رکورد تولید پلی اتیلن پتروشیمی تبریز

رکورد تولید پلی اتیلن پتروشیمی تبریز از 100 هزار تن گذر کرد. این واحد تولید پلی اتیلن از مرز ظرفیت طراحی خود در طی 7 ماهه نخست سال 1400 بیشتر تولید داشته است.

برای ماه های باقی مانده سال 1400 ظرفیت و میزان پیش بینی شده به میزان 150 هزار تن پیش بینی شده است. دست یابی به میزان 100 هزار تن ، به دنیال اجرای پروژه ی رفع تنگناهای تولیدی در شرکت رخ داده است.

در کنار واحد پلی اتیلن ، واحد تولید بوتن نیز با بیشترین میزان ظرفیت خوئ در سرویس قرار گرفته است تا بتواند در کشور روسیه و دیگر کشورهای حوزه cis بخشی از بازار را از آن خود کند.

 

شرکت پتروشیمی تبریز در دو بخش تولید محصولات پلیمری و محصولات غیر پلیمری ( شیمیایی ) فعالیت دارد.

بخش پلیمری آن در سه زیر مجموعه اصلی آکریلو نیتریل بوتادین استایرن ، پلی اتیلن ( سبک، سنگین ؛ خطی) و پلی استایرن(معمولی، مقاوم، انبساطی)  فعالیت و تولید محصول دارد.

بخش محصولات غیر پلیمری آن نیز در تولید مواد شیمیایی مانند : 1,3-BUTADIENE ، TOLUENE 85% GRADE III   ، ETHYLBENZENE ، PENTANE ، BUT-1 و … فعال می باشد.

با توجه به پیش بینی های به عمل آمده با پیش بینی 150 هزار تن پلی اتیلن تا انهای سال 1400 ، در انتظار رکورد تولید پلی اتیلن پتروشیمی تبریز برای تولید 150 هزار تن خواهیم بود.

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *