صادرات و تولید ظروف یکبار مصرف

صادرات و تولید ظروف یکبار مصرف

همان طور که می دانید به دلیل کاربردهای فراوان مواد پلیمری در تمامی صنایع و حوزه های مختلف ، مواد پلیمری با زندگی و حیات انسان ها آمیخته شده اند به خصوص در پزشکی بسیار پرکاربرد است.

یکی از کاربردهای متنوعی که مواد پلیمری دارد ، کاربرد آن در زمینه تولید ظروف یک بار مصرف است که در چرخه زندگی انسان ها نقش بسیار پررنگی پیدا کرده است.

برای کاهش نگرانی ها در زمینه ی محیط زیست لازم است که از ظروف یک بار مصرف به طرز صحیحی استفاده شود و با فرهنگ سازی برای جامعه و توجه مردم به تفکیک زباله ها و توجه به بحث بازیافت ظروف یکبار مصرف توسط دولت این نگرانی ها را به طرز چشم گیری می تواند کاهش دهد.

فرآیند تولید ظروف یکبار مصرف

بطور کلی ظروف یکبار مصرف پلاستیکی با دو روش تولید می شود.

روش اول : تولید ظروف یکبار مصرف پلاستیکی با سیستم تولید نیمه فرمینگ

روش دوم : تولید ظروف یکبار مصرف پلاستیکی با سیستم تولید ترموفرمینگ

 

روش اول : روش نیمه فرمینگ

در روش نیمه فرمینگ تمام فرآیند در یک دستگاه انجام می گیرد.

مواد اولیه به شکل گرانول در اکسترودر ذوب می شوند و به ورق گرم تبدیل می شوند و پیش از اینکه ورق سرد شود با توجه به نوع دستگاه و امکاناتی که دارد بدون نورد و یکنواخت شدن ، ورق گرم وارد پرس شده و با قالب عملیات فرم دهی انجام می شود و ظروف یک بار مصرف تولید می شود.

روش دوم : روش ترموفرمینگ

ظزوف یک بار مصرف تولید شده توسط روش ترموفرمینگ به لحاظ کیفیت دارای کیفیت بسیار بالاتر و بهتری نسبت به محصولات تولید شده توسط روش نیمه فرمینگ هستند.

خط تولید ترموفرمینگ دو دستگاه دارد. دستگاه اول بدین صورت عمل می کند که مواد اولیه به شکل گرانول به ورق تبدیل می شود و به رول تبدیل و تولید می شود . دستگاه دوم نیز که پرس ترموفرمینگ نام دارد ورق تولید شده را با عبور از کوره حرارتی و رسیدن به درجه حرارت لازم برای فرم گیری وارد چرس می کند و با قالب عملیات فرم دهی انجام شده و ظروف یکبار مصرف تولید می شود.

وظیفه ی نظارت بر تولید ظروف یکبار مصرف  و استفاده از محصولاتی که کاربرد بهداشتی دارند بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

صادرات ظروف پلاستیکی

با توجه به فعالیت های وسیع کارخانه ها در زمینه تولید ظروف پلاستیکی ، صادرات ظروف پلاستیکی به دیگر کشورها از جمله مواد بسیار قابل توجه و مهم در هر کشوری است.صادرات ظروف پلاستیکی می تواند سودآوری و ارزآوری خوبی برای کشور داشته باشد.

با حمایت از تولیدکنندگان داخلی شاهد افزایش تولید و مناسب تر شدن زمینه در جهت صادرات ظروف پلاستیکی به کشورهای دیگر هستیم.

از جمله مهم ترین بازارهای هدف ایران جهت صادرات ظروف پلاستیکی و به طور کلی صادرات مواد پلیمری کشورهای عراق ، ترکیه ، چین ، امارات و بلژیک هستند.

با توجه به نزدیک بودن سلیقه ی مصرفی بین کشورهای افغانستان و عراق و نزدیک بودن فرهنگ و مذهب بین کشورهای ایران و عراق ، اهمیت صادرات به این کشورها بیشتر می شود

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *