صادرات مواد پلیمری

صادرات مواد پلیمری و پتروشیمی

صادرات مواد پلیمری و پتروشیمی

صادرات مواد پلیمری و پتروشیمی یکی از فعالیت هایی بوده است که به دلیل سود آوری قابل توجهی که دارد مورد توجه تولیدکنندگان داخلی قرار گرفته است. محصولات تولید داخل نیز به دلیل کیفیت خوبی که دارند ، برای صادرات مورد توجه قرار گرفته اند.

حجم بالایی از مواد پلیمری و پتروشیمی به کشورهای همسایه مانند ترکیه ، افغانستان ، عراق و …  صادر می شوند و سایر محصولات نیز به کشورهای دورتر مانند کشورهای اروپایی صادر کمی شود.

مشکلات صادرات مواد اولیه پلیمری و پتروشیمی

مشکلات مختلفی در صادرات مواد پلیمری وجود دارد ولی مشکل کلیدی در این زمینه مربوط به قیمت بازاریابی محصولات است.

مشکل دیگر بحث مشکلات حقوقی و بانکی است که باعث شده است مشکلات بزرگ و کوچک مختلفی برای صادرکنندگان ایجاد شود.

دیگر مشکل در صادرات مواد پلیمری ، مشکل حمل و نقل است. مواد تحت شرایط خاص و ویژه ای انتقال پیدا می کنند و بر این اساس باید این شرایط شناسایی شوند تا با کمترین خسارت و ریسک جا به جایی و حمل و نقل انجام گیرد.

راه حل صادرات مواد پلیمری و شیمیایی چیست ؟

استفاده از تجربه و سابقه های موفق در این زمینه به تاجران و بازرگانان کمک می کند تا بتوانند این مشکلات را با خیالی آسوده پشت سر گذاشته و مسیر خود را طی کنند.

با کمک گرفتن از تجربه ی بازرگانان موفق در این زمینه می توان این مشکلات را به راحتی پشت سر گذاشت

گروه بازرگانی افشین کرمی با سال ها تجربه و سابقه در زمینه ی صادرات و واردات انواع مواد پلیمری و شیمیایی مانند انواع پلی اتیلن ، پلی استایرن ، پی وی سی و .. یکی از مطمئن ترین ها در این زمینه می باشد.

برای صادرات باید واردات کشورهای مورد نظر و نیازهای بازار آن کشورها مورد بررسی قرار بگیرد. این موارد با بررسی در سازمان تجارت جهانی مشخص می شود.

در واقع هر کشوری بر حسب شاخص توسعه جهانی می تواند صنعت کشورش را توسعه و گسترش دهد. حال این شاخص ها کدام اند ؟

این شاخص ها عبارتند از : تراز تجاری ، رشد سالانه ارزش واردات ،  میزان واردات محصول مورد بررسی ، میانگین فاصله از مبادی وارداتی ، سهم واردات جهانی و رقبا جهت صادرات به یک کشور و متوسط رشد ارزش واردات محصول در پنج سال گذشته

مواد شیمیایی که از هیدروکربنها، نفت و ذغال سنگ مشتق میشود میتواند مواد استراتژیک و یا موادی مانند کود شیمیایی، اسید و باز، منومرها برای ساخت انواع پلیمرها از آن تولید شود.

این مواد از جمله موادی است که به کشورهای همسایه مانند عراق، افغانستان، گرجستان، پاکستان و … میتوان صادر کرد.

نکته ای که باعث بالارفتن اهمیت صادرات و تولید مواد شیمیایی است وابستگی بازار هدف محصولات صنایع پایین دستی و مواد اولیه پتروشیمی است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *