افزایش فشارها بر قیمت های آکریلونیتریل

افزایش فشارها بر قیمت های آکریلونیتریل

قیمت های مربوط به آکریلونیتریل کشور چین و کشورهای شمال شرق آسیا در طی روزهای اخیر افزایش داشته است و عرضه کنندگان منطقه ای نیز قیمت های خود را با توجه به محدودیت در عرضه نقدی افزایش دادند و بالا بردند.

به دو دلیل یعنی توانایی خریداران برای خرید محموله با قیمت های پایین تر از قیمت چین یا تحت پوشش بودن خریداران در قردادهای گذشته ی آنها ، خریداران نیز تمایلی برای خریداری محموله های نقدی نشان ندادند و در نهایت باعث شد تا فاصله قیمتی زیاد بشود.

پیش بینی ها نشان می دهد که این وضعیت تا مذاکرات ماه سپتامبر ادامه داشته باشد.

 

طبق داده های گزارش شده در آیسیس در 14 اوت ماینگین قیمت نقدی آکریلونیتریل 990 دلار در هر تن قرار گرفت و نسبت به هفته ی قبلی 15 دلار افزایش را تجربه کرد.

به علت تعطیلی واحدهای تولید در چین و همچنین کاهش تولید واحدها قیمت های نقدی هم به طور ثابتی افزایش را تجربه کرد.

شرکت Jiangsu Sailboat نیز فعالیت خود رادر پنجم اوت دوباره شروع کرد. این شرکت در  16 ژوییه فعالیت خود را تعطیل کرده بود.

در اوایل ماه اوت نیز شرکت Shanghai SECCO ، پس از یک هفته عملیات در زمینه ی تامین و نگه داری برنامه ریزی شده در خط تولید آکریلونیتریل کار خود را دوباره آغاز کرد.

شرکت Shandong Haili  هم که در حدود یک ماه تعطیل بود ، مجددا به چرخه ی تولید بازگشت.

 

با وجود کاهش عرضه در زمان های اخیر، عرضه در کشور چین مناسب است ، به این دلیل که ظرفیت های جدید قبل از این از شرکت Zhejiang Petrochemical در انتهای روزهای ماه ژوئن وارد بازار شد.

 

در مناطق دیرگی از آسیا نیز تولید کنندگان منطقه ای عرضه ی نقدی را محدود کردند به این دلیل که برای کاهش میزان ضرردهی بنگاه ها تصمیم گرفتند حجم تولیدی خود را کاهش دهند.

از ماه سپتامبر تا ماه نوامبر در بخش شمال شرق آسیا نیز تعطیلی خواهیم داشت.

تولیدکنندگان آسیایی به دلیل اینکه حاشیه سود منفی آنها را تحت فشار قرار داده است ، اقدام به افزایش قیمت های خود کردند.

اما باید به این نکته توجه داشت که خریداران در شمال شرق آسیا و چین هیچ عجله ای برای خرید محموله های نقدی نداشتند چراکه نیاز خود را با قراردادهای قبلی رفع می کردند.

خریداران چینی در این شرایط ترجیح دادند که محموله های داخلی را به علت پایین تر بودن قیمت آنها نسبت به مواد وارداتی خریداری کنند ، با این وجود قیمت بعضی از محصولات نیز حالت صعودی به خود گرفت.

 

آکریلونیتریل بوتادین استایرن نیز تقاضای قوی و حاشیه سود خوبی را تجربه کرد. با این حال انتظار نمی رود تا این موضوع باعث تقویت در بخش آکریلونیتریل بشود چراکه قبل از این تولید ای بی اس به میزان کاملی رسیده بود.

 

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *