روش های تولید محصولات پلاستیکی

روش های تولید محصولات پلاستیکی

برای تولید پلاستیک از دستگاه های بادی استفاده می شود که در دستگاه های بادی قطعه های پلاستیکی ای که توخالی هستند شکل می گیرند، بنابراین برای تولید قطعه های پلاستیکی مختلف به دستگاه های بادی احتیاج داریم.

برای تولید و ساخت ظرف های پلاستیکی بدون درز از دستگاه تزریق بادی استفاده می شود.

در طی فرایند تولید پلاستیک با دستگاه های بادی برای ساخت و تولید قطعه های توخالی از پلیمرهای گرمانرم استفاده می شود.

تفاوت بین دستگاه های بادی و قالب گیری چرخشی آن است که در دستگاه های بادی برای تولید زیاد و انبوه ظرف های یک بار مصرف کوچک مناسب است ولی در قالب گیری چرخشی برای تولید انبوه ظزوف توخالی با سایز بزرگ مناسب است.

در قالبی گیری ضربه ای نیز از میزان فشار کمتری نسبت به قالب گیری تزریق استفاده می شود.

انواع دستگاه بادی

دستگاه های بادی انواع مختلف دارند :

دستگاه بادی تزریق

دستگاه بادی اکستروژن

دستگاه بادی کششی

 

تولید محصولات پلاستیک با استفاده از دستگاه های بادی

در روش استفاده از دستگاه های بادی مقدار انبوهی محصولات پلاستیکی توخالی تولید و ساخته می شود.

در طی این فرایند ، ابتدا قالب گیری روی پین هسته اغاز می شود و پس از آن به طرف یک ایتسگاه ریخته گری ضربه ای چرخش پیدا می کند و در آنجا از هوا پر می شود. سپس در همان حالت خنک می شود.این روش بیشتر برای ساخت و تولید بطری هایی با سایز کوچک استفاده می شود.

تولید محصولات پلاستیکی به روش بادی اکستروژن

قالب گیری در دستگاه بادی اکستروژن میتواند برای پلیمرهای مختلف از جمله پلی اتیلن و پلی پروپیلن مورد استفاده قرار بگیرد. ذر طی این فرآیند با حرکت قراردادی اکستروژن به سمت پایین از یک لوله شروع میشود و زمانی  که لوله به طول مورد نظر رسید، قالب بسته شده و درانتهای گردن باز با پیچاندن انتهای پایینی آن بسته خواهد شد.

پس از آن با یک پین ضربه ایی محکم و داغ به انتهای گردنه ی لوله داغ وارد می شود تا دهانه ی باز شده شکل بگیرد و لوله داخل حفره قالب را پر از هوا کند و زمانی که قالب بطور کامل سرد شد باز می شود تا بطری بیرون آورده شود و پلاستیک اضافی از ناحیه گردن و پایین بریده می شود.

تولید محصولات پلاستیکی به روش بادی کشش

در این نوع از دستگاه های بادی محصولات پلاستیکی تولید شده از کیفی بهتر و عالی تری نسبت به دستگاه های دیگر بادی برخوردار هستند بنابراین از این دستگاه در جهت تولید انواع بطری و ظروف مشابه استفاده می شود.

در طی این فرایند پلاستیک به یک قالب از پیش ساخته شده تزریق می شود که با یک نخ به پایان می رسد.پس از آن ماده حرارت داده می شود و هوا با فشار زیاد در داخل ان دمیده می شود و پیش ماده ی تولید شده با استفاده از میله ی هسته ایی برای پر کردن داخل قالب کشیده می شود.

 

پلی اتیلن ها به ویژه پلی اتیلن های با چگالی بالا و وزن مولکولی بالا معمولا برای قالب گیری ضربه ای در این دستگاه استفاده می شوند. پلی اتیلن های با چکالی بالا نسبت به پلی اتیلن های با چگالی کم برای استفاده در این دستگاه مناسب تر هستند.

اگر قصد داشته باشیم که دیواره ی مخزن تولید را تا جای ممکن نازک کنیم باید از مواد پی وی سی یا مواد پلی پروپیلن استفاده کنیم که به لحاظ قیمتی نسبت به پلی اتیلن گران تر می باشند.

انواع مواد مورد نیاز برای تولید محصولات پلاستیکی به این روش در شرکت بازرگانی افشین کرمی موجود می باشد.

-EX5مواد پلی اتیلن – CRP100مواد پلی اتیلن -EX3مواد پلی اتیلن BL3 مواد پلی اتیلن – مواد پلی اتیلن بادی ۰۰۳۵ – مواد پلی اتیلن ۳۸۴۰ –مواد پلی اتیلن ۲۰۹– مواد پلی اتیلن ۰۱۹۰- مواد پلی اتیلن ۵۱۱۰- -مواد پلی اتیلن سنگین تزریقی ۵۲۵۱۸ –مواد پلی اتیلن ۲۱۰۲ – مواد پلی اتیلن ۱۹۲۲ – ۷۰۰۰F مواد پلی اتیلن- مواد پلی اتیلن ۲۴۲۰- و ….

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *