شرایط پیچیده برای قیمت مواد PVC فورموسای تایوان

شرایط پیچیده برای قیمت مواد PVC فورموسای تایوان با توجه به شرایط بازار و تصمیم گیری های چین در خصوص سیاست های خود در مقابل افزایش تعداد مبتلایان ایجاد شده است.

قیمت پی وی سی در بازار آسیایی کاهش چشمگیری را تجربه کرد ، این کاهش قیمت ها در بازه ی 130 تا 150 دلار در هر تن بوده است. در بازار هندوستان نیز 150 دلار و در بازار چین به میزان 130 دلار در هر تن کاهش یافته است ، پس قیمت ها در هندوستان به 1410 دلار و در چین 1210 دلار رسید. قیمت فوب تایوان نیز با 130 دلار کاهش به 1170 دلار در هر تن رسید.

 

در حالی که فعالان بازار در این انتظارند که تولیدکننده تایوانی قیمت های جدید برای بار پی وی سی خود را اعلام کند ، پیش بینی می کنند قیمت های اعلام شده در ماه ژوئن که فاقد هر گونه تخفیفی نیز بودند دوباره تکرار بشوند. در عین حال اگر قیمت ها به میزان کمی نیز کمتر شده باشند نیز دور از انتظار نخواهد بود.

وضعیت بازار در شرایط کنونی به گونه ای است که خریداران سیگنال های متفاوت و متناقضی را دریافت می کنند که این وضعیت ، شرایط را برای تصمیم گیری دشوار می کند.

در ماه گذشته به علت عرضه زیادی که چین داشت روند کاهشی داشتند ، این محموله ها دو بازار مهم هندوستان و جنوب شرق آسیا را تحت تاثیر خود قرار دادند و قیمت محموله های وارداتی را در ماه های آپریل و مه کاهش دادند.

 

کاهش قرنطینه های در طی دو هفته ی گذشته جو بازار را رو به بهبود برده است. پیش بینی می شود با بهبود تقاضای داخلی چین برای پی وی سی ] به صورت همزمان بازارهای منطقه ای نیز جانی دوباره بگیرند و تقویت شوند.

در بخش هایی از پکن و شانگهای شیوع دوباره مبتلایان را در این روزها شاهد هستیم و اگر سیاست چین مبنی بر افزایش قرنطینه ها باشد در نهایت باز هم شاهد روند نزولی تقاضا خواهیم بود که در عین حال افزایش دسترسی پذیری وارداتی از چین را خواهیم داشت.

تولید کننده ی تایوانی نیز در انتظار تصمیم پکن در مقابل افزایش تعداد مبتلایان است تا بتواند قیمت مواد PVC را بر مبنای شرایط جدید اعلام نماید. قیمت نفت نیز یکی از المان های مد نظر تولید کننده تایوانی برای اعلام قیمت های جدید خواهد بود.

 

5/5 - (1 امتیاز)