تولید محصولات پلاستیکی به روش اکستروژن

اکستروژن مواد پلمیری چیست؟

اکستروژن روشی‌ست که طی آن مواد پلمیری به حالت جامد ابتدا از طریق قیف وارد دستگاه اکسترودر شده و بعد در اثر گرما و حرارت ناشی از گرم کننده های داخل دستگاه نرم و کم کم ذوب می‌شوند، پس از آن با چرخش ماردونی که در وسط دستگاه قرار گرفته، مواد مذاب به جلو حرکت کرده و در نهایت از قالب موردنظرکه دای نامیده می‌شود، برای شکل گرفتن خارج شده و سپس با عبور از مخزن آب سرد سفت شده و به شکل دلخواه تبدیل می‌شود.

انواع اکستروژن:

اکستروژن فیلم دمشی

پرکاردترین روش برای تولید فیلم ها و ورق های پلاستیکی است که اولین مرحله ی تولید با اکسترودر انجام می‌شود و قسمت دمشی با دستگاه دیگری انجام می‌گیرد که در مقاله‌ای با موضوع روش تولید دمشی به آن می‌‌پردازیم.

اکستروژن لوله

این روش به طور خاص برای تولید انواع لوله مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ لوله های آب و گاز، لوله های صنعتی، روکش کابل های برق و غیره.

اکستروژن پروفیل

به طور ویژه در تولیدات پروفیل به کار می برد. برای مثال: قاب در و پنجره ها، کفپوش خودروها

 

                                                      

کاربرد:

تولید بسته بندی محصولات غذایی، فیلم های کششی، ورق ها، لوله ها و اتصالات، شلنگ ها، قاب پنجره و درب های ساختمانی، روکش کابل های الکتریکی، فیلم برای روکش گلخانه ها، قطعات خودرو، انواع کامپاندها و از جمله مثال‌هایی برای تولید این محصولات به روش اکستروژن می‌باشد.

صنایع پر کاربرد:

ساخت و ساز ساختمان ها، خودرو سازی، کشاورزی، بازیافت پلاستیک

                                                      

گریدهای اکستروژن:

: پلی پروپیلن PP

HP510L

ZR230C

EP440G

:  پلی اتیلن سنگینHDPE

Ex3, Ex6, Ex2, 3510, 3520, 6300, 6366M, 7700M, CRP100 Black, CRP100 Natural, PE 100 Black, PE 100 Natural, 5000S, HEX4460 PE80

: پلی اتیلن سبکLDPE

LFI 2119

LFI 2130

LFI 2125A

LEC 1969

: پلی وینیل کلرایدPVC

S70, S65, S60

 : پلی اتیلن سبک خطیLLDPE

 209AA

: پلی استایرنHIPS

7240

برای تولید تمام محصولات پلاستیکی که طی فرآیند اکستروژن به دست می‌آیند، مواد اولیه به حالت جامد (گرانول، پودر و پرک) ذوب شده و قالب گیری با مواد مذاب انجام می‌پذیرد.

 

گروه بازرگانی افشین کرمی، صادر کننده مواد اولیه پلاستیک در گریدهایی با قابلیت تولید به روش اکستروژن می‌باشد. جهت اطلاع از قیمت‌های به روز و مشاوره در خصوص امور صادرات با ما تماس حاصل فرمایید.  

Rate this post