تا بازار را برای خود حفظ کنند اما در ماه آوریل به دلیل کاهش تقاضا و عرضه زیاد محصول این ثبات حاکم بر بازار از بین رفت و تلاش برای حفظ قیمت ها نیز به پایان رسید.

در شرایط موجود تامین کنندگان پی وی سی بر موضع عرضه پایدار خود ایستادگی کردند، با تداوم کاهش تقاضا و به طور کلی ضعف در تقاضا تولیدکنندگان نیز قادر به انعکاس هزینه اتیلن در قیمت های خود در ماه های فوریه و مارس نشدند. در ماه آوریل با توجه به جو حاکم بر بازار معامله گران در بازار پی وی سی ، این پلیمر پر مصرف را با 20 یورو کاهش در هر تن روانه بازار کردند که این خود نشان دهنده ی کاهش میزان قرارادهای اتیلن بود.

شنیده ها حاکی از آن است که در بازار تخفیف های 30 یورویی در هر تن از سوی عرضه کنندگان مطرح است در حالی که خریداران خواستگار تخفیف های 40 یورویی برای هر تن اتیلن هستند.

با وجود کاهش قیمت های اعمال شده در بازار هنوز میزان خرید تغییر چندانی نداشته است و می توان گفت حتی بدون تغییر بوده است. فشار تورمی موجود نیز کاهش فعالیت ها را در بخش های ساخت و ساز و خودرو تشدید کرده است. تقاضای جهانی نیز تحت تاثیر نا اطمینانی های اقتصادی- سیاسی کاهش یافته است و نرخ بهره نیز کاهش پیدا کرده است.

تامین کنندگان وارداتی همچنان به عرضه کالا به بازار ادامه می دهند، با وجود کاهش تقاضا در سایز بازارها ، میزان سهمیه وارداتی تخصیص داده شده به اروپا بیش از حد نرمال خود بود و از طرفی کالاهای پی وی سی از قبل خریداری شده نیز میزان عرضه را بیشتر نموده است.

Rate this post