افزایش ارزش سهام های پتروشیمی های آسیا

افزایش ارزش سهام های پتروشیمی های آسیا

در روز چهارشنبه سهام های پتروشیمی در آسیا با دنباله روی از روند صعودی سهام های وال استریت ، که به دلیل داشتن امیدها درباره ی کشف واکسن کرونا تقاضای خریداران را تقویت کرد ، افزایش یافتند.

خبرها حاکی از آن است که کشورهای ژاپن و کره جنوبی و هم چنین کشورهای عضو اتحادیه اروپا بسته های حمایتی را قصد دارند عرضه کنند که این خبر باعث تقویت جو سرمایه گذار شد.

 

سهام شرکت Mitsui Chemicals در توکیو 2 درصد، سهام LG Chem در سئول 1/50 درصد و سهام شرکت Formosa  Chemicals & Fibre Corp  درتائپه 0/14 درصد افزایش را شاهد بودند.

 

شاخص Nikkei 225 ژاپن نیز بیش از 1 درصد، شاخص KOSPI Composite کره جنوبی 0/64 درصد و Straits Times سنگاپور 1/05 درصد افزایش را تجربه کردند.

 

به دلیل افزایش خبرها در زمینه ی کاهش تعداد مبتلایان به کرونا در کالیفرنیا و فلوریدا ، شاخص های اصلی سرمایه در امریکا تا حدودی صعود کردند.

 

میانگین صنعتی Dow Jones نیز 2/13 درصد افزایش پیدا کرد و میانگین شاخص 30-stock به دنبال سه روز روند صعودی پشت سر هم، بهترین مقدار خود را از 29 ژوئن تجربه کرد؛ در صورتی که شاخص های S&P 500 و Nasdaq به ترتیب 1/34 درصد و 0/94 درصد افزایش را تجربه کردند.

 

پیش بینی می شود ژاپن پس از ارایه ی بسته ی حمایتی 117 تریلیون ینی خود در ماه گذشته ، بسته ی حمایتی جدید 100 تریایون ینی خود را ارایه کند.

زاپن با هزینه ای به ارزش 234 تریلیون ین که ارزشی معادل چهل در صد از تولید ناخالص داخلی خود دارد ، اقتصاد خود را مقابل زیان ها کرونا تقویت کرده است.

با وجود پیش بینی ها درباره ی رشد اقتصادی در نیمه ی دوم سال ، بانک کشور ژاپن سیاست های مالی خود را در روز پهارشنبه ثابت نگه داشته است.

اما در ماه های مارس و آوریل ، بانک مرکزی سیاست های مالی خود را آسان تر کرده بود.

کره جنوبی نیز می خواهد که هزینه های خود را بیش از دو برابر مبلغ قبلی افزایش دهد. این برنامه در جهت مبارزه و تقویت در زمان بحران کرونا طرح ریزی شده است.

با منتشر شدن خبرها درباره ی موفقیت آمیز بودن واکسن کرونا ، جو سرمایه گذار در آسیا تقویت شد.

با افزایش تعداد مبتلایان در قسمت هایی از آسیا مانند هنگ کنگ و قسمت هایی از هند ، اقدامات قرنطینه ای تشدید شد به طوری که یکی از قسمت های شمالی هند قرنطینه خود را تا اواخر ماه ژوییه تمدید کرده است.

ژاپن نیز در روز چهارشنبه در توکیو اعلام خطر و هشدار کرد پراکه طی 4 روز مبتلایان بیش از 200نفر شدند.

قیمت های نفت خام در روز چهارشنبه، به دنبال خبر هایی مبنی بر افت بیش از انتظار ذخایر نفت خام آمریکا، افزایش یافت.

 

طبق داده ها و خبر های رسمی ، تا دهم ژوییه دخیره ی نفت خام در آمریکا تا 3/8 میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کرد.

سرمایه گذاران نیز در انظار جلسه ی اوپک هستند تا ببینند آیا این روند کاهش در تولید نفت خام ادامه دار خواهد بود یا نه

 

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *