افت تقاضا در بازار پلیمرها و عرضه نامشخص پتروشیمی ها در غرب آسیا

افت تقاضا در بازار پلیمرها و عرضه نامشخص پتروشیمی ها در غرب آسیا

در اولین هفته ماه رمضان میزان دسترسی به پلی ال ، پلی استایرن و روغن های پایه بسیار محدود شده است و عرضه ی پتروشیمی ها با شرایط و محدودیت های تجاری جدید نیز نامشخص است و در هاله ای از ابهام به سر می برد.

در نیمه ی ابتدایی ماه آوریل که که پیش از ماه رمضان قرار داشته است ظرفیت تجارت مواد پلی اتیلن و پلی پروپیلن کامل شد.

انتظار می رود از اواسط ماه می بازار روند صعودی را تجربه کند. در ماه رمضان به علت کاهش ساعت کاری تقاضا نیز برای مواد و محصولات کاهش یافته است اما پس از ان به روند عادی خود باز خواهد گشت.

در قسمت شرقی بازارهای غرب آسیا نیز خرداران بر اساس نیازهای محدود خود دست به خرید می زنند و خریداران به طور کلی با توجه به سیز نزولی قیمت ها نسبت به خرید با احتیاط اقدام می کنند.

خریداران در این زمان موضعی از صبر و رصد بازار و قیمت ها را انتخاب کرده اند و انتظارها هم پنان حاکی از آن است که میزان مصرف در ماه می بالا خواهد رفت و این در حالی است که عرضه در زمان تعطیلی واحدها بسیار کم می شود.

درباره ی روغن های پایه عرضه بسیار محدود می باشد و این احتمال وجود دارد که تولید کنندگان ایرانی مقدار کمی از روغن های پایه خود را در دسترس برای عرضه و فروش قرار دهند. پیش بینی می شود که عرضه گروه یک به زودی افزایش پیدا کند.

در بازار پلیمریک متیلن دی فنیل دی ایزوسیانات، عرضه از تولیدکنندگان اروپایی محدود است که با تقاضای پایین در شورای همکاری خلیج فارس همزمان شده است.

در طی دو هفته ی گذشته تولید کنندگان ایرانی محصولات گروه یک را به اندازه ی کمی ارایه داده اند به اندازه ای که در حد نصف میزان مصرف ماهیانه ی امارات متحده عربی هم نمی باشد.

عرضه محصولات گروه دو و سه نیز در میزان پایین باقی خواهد ماند.

افت تقاضا در بازار پلیمرها و عرضه نامشخص پتروشیمی ها در غرب آسیادر بازار پلی ال ها نیز خریداران موضع صبر و رصد بازار و قیمت ها را به خود گرفته اند. به دلیل مشکلات در صنایع بالا دستی عرضه پلی ال های شورای همکاری خلیج فارس بسیار محدود شده است.

افت تقاضا در بازار پلیمرها و عرضه نامشخص پتروشیمی ها در غرب آسیا موجب رکود بیشتر در این بازار شده است.

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *