آریا ساسول آماده عرضه اولیه در بازار دوم فرابورس ایران

آریا ساسول آماده عرضه اولیه در بازار دوم فرابورس ایران

 

شرکت پلیمر آریاساسول که در رتبه بندی سال گذشته یکصد شرکت برتر ایران (IMI 100) رتبه اول سودآوری را در صنعت پتروشیمی را به خود اختصاص داده بود پس ازطی فرایندی طولانی و پیچیده در نهایت آماده عرضه اولیه در بازار دوم فرابورس ایران شد.

سهام پلیمرآریاساسول ، با توجه به حاشیه سود بسیار مناسب، فروش پایدار، تکنولوژی و خطوط تولید روزآمد و تولید حداکثری محصولات جدید مورد نیاز بازار و درنهایت عدم ریسک وصول مطالبات، یکی از جذاب ترین سهام های عرضه شده در تاریخ سازمان بورس اوراق بهادار خواهد بود.

امیرحسین بحرینی مدیرعامل این شرکت  ضمن اشاره به عملکرد  مثال زدنی و  موفق شرکت در حوزه فروش و وصول مطالبات طی سنوات گذشته عنوان داشت که با توجه به فرایندهای شفاف فروش و استقرار نظام جامع کنترلهای داخلی و حاکمیت شرکتی این شرکت در بازگرداندن درآمدهای فروش همواره بطور کامل موفق بوده است.

وی همچنین با اشاره به ظرفیتهای بالای فنی و تخصصی شرکت در حوزه تولید و پشتیبانی تولید اذعان داشت کادر مجرب و فرایندهای مدرن پشتیبانی فنی و نگهداری منجر به استمرار تولید پایدار و حداکثری در کلیه واحدهای مجتمع طی سال های اخیر شده است.

بحرینی با اشاره به طرحهای توسعه در دست اجرای شرکت گفت: پروژه احداث یک واحد جدید پلی اتیلن به ظرفیت ۳۰۰ هزار تن نیز شروع شده که بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تیرماه سال ۱۴۰۱ به سرویس خواهد آمد  و حدودا ۲۵۰ میلیون دلار  به مجموع درآمدهای شرکت اضافه خواهد نمود.

وی در پاسخ به سوال زمان دقیق عرضه اولیه گفت با همکاری نزدیک با سازمان بورس و شرکت فرابورس ایران در تلاش هستیم این مهم تا پایان سال جاری تحقق یابد

شرکت پلیمر آریاساسول با سرمایه گذاری مشترک شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت ساسول آفریقای جنوبی به صورت Joint Venture و با سرمایه گذاری بیش از ۲ میلیارد دلار در سال ۱۳۸۷ به بهره برداری رسید. این شرکت هم اکنون با ظرفیت تولید نزدیک به ۲ میلیون تن اتیلن، برشهای سه کربنه و انواع پلی اتیلن سبک، سنگین و متوسط یکی از بزرگترین تولید کنندگان پلیمر در منطقه است که در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۱۳۹۷ موفق شد با فروشی بالغ بر ۵۸۰۰ میلیارد تومان به سود خالص ۳۲۰۰ میلیارد تومان دست یابد.

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *